Graspop 2022

Nu voel ik mij echt dom dat ik daar in de winter van 2019 de volle pot voor heb neergelegd. :unsure:

Nu voel ik mij echt dom dat ik daar in de winter van 2019 de volle pot voor heb neergelegd. :unsure:
Denk dat niemand verwacht had dat er nog zoveel terug verkocht gingen geraken. Paar maand geleden was ieder ticket na een seconden verkocht. Zal niet enkel door de verandering in affiche zijn. Vermoed dat er toch vele de centen kunnen gebruiken (of de uitgaven op het festival zelf niet meer kunnen maken).

Net een ticket gekocht (119 EUR voor een combi - mensen zijn echt wanhopig om van het hunne af te raken op die site) - daar staat toch nog altijd de naam op van de dame waarvan ik het gekocht heb.
Ik heb via ticketswap zowel al pdf ontvangen op mijn naam als op naam van originele koper. Geen idee hoe dat juist werkt maar alleszins nooit problemen gehad om binnen te geraken.

Volgens de faq moet ticket niet op uw naam staan voor gmm: https://www.graspop.be/en/info/vip/faq/#

30 graden op zo'n wei hoeft voor mij niet maar we gaan ons amuseren dus we gaan niet klagen.

Jammer dat Sacred Reich heeft afgezegd, altijd wel leuk imo maar flotsam&jetsam kan ik ook zeker wel pruimen.

En had ik niet gezegd van te wachten met klagen overt weer? Komaan he, ge moet daar 4 dagen zien te vullen, nu nog niet al uw kruit verschieten...

Het heeft lang geduurd eer de goesting er was (dankzij de parkingperikelen en enkele vrienden die hebben afgezegd) maar nu begin ik toch echt wel uit te kijken naar Graspop. Dat het maar snel donderdag is :love:

Mijn goesting is er nog niet echt. Ik ga alleen donderdag voor vooral Mercyful Fate maar ik had ze liever in een zaal gezien. Woensdag Heathen/Toxik in Bree en de rest van het weekend in een huisje met de maten met goed bier en een massa platen verheug ik mij meer op.

En voor welke bands gaan de BG'ers?

Moet ik zien:
- Alice Cooper
- Mercyful Fate
- Celeste
- Deftones
- Iron Maiden
- Devin Townsend
- Judas Priest

Zou ik graag meepikken als het kan:
- Enthroned
- Amenra
- Naglfar
- Sabaton
- Sepultura
- Offspring

Dingen die ik moet gezien hebben volgens jullie? Onbekende parels?

Moet ik gezien hebben:
Mercyful Fate
Death to All
Dying Fetus
Saxon
Judas Priest
Bütcher

Ga ik proberen zien, al hangt veel af van de goesting vh moment:
Misthyrming
Toxic Shock
In Extremo
Dropkick Murphys
High on Fire
Iron Maiden
Phil Campbell
Heaven Shall Burn
A Day to Remember
Perturbator
Lagwagon
Destruction
Me and That Man
Alice Cooper
Dimmu Borgir

Pik ik normaal gezien wel mee met de vriendengroep maar ga ik niet rouwig om zijn als ik ze mis:
In Extremo
Gloryhammer
Steel Panther
Megadeth
Whitesnake
Scorpions
Europe
Foreigner
Alestorm
The Offspring
Deep Purple

Moet ik missen door overlap
Slapshot
Good Riddance
Walls of Jericho
Sepultura
Tiamat
Opeth
Paradise Lost
Stake
Volbeat

Donderdag:
Battle Beast
Tremonti, maar niet als zekerheid
Powerwolf
dropkicks murphy
Iron Maiden
Volbeat

Vrijdag:
Beyond the black
Glorryhammer
Steelpanther
Megadeth
Whitesnake
Within Temptation
Scorpions, maar of we daar nog goesting in hebben, zien we dan wel.

