Giro d'Italia 2026

Maar die andere 3 kunnen wel andere adelbrieven voorleggen. Om te beginnen al minstens 1x wereldkampioen worden in de cross.
En dan enkele handenvol aan overwinningen op de weg.
Ik had het specifiek over hun debuut-Giro's.
Dat hij een trapje lager staat in het veldrijden en twee op de weg, dat weet iedereen.

Ik had het specifiek over hun debuut-Giro's.
Dat hij een trapje lager staat in het veldrijden en twee op de weg, dat weet iedereen.

Slechts een trapje lager in het veldrijden?
Aerts behaalde op 13 cross-seizoenen bij de elite 28 zege's.

Van der Poel had zelfs 2 seizoenen dat hij maar liefst 32 crossen per seizoen won.
Van Aert had zelfs 2 seizoenen dat hij 18 crossen per seizoen won.
Tevens had Aerts het grote voordeel dat Van der Poel en Van Aert circa 8 jaar
geleden wegrenner werden en slechts deeltijds het veld indoken terwijl hij
als fulltime crosser nog steeds niet meer won voor/na die 2 kanjers hun intrede deden.

Laatst bewerkt:
Lol, dan krijg je nog eens een kans op een massasprint, dan laat je je weer vangen als peloton zijnde.

Onbegrijpelijk.

lol die was plots wel zegezeker stak wel vroeg zijn handen in de lucht

wtf probeerden de rockets daar nog op het eind Groenewegen laat het gat vallen op zijn ploegmaat waardoor die de laatste kilometer alleen in gaat

Ik dacht dat dit de Giro van de massasprints ging worden we zitten nog altijd op 2 en nul sinds we in Italie zijn

Dversnes was gewoon wel heel sterk en de mede aanvallers
Van 20-10km nauwelijks een seconde verloren.

Goed gespaard tot 30km van de meet van de vluchters en dan kwamen ze nauwelijks dichter.

lol die was plots wel zegezeker stak wel vroeg zijn handen in de lucht

wtf probeerden de rockets daar nog op het eind Groenewegen laat het gat vallen op zijn ploegmaat waardoor die de laatste kilometer alleen in gaat

Ik dacht dat dit de Giro van de massasprints ging worden we zitten nog altijd op 2 en nul sinds we in Italie zijn
Toen ik m'n Pro Cycling Magazine in de bus kreeg, met uitleg over alle ritten, had ik max 5 massasprints in gedachten.
En dan lees je plots op HLN en Sporza dat er zéker 8 sprints zullen betwist worden...

Die zijn licht ging ook even uit ... 🤐

Die beelden die daar en quasi overal worden gedeeld zijn wel echt niet fair hé. Door de video zo te knippen dat je niet kan zien dat Penhoet Zanoncello een beuk verkoopt waardoor die laatste dus uit balans is, lijkt het natuurlijk alsof dit allemaal zonder aanleiding en dus pure agressie is.

Laatst bewerkt:
Ik had voor de Giro ook even vlug de profielen bekeken en ik vond ze ook niet.

Nu stel dat bv een Pedersen meedoet die rit bv die Segaert wint daar had hij zeker bij gezeten maar voor types als Magnier, Milan en Groenewegen zijn de sprint mogelijkheden relatief beperkt tot zoals jij zegt een stuk of 5. Die 2 van Magnier, die van Ballerini waar de Rockets vallen, die van vandaag en straks in Rome.

Ja klopt. Iedereen stelt zich dan ook de vraag waarom Lidl met Milan de Giro doet, terwijl er in de Tour veel meer vlakke kansen liggen. En in deze Giro had Pedersen veeeeeeel beter tot z'n recht gekomen.

Ja klopt. Iedereen stelt zich dan ook de vraag waarom Lidl met Milan de Giro doet, terwijl er in de Tour veel meer vlakke kansen liggen. En in deze Giro had Pedersen veeeeeeel beter tot z'n recht gekomen.
Pedersen was vorig jaar alles behalve amused dat hij niet naar de Tour mocht. Die moest dit jaar dus wel de Tour rijden.

