God of War: Laufey

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
laufey.png

release: TBA
genre: action-adventure
dev: Santa Monica Studio

De vrouw van Kratos krijgt haar eigen game, met goden uit meerdere culturen.

Death was supposed to be the end, but for Laufey (Faye), warrior and wife to Kratos, a new adventure is just beginning. Awakening unexpectedly in a strange land after her funeral, Faye discovers the plans she put in place to protect Kratos and Atreus are now at risk.

To save the ones she loves, Faye must fight through the afterlife of the gods — the Everywhen — where ruthless gods from across mythology vie for power in a land overflowing with dangerous magic.

Meer info over de mysterieuze companions en het verhaal, alsook interviews en behind-the-scenes:

In God of War Laufey, we explore the answer to that question: What happens to the gods when they die?

The Everywhen is the birthplace and endpoint to which all magic returns, a transcendent realm above those we’ve come to know. A location in which gods and creatures from different mythologies come together, and not always in harmonious coexistence.

Sad dad era is over
Estranged mom age begins
Talking trinkets are still here

Combat ziet er alleszins fijn uit ook al lijkt het niet zo radicaal verschillend van GoW. Ik heb nog mijn bedenkingen bij de pratende prullen die je vergezellen.

Ik vind dat eigenlijk niet zo leuk dat ze de voice actors ook als character model gebruiken. Voor mij is dat het bijvoorbeeld het madammeke uit Daredevil of dat stuk met die vampiers. Haalt de inleving er wel wat uit voor mij eerlijk gezegd.

Ziet er meer van hetzelfde uit. Altijd goede games maar mij waren ze bij de vorige toch wat kwijt, ook al kan ik niet echt zeggen waarom.
Deze zal wel dezelfde commentaar krijgen als Yotei maar die hebben toch ook weer bewezen dat de protagonist geen man moet zijn voor een topgame te worden. Toch wel gewaagde keuze met één van de meeste iconische characters.

Ziet er meer van hetzelfde uit, wat jammer. Vond de vorige goed maar was blij als ik er door was.

Grafisch is het toch ook wel echt enorm verouderd, die engine heeft een serieuze upgrade nodig.

animatiegewijs ziet dit er beter en vlotter uit dan bijna alles, samen met insomniac games zorgen ze hier toch voor een uiterst goed geanimeerde combat. dat de textures en physics wat achterlopen, das ok voor mij.

Grote fan van de god of war games, maar hier zat ik toch niet op te wachten (ook niet op een game rond Atreus). De combat lijkt me meer van hetzelfde, dus dan had ik het liever met Kratos gehad of eens een volledig nieuwe IP van Santa Monica. Die sidekicks zien er ook vrij lame uit, maar wie weet kunnen ze me nog overtuigen.

Grote fan van de god of war games, maar hier zat ik toch niet op te wachten (ook niet op een game rond Atreus). De combat lijkt me meer van hetzelfde, dus dan had ik het liever met Kratos gehad of eens een volledig nieuwe IP van Santa Monica. Die sidekicks zien er ook vrij lame uit, maar wie weet kunnen ze me nog overtuigen.
Ik juich het wel toe maar zel wel in de minderheid zijn, zal bijlange ook niet zo goed verkopen omdat Kratos niet de main character is.

Grafisch is het toch ook wel echt enorm verouderd, die engine heeft een serieuze upgrade nodig.
Whutt?? Dan heb ik toch iets anders gezien denk ik 😅. Anyways, ik kijk er wel naar uit, denk dat dit het perfecte voorsmaakje gaat zijn voor de nieuwe God Of War met wel degelijk Kratos terug in de hoofdrol. (Zou ik toch denken...)

Ziet er meer van hetzelfde uit, wat jammer. Vond de vorige goed maar was blij als ik er door was.

GOW Ragnarok is zonder enige twijfel één van de mooiste games op 60fps op de ps5 pro?

Heb uw reactie in het Wolverine topic ook gelezen, en dan deze. Beoordeel jij kwaliteit op basis van stream beelden op uw smartphone? Snap niet wat je nog meer verwacht dan?

Was deze nacht zelf nog niet 100% overtuigd, maar vandaag nog eens opnieuw bekijken en heb er wel vertrouwen in dat dit weer dik in orde gaat zijn. Cory Barlog kan bij mij weinig fout doen, en als ik die interviews lees met hem en de director dan wordt dat vertrouwen alleen bevestigd. Iemand die al 20-22 jaar bij SSM werkt en GoW helemaal heeft meegemaakt, komt wel goed.

Terug
Bovenaan