Gratis banken: Argenta, Keytrade

Als ik je een tip mag geven bij Keytrade: altijd bellen. Ja, je zal hoogstwaarschijnlijk minstens 10-15 minuten moeten wachten, maar die helpen je tenminste meteen. Mails, dat duurt vaak weken.

Ik heb gebeld, maar die data wordt door een 3rd party behandeld blijkbaar. De operator aan de telefoon heeft daar een ticket aangemaakt.

Ik heb gebeld, maar die data wordt door een 3rd party behandeld blijkbaar. De operator aan de telefoon heeft daar een ticket aangemaakt.

Tja, bij Keytrade werkt misschien 80 man, dus kan wel zijn dat ze wat werk doorschuiven naar externen (zeker gezien ze best wel wat hooi op hun vork willen nemen). Is toch geen probleem?

Heb ondertussen mijn softkey en bankkaart van keytrade aangekregen. Mankeer dus alleen nog de username. Die is nooit toegekomen via post of mail.
Ondertussen een ticketje aangemaakt bij Keytrade hiervoor.
Dit werd bij mij wel redelijk snel afgehandeld via mail.

Heeft iemand een idee qua vereisten voor de Keytrade Gold en Platinum kaarten? Na jaren bij Fortis te zitten, ga ik binnenkort mijn appartement verkopen en dan kan ik terug eens rondkijken voor een goeie (en zo goedkoop mogelijke) bank.

Een hypotheek ga ik er niet nemen. Maar ik kan wel mijn spaargeld en/of ETF beleggingen er steken. Elk 10k moet wel lukken. Zou dat al genoeg zijn? Of moet je echt in hun Keyplan zitten?

De rekening zou ik zowel apart als met mijn vriendin kunnen nemen (indien dat de kansen zou verhogen). Alternatief is een betalende kredietkaart bij Beobank, daar heb ik er nu ook al 1 (Q8 World Mastercard).

Spijtig dat ze daar niet transparant over zijn. Ik zou het stom vinden om heel de procedure te doorlopen om uiteindelijk enkel de standard te krijgen. Dan zou het niet de moeite zijn voor ons.

@tortoise De procedure is idd niet transparant. Op spaargids kwam een gebruiker ongeveer op volgende formule om in te schatten (maar of je al lang klant bent of dat Keyplan hebt kan meespelen):

(maandelijks inkomen - maandelijkse huur/hypotheek/schulden) + ((spaargeld + beleggingen bij Keytrade) / 12)

Als je dan op meer dan €4000 maandbedrag komt heb je wss Gold, voor Platinum is het rond €6000. Maar er zijn ook getuigenissen van iemand die enkel €1000 erop zet en Gold krijgt terwijl iemand met €50.000 spaargeld afgewimpeld wordt met Standard. Dat lijkt wat op het orakel van Delphi.

Als je eenmaal een van de kaarten hebt kan je nadien nog een aanvraag doen voor een upgrade om op een ander moment te proberen.

Loon minus schulden/kredieten speelt volgens mij een zeer grote rol. Een Beobank Mastercard hebben is dan bv. in je nadeel, want daar hangt een kredietlijn aan vast.
True, is inderdaad misschien een probleem. Voor mijn bijberoep heb ik er ook nog 1 bij Argenta, maar dat zal waarschijnlijk ook gewoon aan mij als persoon hangen en niet aan mijn ondernemingsnummer :(

Ik kan dat opnemen als er ergens een vrij tekst veld is in in de aanvraag. We zouden die wel afsluiten als we er een bij Keytrade krijgen.

Voor mijn bijberoep heb ik er ook nog 1 bij Argenta, maar dat zal waarschijnlijk ook gewoon aan mij als persoon hangen en niet aan mijn ondernemingsnummer :(
Dat is waarschijnlijk eentje zonder kredietlijn, dus dat zien ze niet. Meeste "kredietkaarten" in België zijn uitgestelde debetkaarten waarbij je je uitgaven in 1 keer moet terugbetalen op het einde van de maand, dat wordt niet als een krediet beschouwd.

