Gran Turismo 7

Gran Turismo 7

Nieuwe circuits in december! :cheer:
  • Gilles Villeneuve / Montreal
  • Yas Marina / Abu Dhabi
Grote update die maand, met ook meer wekelijkse events, hogere levels, en Dunlop vervangt Michelin als officiële bandenmerk.
Ook gaan de invitations op de schop en verlopen ze niet meer.

Gran Turismo 7 "Spec III" Update Content

・Two new tracks (Yas Marina Circuit, Circuit Gilles-Villeneuve)​
・Eight new cars​
・Dunlop tires​
・Data Logger​
・Collector Level cap increased​
・Unlimited car invitations in Brand Central​
・Enhanced Weekly Challenges​
・New opening movie​
・New Menu Book Seasonal Menu​
・New events in Circuit Experience​
・New Curations in Scapes​
・Improvements to online races​

i188VC10JgVTLdH.jpg

i1Z5zlF4LAaue8c.jpg

Eindelijk ook geen cap op de Collector Level ?! Zag daar heel snel een 50->51 in de SoP. Nooit gesnapt waarom dat gecapt was op 50, vooral omdat je daar zo snel aan geraakt. Ik moet daar ondertussen toch al ver boven zitten, denk ik. Nu maar hopen dat ze direct je CL punten omrekenen naar het juiste CL en je niet vanaf nu pas begint te verzamelen voor boven de 50.

Pfff... ik slaag er totaal niet in om ook maar in de buurt te komen van zilver voor die Time Trial met die Vision Opel Corsa. Zilver is 1:09:600, en ik geraak al met moeite onder de 1:11. Geen idee wat ik verkeerd doe. Heb al gespeeld met de TC maar dat doet precies niet veel met deze auto.
Iemand tips?

Pfff... ik slaag er totaal niet in om ook maar in de buurt te komen van zilver voor die Time Trial met die Vision Opel Corsa. Zilver is 1:09:600, en ik geraak al met moeite onder de 1:11. Geen idee wat ik verkeerd doe. Heb al gespeeld met de TC maar dat doet precies niet veel met deze auto.
Iemand tips?
Heb enkel ABS weak on en blijf van de rem in de bochten laat de wagen bollen. Is messchien makkelijk gezegd maar is echt op het gevoel. Heb deze TT met controller geprobeert maar is niet te doen met stuurwiel bingo 1.08.221 de rotatie is key zeker in bocht 3 en 4.

WTF… Sinds wanneer zit er DRS in GT7 ?! Nu pas gemerkt dat je met die Corsa ‘overtake’ hebt, wat dus DRS is die je 4x kunt activeren met R3. Niet te verwonderen dus dat ik niet aan zilver geraakte zonder DRS :).
Wel stom in die TT dat dat betekent dat je na elke ronde weer Retry moet doen om weer volle DRS te hebben.

haha had ne andere gt7 buddy die had ook niet door dat je die overtake had gebruik die wijs 3x op het rechte stuk en laatste lading net na de laatste linkse bocht. Nog een tip als na de eerste sectie niet onder 25 seconden zit voor goud voor zilver ongeveer 25.4 gebruik dan geen "nitro' probeer next lap /een ritme te vinden steeds herstarten kan frustrerend zijn/worden.

Ik heb dit spel eindelijk gekocht nu het in promo stond nadat ik GT Sport tijdens corona zowat kapotgespeeld heb, maar jezus wat erger ik mij enorm aan die single player tot nu toe. Die filmpjes, de "personages", de verschrikkelijke AI, ... een speciale plek om auto's te wassen of uit te blutsen, godbetert, zat daar iemand op te wachten? Hoe lang duurt het voordat ik daar van af ben? En ga ik auto's moeten "onderhouden" als ik online race? Nee toch, hoop ik?

Ondertussen wil ik gewoon zo snel mogelijk alle circuits unlocken maar ik vond GT Sport echt pakken beter: gewoon lekker racen. Behalve de AI, natuurlijk, die is altijd al kut geweest.