Zaterdag:
Majestica
Michael Schenker
Saxon
Myles Kenndy & company
Judas Priest
Korn

Zondag:
Alestorm
Alice cooper
Destruction
The offspring
Dimmu Borgir
Sabaton

De planning zal nog wel lichtjes wijzigen, zeker met die warmte op zaterdag :unsure:

Donderdag:
While She Sleeps (als we op tijd op het terrein geraken)
Battle Beast
Mastodon/Ego Kill Talent (ik moet van beiden nog wat luisteren om te kiezen)
Powerwolf
Dropkick Murphys
Iron Maiden
Volbeat

Vrijdag:
Beyond The Black
Gloryhammer
Steel Panther
A Day To Remember
Whitesnake
Within Temptation
Scorpions (als er nog energie en zin is)

Zaterdag:
Europe
Foreigner
Shinedown
Saxon
Five Finger Death Punch
Judas Priest
Korn (als mijn compagnon die graag ziet, voor mij moet het niet)

Zondag:
Skillet
Alestorm
Alice Cooper
The Offspring
Deep Purple
Sabaton

Allemaal afhankelijk van de goesting en het energiepeil op dat moment natuurlijk :tongue:

Donderdag: High on Fire en Maiden.
Zaterdag: Dying Fetus, Down, Priest en Opeth.
Ocharme, 6 band willen zien en evengoed al een overlap :D
Als het een troost mag zijn, Maiden zou beginnen met nieuwe nummers dus die kan je skippen om High on Fire volledig te zien ;)

Ocharme, 6 band willen zien en evengoed al een overlap :D
Als het een troost mag zijn, Maiden zou beginnen met nieuwe nummers dus die kan je skippen om High on Fire volledig te zien ;)
Daarom dat ik ook geen ticket heb :p
Er staan nog genoeg leuke bands op de affiche hoor. Maar geen must see imo.

Niet alleen camping Boneyard is kleiner, ook het festival terrein is een pak kleiner t.o.v. 2019.

GMM 2019 grondplan:
Grondplan lijkt mij niet volledig in verhouding. Festivalwei (incl backstage,podia,...) zelf was in 2019 +- 13 hectaren. Dit jaar is bijna 20ha mogelijk. Ik weet niet hoeveel ze er werkelijk gebruiken, ze zouden een deel hiervan als camping behouden+bijkomende camping, maar kleiner zou het niet worden.
Metal Town is trouwens op de "oude" graspopwei op de Boeretang die 8ha was. Idem, weet wel niet of deze volledig in gebruik zal zijn.

Bij het begin van de opbouw nog even gaan kijken, de oude "holy grounds" zijn ondertussen onherkenbaar in een Park veranderd.
Voor mij was 2003 ook de eerste keer. :) Tot aan 2007 altijd geweest en daarna zat ik altijd in het buitenland. In 2009 zat ik hetzelfde weekend wel op metalway in Spanje. Dan 2016, 2017 en 2018 opnieuw meegepikt. Dit jaar zal ik weer niet bij zijn spijtig genoeg... maar ook al was ik in het land zou ik nog niet gaan want zo'n grote bijeenkomst zie ik nog niet direct zitten vanwege corona.
2003 was trouwens ook mijn eerste keer, toen de 2 dagen festival+camping nog op deze 8ha was op de boeretang. Legendarisch concert van Sepeltura in Marque waarbij op een bepaald moment (of zo leek het toch) meer mensen aan het crowdsurfen waren dan dat er nog met de voeten op de grond stonden. Concert ook even stilgelegd omdat er mensen boven in de tentpalen zaten.

Over de parkingprijs werd blijkbaar ook al enkele jaren nagedacht maar met de wijzigingen (locatie, andere parkings) maar ook het "ecologische" is dit er toch gekomen. Getracht word de verplaatsingen met de wagen zo ook af te raden.

Sinds 2003 altijd aanwezig geweest en ook dit jaar weer, 12km met de fiets

Terug
Bovenaan