Wat doe je dan met Milan? Bij in de Tourploeg steken met Pedersen, Ayuso en Skjelmose? Nee toch.

Dan belandt Milan in de Giro hé. Ik heb het parcours van Vuelta nog niet bekijken maar dat is meestal ook niet echt op maat van een 84kg zware sprinter...

Ge wilt toch vooral winnen, niet? Allez, uw renners content houden ook. Maar Milan kan onmogelijk content zijn momenteel 😅

En wacht tot Jordi Meeus daar ook nog rijdt :laugh:

(er zijn inderdaad geruchten dat Milan zijn contract bij Lidl niet gaat uitdoen)

Ge wilt toch vooral winnen, niet? Allez, uw renners content houden ook. Maar Milan kan onmogelijk content zijn momenteel 😅
Heeft hij toch vooral aan zichzelf te danken? Magnier wint 2x en gisteren laten ze het volledig liggen.
Als Milan 3 ritten had gewonnen was het dan ook verkeerd om hem naar de Giro te sturen?

De tijd dat er in een grote ronde 9 loepzuivere sprintkansen waren ligt al even achter ons. Die liggen er in de Tour ook niet.

Heeft hij toch vooral aan zichzelf te danken? Magnier wint 2x en gisteren laten ze het volledig liggen.
Als Milan 3 ritten had gewonnen was het dan ook verkeerd om hem naar de Giro te sturen?

De tijd dat er in een grote ronde 9 loepzuivere sprintkansen waren ligt al even achter ons. Die liggen er in de Tour ook niet.
9 is al effe geleden maar ik herinner mij dat er in de Tour 2024 toch wel belachelijk veel sprintkansen waren. Zoveel dat ik mij op den duur aan het afvragen was of ik terug in 2004 beland was...

Die beelden die daar en quasi overal worden gedeeld zijn wel echt niet fair hé. Door de video zo te knippen dat je niet kan zien dat Penhoet Zanoncello een beuk verkoopt waardoor die laatste dus uit balans is, lijkt het natuurlijk alsof dit allemaal zonder aanleiding en dus pure agressie is.
Ik heb net deftige beelden hiervan bekeken en ik vind een DSQ toch wel echt buiten proportie hiervoor...

Het is niet eens een echte kopstoot en 't is toch idd voornamelijk een manoeuvre omdat hij uit balans werd gebracht...

Ik heb net deftige beelden hiervan bekeken en ik vind een DSQ toch wel echt buiten proportie hiervoor...

Het is niet eens een echte kopstoot en 't is toch idd voornamelijk een manoeuvre omdat hij uit balans werd gebracht...

Ik vond het vrij duidelijk meteen dat hij een ferme duw kreeg van penhoet enkel de hoofdbeweging leek wat onnatuurlijk , maar wrsclk gewoon een reflex om gewoon recht te blijven.

Hieronder toch mooi onder de loep genomen

Slechts een trapje lager in het veldrijden?
Aerts behaalde op 13 cross-seizoenen bij de elite 28 zege's.

Van der Poel had zelfs 2 seizoenen dat hij maar liefst 32 crossen per seizoen won.
Van Aert had zelfs 2 seizoenen dat hij 18 crossen per seizoen won.
Tevens had Aerts het grote voordeel dat Van der Poel en Van Aert circa 8 jaar
geleden wegrenner werden en slechts deeltijds het veld indoken terwijl hij
als fulltime crosser nog steeds niet meer won voor/na die 2 kanjers hun intrede deden.
:offtopic:
Als je ze alledrie samen neemt, plaats ik idd Aerts maar een trapje lager. Een groot trapje is ook een trapje ;).
Pidcock heeft niet veel crossen gewonnen, hé.
Komt erbij dat de speling dun is / was in het veldrijden en hij heeft minstens - bij mijn weten - twee keer gefinisht voor VDP. Welke andere veldrijder buiten VA kan dat zeggen?

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
29 30 31
Reacties
616
Weergaven
42K
Terug
Bovenaan