Giro d'Italia 2023

Ik gok Zwitserland (hopelijk dat en niet weer de Ronde van België domineren) - BK TT - BK - Tour de Wallonie - WKs - Vuelta - Lombardije.

Evenepoel wint dus de tijdrit terwijl hij corona had, straf eigenlijk als je er bij nadenkt.

Wie speculeert en discussieert daar dan over? Het is toch gewoon zo simpel als in "hij voelt zich ziek -> Test -> Corona".
Inderdaad en dan zouden mensen zich afvragen: "waarom probeer je niet eerst nog een paar dagen?" Zeker aangezien de eerstkomende ritten vrij ongevaarlijk zijn.

Corona is gewoon exit koers, zo simpel is het jammer genoeg. Wel echt enorm balen en volgens mij is die daar zelf ook echt kapot van.

Wie speculeert en discussieert daar dan over? Het is toch gewoon zo simpel als in "hij voelt zich ziek -> Test -> Corona".

Kijk eens rond op internationale fora of gewoon sociale media. Veel mensen vragen zich af of die nu echt ziek is of ze hem gewoon willekeurig getest hebben hoor.

Nee zo simpel is het helemaal niet, want nergens is er een officiële melding van dat het zo gegaan is, namelijk dat hij ziek is. Ik zeg ook niet dat dat niet zo is hé, ik verwacht inderdaad dat het zo gegaan is, maar dat wordt helemaal niet duidelijk gemaakt.

Als die ziek is, is het logisch dat ze hem getest hebben en is het ook logisch dat hij naar huis gaat. Natuurlijk.

Evenepoel wint dus de tijdrit terwijl hij corona had, straf eigenlijk als je er bij nadenkt.

Inderdaad en dan zouden mensen zich afvragen: "waarom probeer je niet eerst nog een paar dagen?" Zeker aangezien de eerstkomende ritten vrij ongevaarlijk zijn.

Corona is gewoon exit koers, zo simpel is het jammer genoeg. Wel echt enorm balen en volgens mij is die daar zelf ook echt kapot van.
maar er is wel een rustdag , misschien test hij morgen negatief ?

Gelieve de discussie inhoudelijk te houden en niet op de man.
Er kan iets positiefs uit voortkomen voor ene...
Nu kan Van Wilder zijn kans grijpen om zich te tonen!

à propos, zou @kimme1975 aan het bekomen zijn in zijn zetel?

Niet enkel in het wielrennen. Ook ik ben getroffen

Zo komt het plots heel dichtbij....
Je moet het mij niet zeggen, ons zoontje van een maand oud vorige week opgenomen in de kliniek met Corona.. Gelukkig heeft ie niet veel afgezien ervan en was de opname maar 2 nachten lang.

Zonder verdere duiding is het toch vreemd.
Het is niet omdat je covid hebt dat je van de fiets moet stappen…
Ik vind het vooral bijzonder dat dit vanavond in de pers komt en niet pas dinsdagochtend of zo.
Enige denkbare is dan dat hij zich echt wel slecht zal voelen, maar dan win je ook geen tijdrit in de Giro…
Er zijn nog 2 nachten om te herstellen en hij kan bij wijze van spreken al 5 dagen positief zijn.

Zonder verdere duiding is het toch vreemd.
Het is niet omdat je covid hebt dat je van de fiets moet stappen…
Ik vind het vooral bijzonder dat dit vanavond in de pers komt en niet pas dinsdagochtend of zo.
Enige denkbare is dan dat hij zich echt wel slecht zal voelen, maar dan win je ook geen tijdrit in de Giro…
Er zijn nog 2 nachten om te herstellen en hij kan bij wijze van spreken al 5 dagen positief zijn.
Wel, dat vraag ik me ook af. Waarom niet dinsdag kijken of hij nog ziek/positief is? Een hertest doen dan.

Het is Remco, ik acht het niet onmogelijk :biglaugh:
Stel je voor dat hij geen corona had.
Dan had hij misschien de lijn doorgetrokken van aan het eerste tussenpunt.

Dit verandert de zaak enorm voor Ineos.
Thomas in het roze en Hart kan naar hartelust aanvallen als de Jumbo' met weinig zijn rond Roglic.
Beetje zoals Roglic en Vingegaard hebben gedaan met Pogacar vorig jaar.

Mijn buikgevoel zegt dat er meer aan de hand is, maar ik wil hier niet gaan speculeren.
Afwachten en zal wel duidelijker worden.
Je wil niet speculeren maar zegt wel dat je denkt dat er meer aan de hand is. Zoals wat? Voorbeelden?

Ganna en co zijn toch ook uit de Giro gestapt na een positieve test?

Wel, dat vraag ik me ook af. Waarom niet dinsdag kijken of hij nog ziek/positief is? Een hertest doen dan.
Omdat corona over het algemeen sowieso langer in je lichaam zit en het een uiterst slecht idee is om zwaar te sporten met corona?

Het is extreem optimistisch, op het naïeve af, en eigenlijk ook onverantwoord vanuit een medisch standpunt, om die weg in te slaan.

Ik snap ook niet welke informatie je denkt te halen uit een hertest? De waarde van positief zijn, gaat wat hoger of lager zijn. En dan?

Stel je voor dat hij geen corona had.
Dan had hij misschien de lijn doorgetrokken van aan het eerste tussenpunt.

Dit verandert de zaak enorm voor Ineos.
Thomas in het roze en Hart kan naar hartelust aanvallen als de Jumbo' met weinig zijn rond Roglic.
Beetje zoals Roglic en Vingegaard hebben gedaan met Pogacar vorig jaar.
Misschien zit Ineos er wel voor iets tussen, stel je voor dat Remco daar gesprekken mee heeft gehad. Maar bon, ik zou niet gaan speculeren 😀

Omdat corona over het algemeen sowieso langer in je lichaam zit en het een uiterst slecht idee is om zwaar te sporten met corona?

Het is extreem optimistisch, op het naïeve af, en eigenlijk ook onverantwoord vanuit een medisch standpunt, om die weg in te slaan.
Nee er rijden genoeg renners wel rond met een virale infectie.

Ik snap ook niet welke informatie je denkt te halen uit een hertest? De waarde van positief zijn, gaat wat hoger of lager zijn. En dan?
Inderdaad, zo zwaar gaan op covid kan je levenslang bekopen. Bizar dat mensen zich vragen stellen bij een opgave hierdoor.

Dat zou een hertest dan toch moeten uitwijzen. Indien niet positief, kan hij misschien toch nog rijden, al is die kans niet groot.

Ik weet in feite niet waarom Ayuso dan nog voortreed in de Vuelta, ondanks dat die ook (licht) positief was op een bepaald moment. Ofwel zijn ze in Spanje of in zijn ploeg minder streng op dat vlak.

Terug
Bovenaan