Graspop 2022

Deftones-fans hé jong.
1655568435449.png

:D

Net via de livestream HevyDevy meegepikt. Wat een beest is dat toch. Zalige setlist en het klonk fantastisch in de woonkamer!
Straks nog Opeth en morgen The Offspring en mijn goedkope graspop zit erop :D

Doet me wel zin krijgen om alles nog is live mee te maken..

Edit: Opeth is ook niet meer wat het geweest is precies. :(

Edit 2: ik heb nu pas Decapitated ontdekt. Dat was genieten van begin tot einde. De zang, de riffs, de solo's volledig mijn ding. Deze ga ik verder uitpluizen!

Laatst bewerkt:
Zeer tof dagje.

Tribulation was een aardige opwarmer met hun door Heavy Metal geïnspireerde Gothic Metal.

Dying Fetus was geweldig bruut. Veel energie van het publiek ook met een constante circle pit (waar ik zelf niet instond welteverstaan) bij 40 (?) graden in de Marquee.

Decapitated begon zeer aardig, maar moest dan stoppen door een technisch probleem aan het podium veroorzaakt door de hitte. Jammer want 's nachts heb ik ze laten schieten omdat ik moe was/koppijn had (door de extreme warmte door de dag denk ik).

Ihsahn was genieten van hun progressief getinte extreme metal. Vooral de iets hardere Black Metal stukken gingen er hier in als zoete pap. Ook het geluid was zeer goed.

Devin Townsend was zoals steeds bijzonder energiek. Progressieve metal en soms best knallend. Die man ademt Metal.

Opeth. Geweldig interessante muziek. Zeer goed gebracht met Ghost of Perdition, The Drapery Falls en Deliverance als uitschieters. Zelfs Sorceress vond ik live zeer goed uit de verf komen.

Maiden was entertainend maar vind het zo jammer dat na de nieuwe nummers steeds diezelfde hits passeren.
Is dat niet een beetje logisch,het is daardoor dat mensen afzakken en hun naam groot op de affiche staat.
Is een beetje de tol van uw eigen succes hé,dat je praktisch gedoemd wordt om die hits altijd en overal te spelen.
Anderzijds heeft Metallica voor hun huidige tour Nothing Else Matters geëlimineerd,toch straf imo.

Vrijdag heel ander parcours gedaan dan @BlackOccult
Alleen voor Stick to Your Guns wegeweest van de mainstages
Had graag Zeal & Ardor ook gezien maar dat was megaclash met Megadeth,Paradise Lost en Jinjer die ik in principe ook allemaal wou zien.
Gekozen voor Mustaine.
Vond Within Temptation ook wel sterk,alleen dat Sharon in het Nederlands interactie met het publiek had vond ik minpuntje,je speelt voor internationaal volk,pas u daar dan aan,af en toe woordje Nederlands kan wel geen kwaad.

Gisteren was het echt wel bakken,
Smash Into Pieces meegepikt vond het wel leuk.
Daarna terug naar de main stages voor het einde van Europe en niet meer weggeweest,buiten voor drank en eten.
Had veel verwachtingen van het afsluitend drieluik: 5FDP,Judas Priest en Korn.
Vond in het begin 5FDP tegenvallen (Ivan klonk niet echt al te goed imo) maar uiteindelijk nog deftige show.
Minpunt was het ontbreken van Wrong side Of Heaven in de playlist.
Priest was strak,niks op aan te merken.
Korn,damn die bass deed de wei echt daveren.
Beste performance van het weekend tot nu toe.
Tijdens afsluiter Blind ging er moshpit vlak voor mijn neus open,ben direct paar stapjes achteruit gegaan.

Livestream Steel Panther was wel een tietenfestijn.
Asian hooker liep gisteren voor me als ik van de douches kwam. Die mocht het toch ook nog constant horen :laugh:

Gisteren wel genoten van Opeth, net als anders.
Tijdens 5fdp me nog eens aan het crowdsurfen gewaagd. Om een of andere reden kan hun Amerikaanse into your face muziek wel smaken.
Voor de rest was het een gezapig dagje op de wei bakken, liggen, zitten, puffen, drinken en precies ook veel gegeten.

De lichte regen op de tent klinkt wel heerlijk nu!

Ik kijk alvast uit naar mijn eerste keer Sabaton vanavond, ik vind ze best veel leuke songs hebben.

Daarnet trouwens de eerste leuke ontdekking van de dag: Wayward Sons!

Daarnet net voor het optreden van Alestorm een frisse halve liter in mijn handen, de zon kwam er (eindelijk) door, alle ingrediënten waren dus aanwezig voor een topfeestje. Én dat werd het ook, van zoiets word je instant goed gezind. Eén van mijn absolute hoogtepunten (jaja, hier kom ik weer, uit-de-context topic) deze editie! 😍

Eén van mijn absolute hoogtepunten deze editie! 😍
Ik sta ook elk jaar aan de main als Alestorm speelt, maar dit is toch ook wat overdreven. Muzikaal kunnen die eigenlijk niets hé, en er loopt zo veel talent rond op Graspop.

Geen idee hoe het op de stream klonk, maar Opeth was werkelijk subliem gisteren, ook vocaal.

Ik sta ook elk jaar aan de main als Alestorm speelt, maar dit is toch ook wat overdreven. Muzikaal kunnen die eigenlijk niets hé, en er loopt zo veel talent rond op Graspop.
Het moet muziektechnisch niet per sé indrukwekkend zijn om een groot feest te zijn natuurlijk.

Livestream Steel Panther was wel een tietenfestijn.
Wel jammer dat de camera regie zo slecht was. Regelmatig dat wanneer er net eentje haar bloes wou omhoog doen dat ze terug switchen naar de band. Wacht dan even een paar seconden met switchen. :unsure:

Zijn er btw een stuk meer zondag tickets verkocht dan de andere dagen ofzo? Overal belachelijke rijen aan de toiletten en aan de eerstandjes en ook op het terrein voelt het een pak drukker aan.
(Aan de Moose bar en het open gedeelte van het classic rock cafe wel een stuk kalmer voor naar het wc te gaan.)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan