Giro d'Italia 2023

Als Remco aan de tour meedoet , zal de concurrentie hem sowieso in de gaten houden . Pogacar zal die niet laten rijden he . Denk dat het ook wel te laat is om nog zonder ambitie naar de tour te gaan , die andere ploegen gaan die geen cartr blanche geven. Bij een vuelta is hij sowieso favoriet , dat is meteen duidelijk .

Op dit moment kan hij alleen maar verliezen in de Vuelta, wint hij dan is dat “normaal”, wint hij niet dan is het ook niet goed.

Hopelijk rijdt hij de tour, gewoon zien waar het schip strandt.

Je leest hier en op andere plaatsen toch wat hoor.

1) hij is positief na standaard test en had geen symptomen
2) hij zag er toch echt wel kapot uit na die tijdrit dus zal sowieso wel zijn impact hebben
3) dat ze geen risico’s willen nemen met zijn gezondheid is toch normaal? We hebben nog altijd geen zekerheid wat dergelijke inspanningen kan doen als je Corona hebt
4) hoe leuk zouden die andere renners het vinden mocht hij gewoon verder rijden en andere besmetten die misschien wel ziek worden?

Dat lijkt me de situatie toch? Niet meer en niet minder?

Al die andere insinuaties toont nog maar eens aan hoe media en het publiek de dag van vandaag denken. Trieste tendens

Spijtig dat de giro nu al enkele toppers heeft verloren en het
afwachten is tot de volgende zal afhaken.

Je bent helemaal correct met de beweringen.
Feit is wel dat renners met covid gewoon mogen verder rijden, of hun collega's in het peloton dat nu tof vinden of niet...

Wat ook een feit is, is dat de voorbije maanden/jaar covid al gebruikt en misbruikt werd in het peloton.
Hiermee wil ik zeggen dat renners uit een ronde/race stapten omdat ze covid positief zouden zijn, terwijl het eigenlijk om een andere reden was. Andere renners bleven ook rijden met een covid infectie (en wonnen zelfs koersen of reden een grote ronde uit), terwijl dit toen niet toegelaten was...
(Voor alle duidelijkheid: ik insinueer dit niet bij Remco!)

Op dit moment kan hij alleen maar verliezen in de Vuelta, wint hij dan is dat “normaal”, wint hij niet dan is het ook niet goed.

Hopelijk rijdt hij de tour, gewoon zien waar het schip strandt.
Moest hij de tour doen(waar hij en zijn ploeg toch echt niet op voorbereid zijn) , kan het enkel ook maar tegenvallen . De andere ploegen gaan hem nooit laten rijden . De kans is heel groot dat die eerste kennismaking ook een tegenvaller zal zijn . Tenzij ie ons echt verbluft. Het grootste doel dit jaar nog is sowieso het WK , en weet ook niet of de Tour daar wel de goeie voorbereiding op is .

Spijtig van Remco. Laten we dan maar hopen dat Roglic rechtblijft en deze pakt dan.

Wat nog een behoorlijke opdracht kan worden, morgen wordt een absolute hondenweerdag voor de karavaan.

Je leest hier en op andere plaatsen toch wat hoor.

1) hij is positief na standaard test en had geen symptomen
2) hij zag er toch echt wel kapot uit na die tijdrit dus zal sowieso wel zijn impact hebben
3) dat ze geen risico’s willen nemen met zijn gezondheid is toch normaal? We hebben nog altijd geen zekerheid wat dergelijke inspanningen kan doen als je Corona hebt
4) hoe leuk zouden die andere renners het vinden mocht hij gewoon verder rijden en andere besmetten die misschien wel ziek worden?

Dat lijkt me de situatie toch? Niet meer en niet minder?

Al die andere insinuaties toont nog maar eens aan hoe media en het publiek de dag van vandaag denken. Trieste tendens

Spijtig dat de giro nu al enkele toppers heeft verloren en het
afwachten is tot de volgende zal afhaken.
Rondrijden met corona is niet verantwoord. Daarbij het blijft een ziekte. Je zou sportief sowieso minder presteren daardoor en corona kan lang aanslepen. Zelfs als het verantwoord was, zou de Giro daarmee verloren zijn. Remco rijdt niet zomaar eventjes tegen Jan en Alleman die hij ziek ook te baas kan. De "mindere tijdrit" die hij ondanks teleurstelling toch nog steeds won zal ook wel met corona te maken hebben (of met de naweeën v/d val).

Sowieso, altijd terugtrekken uit de Giro. Heeft echt geen enkele zin. Spijtig maar het is nu éénmaal zo.

Ik denk dat ze hieruit wel hun lessen gaan trekken voor de Tour en zullen voorzichtiger zijn (zoals mondmaskers dragen, zoals afstand houden etc). Want als jij nu alles hebt gezet op de tour als renner is je seizoen mislukt.
Ik zie ook liever dat ze daar met mondmaskers staan (ook al word je dan nog steeds aan corona herinnerd), dan dat de ene na de andere topper uitvalt.