Dat is waarschijnlijk eentje zonder kredietlijn, dus dat zien ze niet. Meeste "kredietkaarten" in België zijn uitgestelde debetkaarten waarbij je je uitgaven in 1 keer moet terugbetalen op het einde van de maand, dat wordt niet als een krediet beschouwd.
Dat klopt. Argenta heeft geen enkele kaart waar een kredietlijn aan hangt. Dat wordt dan ook niet aanzien als een schuld.

Tgoh ja, ook met zo'n kredietkaarten koop je in feite nog altijd op 'krediet' eh. Je stelt uw effectieve betaling nog altijd uit.

Tgoh ja, ook met zo'n kredietkaarten koop je in feite nog altijd op 'krediet' eh. Je stelt uw effectieve betaling nog altijd uit.
Zeer beperkt uiteindelijk. En dat is niet voldoende om van een krediet te spreken, maar is uitgesteld betalen.
Je stelt de betaling zoals gezegd gewoon met één maand uit. Het grote voordeel is dat het een type kaart is die zeer breed aanvaard wordt en er verzekeringen aan vast hangen.
Maar de term "kredietkaart" dekt de lading niet. Maar gelukkig is een echte kredietkaart niet courant in België of we zagen veel meer financiële drama's.

Bovenstaande genetieke code is verlopen.

Wie dezelfde 50€ gratis van keytrade wenst bij openen van een rekening: referral code beschikbaar via PB (privebericht)

Alle voorwaarden zijn netjes opgelijst door keytrade op de pagina die je dan te zien zal krijgen. Het belangrijkste voor deze referral: openen uiterlijk 30/08/2024, je moet een nieuwe klant zijn, zelf minimaal 50€ te plaatsen op je eigen rekening.

Deze voormiddag op nog geen 5 minuten tijd een account bij Bonsai aangemaakt, mijn AXA-rekening gekoppeld, virtuele kaart aangemaakt en meteen mijn lunch met Apple Pay kunnen betalen. Thanks guys!
"Thanks to bonsai's success, we’ve attracted the attention of major companies who want to integrate our features into their own apps and platforms. As a result, we’ve decided to shift our focus to these partnerships to grow even further as a company and bring bonsai’s technology to more people in exciting new ways and increase our environmental impact.)"

Iemand die even makkelijke alternatieven kent?
Of @PBR Streetgang , weet jij meer over de continuation van de diensten zelf in andere apps oid?

Wtf.. Dit voelt echt aan gelijk de Cake app.
Eerst vanalles beloven, mensen warm maken... (Zelfs op TML en PKP nog hopen acties gedaan), om nu te stoppen...

Ik gebruikte niets anders meer dan Argenta + Bonsai.

Idem.
Nuja, ik snap het wel: dat is wellicht één van de bestaansreden van zo'n fintechbedrijfjes: een capability ontwikkelen die grotere bedrijven moeilijker kunnen mee experimenteren met als wens om door zo'n partij opgekocht te worden dat die service toch wilt integreren in zijn ecosysteem. Is uiteindelijk meer agile en wellicht goedkoper voor zo'n bedrijven (eg. een bank) dan daar zelf een heel log en iteratief proces voor te voorzien.

Wtf.. Dit voelt echt aan gelijk de Cake app.
Eerst vanalles beloven, mensen warm maken... (Zelfs op TML en PKP nog hopen acties gedaan), om nu te stoppen...

Ik gebruikte niets anders meer dan Argenta + Bonsai.

Inderdaad jammer. Heb wel nog tickets voor TW Classic gewonnen via Bonsai dus heb er wel wat aan gehad.
Zelfde situatie een beetje zoals SEQR vroeger, maar die hadden waarschijnlijk nog minder bestaansreden dan Bonsai. Nu de Brussels Airlines Amex ook gestopt is moet ik op zoek naar een nieuwe kredietkaart ...

Terug
Bovenaan