Giro d'Italia 2023

Wat was dit allemaal.

Eigenlijk onverantwoord, maar ja wat kan je doen.

Imo tijden neutraliseren in de laatste 10km ofzo (en kleine gaatjes tellen ook niet mee zodat er geen stress is net voor de laatste 10km).
Enkel voor sprinters die risico's willen nemen dan.

Had al vroeger geneutraliseerd moeten worden. Laat die sprinters dan maar onderling loco gaan als ze er nog zin in hebben.

en nu wie geraakte achterop door die val op 6km en wie door die val binnen de 3km?
Remco en Vlasov duidelijk binnen de laatste 3km. Roglic en een paar andere favorieten daarvoor al, maar ze sloten net aan toen die nieuwe val gebeurde?

Dus ik denk dat het wel meevalt qua tijdverlies?

Had al vroeger geneutraliseerd moeten worden. Laat die sprinters dan maar onderling loco gaan als ze er nog zin in hebben.

Dit dus ook. Hebben ze jaren geleden ook nog gedaan met een rit in Napels ook zo'n rotboel toen.

Evenepoel maakt zich vooral kwaad dus lijkt niet echt pijn te hebben.

Waarom liggen die wegen in Italië zo glad ?
Bij ons is dat toch minder (bij regen)

Ik dacht dat het doordat Italiaanse auto's meer olie lekt dan bij ons maar ik weet het niet ?

Remco en Vlasov duidelijk binnen de laatste 3km. Roglic en een paar andere favorieten daarvoor al, maar ze sloten net aan toen die nieuwe val gebeurde?
Dus ik denk dat het wel meevalt qua tijdverlies?

Roglic die zat er inderdaaad alweer bij maar de rest? Hoe moet je hier als jury aan uit geraken. Is niet dat ze om de kilometer een tijdsopname doen.

Dit dus ook. Hebben ze jaren geleden ook nog gedaan met een rit in Napels ook zo'n rotboel toen.

Evenepoel maakt zich vooral kwaad dus lijkt niet echt pijn te hebben.
Goh ja, adrenaline wss hè. Kan goed zijn dat die achteraf pas echt pijn gaat voelen als er iets geraakt is.

Natuurlijk zal het niet supererg zijn, maar iets kleins kan altijd.

Een renner van trek deed daar precies wel een raar manoeuvre waardoor Remco ten val komt

Het leek mij gewoon Remco die op kant ging en eigenlijk naar de verkeerde kant zat te kijken en zo botst tegen iemand die van achteruit (op snelheid) kwam. Leek we toch wel volledig zijn eigen schuld... die dingen gebeuren natuurlijk. Waarom die dan zo boos is, geen idee... leek wel of die boos was op zijn eigen volgwagen? Maar het lijkt me logisch dat die daar op dat moment niet in 1-2-3 staat, gezien de eerdere valpartij.

Remco komt toch wel goed weg hé, had zomaar recht op zijn schouder/sleutelbeen kunnen vallen.

Ik begrijp ook zijn frustratie, maar hij is zelf voor 50% verantwoordelijk hé, of ja imo voor meer dan 50, hij is degene die achterom kijkt. Ongelukkig natuurlijk, maar die van Trek doet weinig verkeerd he.

Terug
Bovenaan