Deze rijdt blijkbaar al een week rond met corona. Misschien moeten ze dan toch een nultolerantie invoeren, om te vermijden dat 1 renner (of het kan ook een mechanieker of verzorger zijn) het halve peloton aansteekt.

https://sporza.be/nl/2023/05/15/sve...rs-blijft-niemand-over-in-rome~1684165173855/

Egoïstisch figuur. Leuk dat je geen symptomen hebt, maar ondertussen wel mogelijks andere renners aansteken. Zum kotsen zo'n mentaliteit.
Er zijn genoeg covid positieven die niemand aansteken.
En er zijn er die nog voordat ze positief worden al enorm besmettelijk zijn.
Verder rijden of niet met Covid hangt enkel en alleen van de kliniek af, niet van die 2 streepjes die je ziet verschijnen.

Wat een rare opmerking. Dus Remco doet best nooit meer mee aan de Vuelta.
Hoe zijn al die andere wielrenners aan meervoudige Vuelta-overwinningen geraakt als het na 1x zo is dat ze beter niet meer meedoen want dat ze alleen kunnen verliezen?
Sommige mensen hebben echt abnormale, megalomane verwachtingen he. Kerel is amper 23 jaar maar zou al niet meer mogen meedoen aan de Vuelta want hij kan alleen maar "verliezen" :crazy:
Alsof een podiumplaats in de Vuelta verliezen zou zijn.

De overblijvers bij Soudal-Quickstep kunnen al wat ritjes aanstippen.
Hopelijk kan Van Wilder dan eens schitteren.

Ik weet nog vorig jaar in de tour dat na de rit op Alpe d'Huez Pogacar en zijn vriendin allebei een mondmasker op hadden, dus daar was het toen ook al meer gedisciplineerd.

Hoe zijn al die andere wielrenners aan meervoudige Vuelta-overwinningen geraakt als het na 1x zo is dat ze beter niet meer meedoen want dat ze alleen kunnen verliezen?
Sommige mensen hebben echt abnormale, megalomane verwachtingen he. Kerel is amper 23 jaar maar zou al niet meer mogen meedoen aan de Vuelta want hij kan alleen maar "verliezen" :crazy:
een grote ronde niet winnen hoort nu eenmaal bij de sport :p

maar als hij nog voor een grote ronde wilt gaan dit seizoen , dan is de kans groter dat hij de vuelta wint dan de tour .

(ben akkoord met je post he)

Als Remco aan de tour meedoet , zal de concurrentie hem sowieso in de gaten houden . Pogacar zal die niet laten rijden he . Denk dat het ook wel te laat is om nog zonder ambitie naar de tour te gaan , die andere ploegen gaan die geen cartr blanche geven. Bij een vuelta is hij sowieso favoriet , dat is meteen duidelijk .
Hij moet gewoon in rit 1 20 minuten later toekomen dan de rest.

Bij Quickstep hebben ze ook niet door wanneer welk mondmasker te dragen precies.
Remco bij de eerste persconferentie in een veel te kleine, volgeduwde ruimte, vol journalisten zonder mondmasker: gewoon chirurgisch masker.
Buiten, in de open lucht: FFP2.

Tzal wel zijn dat ge het dan te pakken hebt.

Ik bedoel dat dat de algemene opinie gaat zijn, in de eerste plaats gecreëerd door onze vaderlandse pers.
Objectief gezien is een 2e of 3e plaats in de Vuelta uitstekend, alleen, gaat een Remco, die hyperambitieus is, tevreden zijn met een 2e plaats?

Nu heeft hij de kans om de Tour te kunnen rijden zonder de druk van te moeten winnen.

Vuelta < Giro < Tour

Ik bedoel dat dat de algemene opinie gaat zijn, in de eerste plaats gecreëerd door onze vaderlandse pers.
Objectief gezien is een 2e of 3e plaats in de Vuelta uitstekend, alleen, gaat een Remco, die hyperambitieus is, tevreden zijn met een 2e plaats?

Nu heeft hij de kans om de Tour te kunnen rijden zonder de druk van te moeten winnen.

Vuelta < Giro < Tour

Gaat Remco tevreden zijn met een anonieme Tour te rijden? Allez, ik snap niet waarom dat opgaat voor een Vuelta maar niet voor de Tour.

Ik zou zeggen, voor de Vuelta is er juist minder druk want hij heeft de Vuelta reeds gewonnen. Hij is reeds vertrouwd met alle aspecten van zo'n overwinning en de druk dat daarbij komt kijken.

Dat hangt af dat je verstaat onder anoniem. 27e in het klassement en geen enkele ritoverwinning, daar zal die vast niet tevreden mee zijn. Ik wil maar zeggen dat hij nu de Tour “rustig” kan aanvatten zonder de enorme druk van buitenaf om daar op de Champs Elysées in het geel te staan.

Soit wij kunnen speculeren zoveel als we willen maar uiteindelijk gaat Remco & de rest van QS wel weten wat het beste is.

Terug
Bovenaan