Sport was op veel vlakken nogal barebones. Auto's wassen zat immers in alle vorige games ook al. Vind het zelf wel leuk, zeker met die typisch Japanse geluidjes en animaties, al mochten de auto's ook écht vuil worden. Nu heeft een carwash eigenlijk weinig nut. Je auto zal iets meer blinken, handig als je er foto's van wil trekken, maar dat is het eigenlijk.

Olie verversen heeft wél nut. Levert wat extra pk op(vooral merkbaar als topsnelheid), en als je te lang wacht ermee, gaat je auto merkbaar slechter rijden met uiteindelijk ook permanente schade. Dan moet je een nieuw motorblok kopen.

De "personages" waar je het over hebt zijn echte coureurs die je wat tips geven, of de ontwerpers van een auto die je wat bijleren over de geschiedenis van een merk of model. Leuk toch? Ook dat is typisch Gran Turismo, die hele historiek aan modellen, van oldtimers tot prototypes.

Last but not least, heb je een PS5? Daar heb je "Sophy AI" een soort van ultra hard mode. Veel succes om dan nog te winnen.

Anyway, focus op de menukaarten, da's in feite de campaign. Naarmate je die afwerkt, unlock je meer features en circuits. 't Laatste circuit pas met menu 38.

Verder de rijschool, de missies en circuit experience niet vergeten. Online elke week een nieuwe time trial.
Rijschool en missies zijn interessant voor prize cars. Circuit experience en time trials leveren vooral héél veel credits op.

Sport was op veel vlakken nogal barebones. Auto's wassen zat immers in alle vorige games ook al. Vind het zelf wel leuk, zeker met die typisch Japanse geluidjes en animaties, al mochten de auto's ook écht vuil worden. Nu heeft een carwash eigenlijk weinig nut. Je auto zal iets meer blinken, handig als je er foto's van wil trekken, maar dat is het eigenlijk.

Olie verversen heeft wél nut. Levert wat extra pk op(vooral merkbaar als topsnelheid), en als je te lang wacht ermee, gaat je auto merkbaar slechter rijden met uiteindelijk ook permanente schade. Dan moet je een nieuw motorblok kopen.
Ik vind het persoonlijk gewoon wat pointless klikken, maar goed. Die hele user interface van de world map staat me al niet aan, dat onderscheid tussen nieuwe en tweedehandswagens evenmin. Al bij al vind ik het nodeloos omslachtig ontworpen. Een eerste blik op de tuning doet me ook al mijn hart vasthouden.

Ik trek het een beetje op flessen, maar waarom niet meteen een extra paviljoen om je verkeersbelasting te betalen? Als het dan toch een car ownership simulator wil zijn...

De "personages" waar je het over hebt zijn echte coureurs die je wat tips geven, of de ontwerpers van een auto die je wat bijleren over de geschiedenis van een merk of model. Leuk toch? Ook dat is typisch Gran Turismo, die hele historiek aan modellen, van oldtimers tot prototypes.
"Ik zal je eens uitleggen wat een hatchback is."

Dat is leuk en een meerwaarde voor wie daarin geïnteresseerd is, maar het vertraagt de boel door hoe het je wordt opgedrongen. Je kan al die info toch gewoon beschikbaar stellen in brand central, dan hoeft de geïnteresseerde ziel er maar op te klikken. Die filmpjes bij de circuits ook, je kan ze geeneens skippen, waarom toch?

Het rijden zelf is nog steeds fantastisch leuk hoor, daar hoor je mij niet over klagen! Maar qua "campaign" vind ik het in zijn geheel bijzonder knullig uitgewerkt tot dusver.

Sophy AI moet ik eens proberen, maar ga ik wel niet doen als ik een race van amper 2 ronden met 10 seconden achterstand moet beginnen, uiteraard.

