God of War Sons of Sparta

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
sonsofsparta.png

release: 12 februari 2026
genre: metroidvania
dev: Mega Cat Studios

Retro spinoff met Kratos als tiener.

God of War Sons of Sparta is a 2D action platformer with a canon story set in Kratos’ youth during his harsh training at the Agoge alongside his brother Deimos.

From the writing team at Santa Monica Studio that brought you God of War (2018) and God of War Ragnarök, Sons of Sparta is a tale of duty, honor, and brotherhood featuring TC Carson who reprises his role the first time in over a decade as the adult version of Kratos, our story’s narrator!

Kratos will learn deadly skills using his spear and shield, as well as harness powerful divine artifacts known as the Gifts of Olympus to take on a wide array of foes. Sons of Sparta features the return of iconic classics recreated in 2D with stunning hand-drawn pixel animation, as well as a host of new creatures to the franchise inspired by the rich, untapped facets of Greek mythology brought to life by the retro experts at Mega Cat Studios.

K heb deze gisteren als grote GOW-fan toch gekocht, na paar uur spelen vind ik het niet slecht, maar ook zeker niet wow. Ben niet thuis in het metroidvania genre, dus dat kan er ook wel mee te zien hebben.

Het doet me echt raar om Kratos met een lichte stem te horen praten en wat silly over te komen. Ben er niet echt van overtuigd dat dit loregewijs de juiste keuze is geweest. En jup, ik weet dat niemand met een baard en zware stem geboren wordt, maar het komt me precies wat raar over. Qua gameplay focust het vooral op de combat, puzzels zijn er maar tot nu toe beetje heel easy.

Voorlopige review: niet slecht, niet wow. 30 euro waard? Wss niet

Tot nu toe vind ik het leuk, speel op difficulty ‘Boy’ omdat ik het genre ook niet ken.
Speelt vlot, enigste schrik is toch de moeilijkheidsgraad later in de game en het platformen… we zullen wel zien
Voelt als afgewerkte game wel

Deze gisteren uitgespeeld, wat gemengde gevoelens erbij.
Op zich wel degelijk, maar nergens wow-gevoel bij. 30 euro waard? Wss niet.

Was zelf een leek in het genre, dus vond het wel boeiend om stap voor stap de map vrij te spelen door nieuwe abilities, maar merkte van mezelf op dat ik de laatste uren nogal aan het rushen was om er vanaf te zijn. Ook zijn er sommige abilities die nogal moeilijke combo's vereisen wat voor wat frustratie zorgde. Bvb voor die dash naar boven/onder ben ik echt iedere keer naar het menu moeten gaan omdat ik de juiste buttoncombo (3 buttons tegelijk fml) niet meer wist. De paar bossfights waren soms ook eerder frustrerend dan aangenaam.

Deze impulsief gekocht omdat het God of War noemde. Als je echter zoals ik deze koopt voor wat meer GoW-lore, dan kan ik het echt niet aanraden. Je leert quasi niets bij omtrent lore en het voelt eigenlijk niet aan alsof je met Kratos aan het spelen bent en veel cutscenes waarbij Kratos tegen Deimos praat zijn eerder saai dan boeiend. Zat maar 1 moment in waarbij ik een "hell yeah"-momentje had, maar draagt op zich nu ook niet direct heel veel bij aan de lore. Het verhaal op zich is op zich ook zo heel basic met dan een redelijk voorspelbaar en gerusht einde.

In een bepaalde scene word je gered door een Spartaanse dude die Atreus noemt. Blijkt dus dat Kratos later zijn zoon vernoemde naar hem

Ik ben hier mee gestopt, ik vind de combat echt ondermaats, verhaal zwak, dialogen lachwekkend. Nee, hier kon ik echt geen tijd meer insteken.

Ik laat deze ook aan mij voorbijgaan.. Trailer zag er wel oké uit, maar ja.. En de prijs 30 euro.. Wel veel voor zo'n game. Ter vergelijking de laatste Mafia game koste 40 euro zelf.

Terug
Bovenaan