Waar we op voorhand dachten dat Remco de tegenstand ging verpulveren in de tijdrit liggen de kaarten nu toch wel anders.
Een giro op zijn maat, met veel tijdritten.
Het gaat dus wederom uitgevochten worden in de bergen, en laat het nu net de tegenstand zijn die daar een sterker blok vormen.
Ik hoop echt QS voldoende steun kan beiden, want tegen dit ineos met TGH in bloedvorm en Thomas die gewoon weer gaat meedingen zal het zwaar worden.
Zo een rustdag is ook eens niet slecht. Maar verwacht daar ook geen wonderen van.
Het is niet dat je ineens daar super veel vorm van terugkrijgt.
Met 55/73 tijdritkilometers achter de rug heb ik een vermoeden dat ze bij Quick-Step toch een beetje op hun stoel beginnen schuifelen van ongemak. Het is natuurlijk zeker geen slechte situatie, het is namelijk aan de anderen om die 45-50 seconden eerste al dicht te rijden, maar echt comfortabel is het toch zeker niet, vooral niet omdat ik denk dat ze vorige week toch vooral op een duel Remco VS Roglic anticipeerden en er zich daar nu plots 2 ambetantrikken komen tussen nestelen die wel eens voor heel vervelende situaties zouden kunnen gaan zorgen.
Moest het juist Roglic zijn op 45 seconden daar hadden ze wel voor getekend 10 dagen geleden maar op voorwaarde dat al de rest al op 2 minuten en meer stond. Dat is toch niet het geval.
Ik hoop vooral dat iedereen nog heelhuids tot in Rome geraakt, dan beloofd het toch weer een epische Giro te worden, iets wat ik vorige week zaterdagavond eerlijk gezegd niet verwacht had.
Ik kan mij wel heel moeilijk van de indruk ontdoen dat Remco toch last moet hebben van die dubbele val. Zowel gisteren als vandaag stak hij zijn mindere prestaties op "slecht indelen" maar ik denk toch dat dat niet de echte reden is:
* Tijdrijden is "opgelost" tegenwoordig. Elke renner, zeker de toppers, weten perfect waar ze welke vermogens moeten trappen. Slecht indelen is dus moeilijk tenzij je u niet aan u gameplan houdt. Niet de gewenste waardes trappen in het tweede deel lijkt mij eerlijk gezegd een teken dat de benen minder zijn dan gehoopt (door onvoldoende recuperatie bv).
* Op die klim kan ik dat "slecht indelen" wel nog begrijpen, je probeert soms gewoon te volgen, maar ook daar kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat hij niet súper was, anders zit hij gewoon op het wiel van Roglic imo. Nu zat hij imo gewoon 3-4 plaatsen te ver op het moment dat Roglic aan gaat en dat is eigenlijk ook ~de afstand waar hij een hele tijd op blijft hangen. Roglic zijn aanval was nochtans getelefoneerd want deed al een halve minuut daarvoor een eerste aanzet waar hij moest inhouden omdat de trein van Bora de deur dicht deed.