Laatst bewerkt:
Ik vind GT7 maar op 1 vlak een goed spel en dat is de rij-ervaring, die mij toch steeds door alle ergernissen doet bijten 😅

WTF… Sinds wanneer zit er DRS in GT7 ?! Nu pas gemerkt dat je met die Corsa ‘overtake’ hebt, wat dus DRS is die je 4x kunt activeren met R3. Niet te verwonderen dus dat ik niet aan zilver geraakte zonder DRS :).
Wel stom in die TT dat dat betekent dat je na elke ronde weer Retry moet doen om weer volle DRS te hebben.

DRS staat ook op Audi DTM Gr.2 en Superformula's.
Porsche 911 RS (992) is straatwagen die DRS beschikbaar heeft.
Er zijn er misschien nog maar van deze ben ik zeker.

Je moet niet altijd restart doen om overtake te rechargen, laad terug automatisch bij maar je zit wel paar rondes zonder.

Edit:

Over December update.
Het is geen toeval dat ze juist dan update doen want ze gaan met PMR een serieuze concurrent erbij hebben.
De release is eind november.
Het is goed mogelijk dat GT veel spelers hieraan verliest al zijn ze volgens mij nu ook al een deel van hun fanbase kwijt.
PMR zal ook wel niet direct op punt staan maar het ziet er toch ook al veelbelovend uit.
En dan nog moeten ACE (begin 2026) en LMU ( wel pas eind 2026-begin 2027 dacht ik) op console uitkomen waar velen al op zitten te wachten.

Laatst bewerkt:
PMR ... ACE ... LMU ...

Waarom denken sommige forumleden eigenlijk dat iedereen alle afkortingen kent ?
PMR lijkt op PGR dus zal wel Project M... Racing zijn, en AC = Assetto Corsa.

Heb dus effen moeten googlen. Denk jij echt dat iedereen hier die afkortingen / nieuwe games kent ?

/rant

Waarom denken sommige forumleden eigenlijk dat iedereen alle afkortingen kent ?
PMR lijkt op PGR dus zal wel Project M... Racing zijn, en AC = Assetto Corsa.

Heb dus effen moeten googlen. Denk jij echt dat iedereen hier die afkortingen / nieuwe games kent ?

/rant

Enkel ter info:

PMR = Project Motor Racing
ACE = Assetto Corsa Evo
LMU = Le Mans Ultimate

haha had ne andere gt7 buddy die had ook niet door dat je die overtake had gebruik die wijs 3x op het rechte stuk en laatste lading net na de laatste linkse bocht. Nog een tip als na de eerste sectie niet onder 25 seconden zit voor goud voor zilver ongeveer 25.4 gebruik dan geen "nitro' probeer next lap /een ritme te vinden steeds herstarten kan frustrerend zijn/worden.

Uiteindelijk toch tevreden moeten zijn met zilver. Ook die op Bathurst wordt niks. 😅
Op de Nürburgring daarentegen een volle seconde onder goud, en ook de nieuwe van deze week lijkt een hele makkelijke. Hele leuke auto ook, kunt zelfs een beetje driften hier en daar... al zitten ze op GTPlanet alweer te foefelen met CSA en ABS weak om dat weg te werken.

Uiteindelijk toch tevreden moeten zijn met zilver. Ook die op Bathurst wordt niks. 😅
Op de Nürburgring daarentegen een volle seconde onder goud, en ook de nieuwe van deze week lijkt een hele makkelijke. Hele leuke auto ook, kunt zelfs een beetje driften hier en daar... al zitten ze op GTPlanet alweer te foefelen met CSA en ABS weak om dat weg te werken.
Heb nog moeten terug gaan om met Opel goud te halen pff was bestpittig , Bathurst is relatief simpel die Ford is zalig om te rijden. Net Deep forest gedaan en was ok 😁 ben wel geen fan van rechts sturen .

Snap de puntenverdeling van de nations cup niet echt.

1ste ronde rond plaats 6 geëindigd - - > 11 punten
4de rond op plaats 2 geëindigd - - > ook 11 punten
🤔

Terug
Bovenaan