Situatie:
Mijn vriendin en ik hebben elk een zicht- en spaarrekening bij KBC. De zichtrekening is betalend, de spaarrekening is gratis. Dit willen we behouden. Mijn vriendin heeft een lening bij KBC, dus zij blijft sowieso klant. Ik blijf bij KBC voor het gemak.
Ik heb een KBC Silver kredietkaart (€1/maand). KBC past binnenkort de kredietkaarten aan en maakt ze gratis. Ik gebruik mijn kredietkaart zelden, omdat ik een crypto-VISA-kaart heb voor bepaalde transacties. Toch wil ik een kredietkaart behouden als back-up.
Mijn vriendin heeft een gratis VISA-kaart bij Europabank.
We hebben een gezamenlijke zichtrekening bij KBC (€3,75/maand) waar we maandelijks geld op storten om onze rekeningen te betalen. We hebben hiervan allebei een debetkaart.
Ik ken al een tijdje de actie van Keytrade en zag de reclame recent weer.
Gratis zichtrekening, spaarrekening, debetkaart en VISA (ook mogelijk voor een gezamenlijke rekening).
Door onze gezamenlijke rekening over te zetten, zouden we sowieso €3,75 per maand uitsparen.
- We zouden dan krijgen:
- 1 gezamenlijke zichtrekening
- 1 gezamenlijke spaarrekening (niet noodzakelijk, maar inbegrepen)
- 2 debetkaarten
- 2 VISA-kaarten
De VISA-kaarten zijn het eerste jaar gratis. Nadien blijven ze gratis als je minstens 12 transacties per jaar doet.
Nu mijn vraag:
Ik gebruik mijn kredietkaart nauwelijks. Zou binnenkort wel gratis worden.
Mijn vriendin gebruikt haar VISA ook niet vaak en heeft sowieso een gratis VISA bij Europabank.
Kan ik na een jaar de VISA-kaarten annuleren bij Keytrade, maar de zichtrekening, spaarrekening en debetkaarten behouden?
Ik zou deze vraag aan Keytrade kunnen stellen, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Daarom deel ik bewust de hele situatie.
We zouden voor het gemak voor deze overstap gebruik maken van
de bankoverstapdienst. Iemand daar al gebruik van gemaakt? Dat gaat vlot?
Ik maak in een handomdraai een spaarrekening aan bij een online bank. Maar als het voor een vaak gebruikte zichtrekening is met bijhorende kaarten etc, dan ben ik wat voorzichtiger