Graspop 2022

Pfff, mietjes.

Ik slaap ook thuis hoor.

Ze lijken mij wel nog niet te koop, kan dat?

Thuis slapen is cool:coolbrows:.

Parking tickets gaan pas vanaf de 18/05 in VVK. Ik hoop dat er dan wel eens volk staat om snachts de uitloop te regelen.. paar jaar geleden 2 uur lang op de parking gestaan omdat het vastliep en er niemand was :sop:

Amai, 15/20€ per keer is toch wel stevig precies.

Hier ook meestal links vd halve liter tent te vinden. Kans bestaat zelfs toevallig net samen met anderen hier.

De affiche is voor mij best wel goed qua headliners met nog wel wat OK dagvulling maar ik snap zeker de kritiek dat het weer meer van hetzelfde is. Ik ben benieuwd wat ze voor volgend jaar kunnen doen want aangezien zowat alles,iedereen en hun kat dit jaar een grote tournee doet zal het volgend jaar een pak minder zijn.

En natuurlijk ook wel benieuwd want voor heel veel, zoniet alle, bands gaat het wel zowat de eerste keer zijn dat ik ze nuchter zie 😁

Uurschema staat online.

In één adem kunnen we ook de laatste bands aankondigen. Decapitated, Evil Invaders, Ghøstkid, InVisions en Our Hollow, Our Home maken de affiche van GMM 2022 compleet.

Code Orange, Crystal Lake en Black Veil Brides hebben helaas hun komst naar de 25e editie van GMM moeten annuleren.
Jammer van Crystal Lake maar wel tevreden met Our Hollow, Our Home in de plaats.

Opeth en Judas Priest overlappen, sjans dat ik al een ticketje heb voor Priest in Tilburg (en wie weet ook nog Lokeren), want dat is wel hartverscheurend.

Voor wie Tool gemist heeft in het Sportpaleis..The Perfect Tool komt naar Graspop !
Zou zéér goed moeten zijn.

Paar zware clashes:

Baroness en IM
HSB en Alcest
Zeal & Ardor en Jinjer (zal zien op het moment)
Pertubator en Amenra
Ihsahn en Walls of Jericho
Judas Priest en Opeth
Suicide Silence en Kadavar en The Offspring en Sepultura
Deftones en Dimmu Borgir
Dog eat Dog en Deep Purple en Amorphis( wel nog eens checken hoe kwalitatief die nog zijn)

Die in het vet zal ik normaal gezien gaan bekijken

Hoe ze de parking geregeld hebben dit jaar is toch ook wel op het randje van schandalig. Eerst de shuttlebus tussen Dessel-Centrum (de kiss&ride) en het festivalterrein schrappen, daarna parking betalend maken en als je elders overnacht mag je nog eens 4 keer een parkingticket kopen! De LiveNation-invloed?

Ik wou al niet veel zien en door overlappingen ga ik nog eens de helft missen :D Herinner ik het mij gewoon slecht of was dat vroeger ook dat op bepaalde momenten 4 podia totaal overlappen? Beetje overkill aan keuzestress dan imo.

Wel positief dat Mercyful Fate en Volbeat samen staan, heb ik meteen een excuus om niet met de vriendin naar Volbeat te gaan zien.

Ik wou al niet veel zien en door overlappingen ga ik nog eens de helft missen :D Herinner ik het mij gewoon slecht of was dat vroeger ook dat op bepaalde momenten 4 podia totaal overlappen? Beetje overkill aan keuzestress dan imo.

Wel positief dat Mercyful Fate en Volbeat samen staan, heb ik meteen een excuus om niet met de vriendin naar Volbeat te gaan zien.
Alcatraz is op dat vlak wel beter: 4 podia met maar 2 verschillende uurschema’s

Alcatraz is op dat vlak wel beter: 4 podia met maar 2 verschillende uurschema’s
Inderdaad!
Ik wil daar gemakkelijk dubbel zoveel bands zien als op graspop en ik heb minder overlappingen, en de meeste zijn dan nog niet eens zo pijnlijk. De meesten zijn vaak zelfs tussen een internationale band en een Belgische die ik, bij manier van spreken, nog 3 keer in de Music City kan gaan zien voor het jaar uit is.
Het lijkt me dat er daar ook gewoon meer verdeeld wordt qua genre ipv qua grootte zodat het vaak serieus verschillende bands zijn die overlappen. Dat zorgt toch voor een pak minder moeilijke keuzes imo.
Het enige dat ik daar heb is dat ik telkens ga moeten kiezen tussen het laatste nummer van een band of het eerste van de volgende op het andere podium :)

Dju, net een parkingticket gekocht maar blijkbaar waren de drank- en eetjetons maar tot gisteren "in voorverkoop" te koop, ik denk aan een voordeligere prijs dan op het festival zelf? Shit, te laat dus. Achja. :tongue:

Zijn de autoparkings op wandelafstand van het festival of moet er dan nog een shuttle genomen worden? Kwestie voor wat extra marge (tijd) te nemen?

Dju, net een parkingticket gekocht maar blijkbaar waren de drank- en eetjetons maar tot gisteren "in voorverkoop" te koop, ik denk aan een voordeligere prijs dan op het festival zelf? Shit, te laat dus. Achja. :tongue:

Zijn de autoparkings op wandelafstand van het festival of moet er dan nog een shuttle genomen worden? Kwestie voor wat extra marge (tijd) te nemen?
Blijkbaar inderdaad maar tot gisteren beschikbaar.. zeggen ze ook nergens duidelijk.

De parking zou op de Geelsebaan te vinden zijn. Ik kan niet meteen het plan mét icoontjes vinden...
gmm-parking.jpg

Alles is anders dit jaar, dus geen idee, maar ik denk dat het van de dagparkings toch al een stevige wandeling gaat zijn.

Blijkbaar inderdaad maar tot gisteren beschikbaar.. zeggen ze ook nergens duidelijk.
Nu plots wel op die site idd, kan me in elk geval niet herinneren dat dat erop stond.
Soit, ik heb er al 2 kunnen scoren via ticketswap, ik hoop nog een 3e en mogelijks een 4e te vinden tegen dat het zover is.

Ik had gedacht dat ik na corona onmenselijk veel zin zou hebben om eindelijk terug naar Graspop te trekken maar door al die extra rompslomp qua organisatie en de affiche die uiteindelijk echt niet veel soeps is is die goesting toch een pak gedaald. Kga me ginder uiteraard wel amuseren maar het hele aftellen tot de 16e is er wel niet bij eigenlijk.

Terug
Bovenaan