Gratis banken: Argenta, Keytrade

Iemand die even makkelijke alternatieven kent?
Of @PBR Streetgang , weet jij meer over de continuation van de diensten zelf in andere apps oid?
Curve

Google Pay -> Kredietkaart Curve -> kredietkaart Keytrade of Argenta of...
Geen extra bankrekening.

Bij Revolut of N26 weet ik niet of je rechtstreeks het bedrag kan laten afgaan van je primaire bank? Ik denk dat je geld moet hebben op je Revolut-bankrekening om de Revolutkaart te gebruiken.

Laatst bewerkt:
@LessThanJake @Yogi
Klopt, de focus van bonsai als bedrijf is volledig op B2B nu. Ik vind het zelf enorm jammer want door die verandering ben ik mijn job daar kwijt. Maar ik gebruikte ook de bonsai Mastercard voor zowat al mijn aankopen en abonnementen en gedeelde financien regelden wij in de Groups feature van bonsai.

Ik ga dus zelf ook op zoek moeten gaan naar alternatieven voor al die diensten.

Wat doet/deed Bonsai dat fintech giganten zoals Wise en Revolut niet doen?

Met Bonsai (en Curve) kan je hun kredietkaart linken aan jouw gewone kredietkaart van je normale bank.

Waardoor je Google Pay/Apple Pay kan gebruiken zonder dat je normale bank dat ondersteunt én zonder dat je een nieuwe bankrekeningnummer nodig hebt.

Wat doet/deed Bonsai dat fintech giganten zoals Wise en Revolut niet doen?
Bonsai was geen bank, maar een PSD2 dienst die sepa direct debit deed op je rekening. n26, Revolut zijn buitenlandse rekeningen, dus minder gemakkelijk dan bonsai.
Curve

Google Pay -> Kredietkaart Curve -> kredietkaart Keytrade of Argenta of...
Geen extra bankrekening.

Bij Revolut of N26 weet ik niet of je rechtstreeks het bedrag kan laten afgaan van je primaire bank? Ik denk dat je geld moet hebben op je Revolut-bankrekening om de Revolutkaart te gebruiken.
Ah Curve eens bekijken! 😃
@LessThanJake @Yogi
Klopt, de focus van bonsai als bedrijf is volledig op B2B nu. Ik vind het zelf enorm jammer want door die verandering ben ik mijn job daar kwijt. Maar ik gebruikte ook de bonsai Mastercard voor zowat al mijn aankopen en abonnementen en gedeelde financien regelden wij in de Groups feature van bonsai.

Ik ga dus zelf ook op zoek moeten gaan naar alternatieven voor al die diensten.
Ow! Ze hebben dan ook werknemers ontslaan hierdoor? :/ ik betwijfel dan ook of b2b echt meerwaarde heeft aan zo een bedrijf.. cake is destijds geïntegreerd in Argenta en er ondertussen ook volledig uit geschrapt…

die group feature gebruikten we hier ook voor gedeelde financiën

Ow! Ze hebben dan ook werknemers ontslaan hierdoor? :/ ik betwijfel dan ook of b2b echt meerwaarde heeft aan zo een bedrijf.. cake is destijds geïntegreerd in Argenta en er ondertussen ook volledig uit geschrapt…
Tja, door het schrappen van de mobile en web apps had bonsai geen reden meer om o.a. front-end developers in dienst te houden.

Bonsai was geen bank, maar een PSD2 dienst die sepa direct debit deed op je rekening. n26, Revolut zijn buitenlandse rekeningen, dus minder gemakkelijk dan bonsai.
Een buitenlandse zichtrekening moet je aanmelden bij het centraal aanspreekpunt van de Nationale Bank van België en jaarlijks op je belastingaangifte aangeven. Veel moeite kost dat niet, maar deze gegevens zijn nooit automatisch ingevuld.

Revolut is nog steeds een Litouwse bank. De plannen om hun Belgische klanten naar de lokale branche over te zetten (en bijgevolg te voorzien van een Belgische i.p.v. Litouwse zichtrekening) zijn voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Laatst bewerkt:
Gisteren Curve geïnstalleerd, vandaag betaling mee gedaan in bedrijfsrestaurant met mijn Apple Watch. Works like a charm, merci @DogFacedGod

Is wel een uitgebreider ecosysteem dan Bonsai op zich met meer mogelijkheden. Gebruikt ge het zelf ergens anders voor dan Google/Apple Pay?

Gisteren Curve geïnstalleerd, vandaag betaling mee gedaan in bedrijfsrestaurant met mijn Apple Watch. Works like a charm, merci @DogFacedGod

Is wel een uitgebreider ecosysteem dan Bonsai op zich met meer mogelijkheden. Gebruikt ge het zelf ergens anders voor dan Google/Apple Pay?

Nee, dat is puur voor Google Pay dat ik dit gebruik. Ik heb het geïnstalleerd in Rome om het OV te gebruiken met mijn GSM.

De rest is nogal "Amerikaans".
Curve Fronted waarmee je facturen kan voorschieten met 2,5% krediet. Dat is iets wat ik nooit van mijn leven zou gebruiken.

"Go back in Time" Om een al gedane betaling van kaart te veranderen, veronderstel ik. Ik snap nu niet direct een usecase ervoor want ik heb enkel maar één kaart gelinkt aan Curve. Misschien als je meerdere kaarten hebt gelinkt en je wil een specifieke bonus voor een kaart voor een specifieke betaling (Je hebt per ongeluk een vliegtuigticket gekocht met de kaart zonder verzekering en je wil die switchen naar de juiste kaart achteraf?)

Gratis buitenlandse cash uit een bankautomaat. Daarvoor gebruik ik Revolut.

FX rates - Ik laat de afhandeling van de conversie altijd aan de onderliggende kaart.

Cashback = moet je betalen voor een abonnementsformule. Ik haal het er niet uit met cashback.

Wat mij is opgevallen bij Keytrade is dat wanneer je betaalt met bancontact (dus echt met de kaart aan die terminal) dat er quasi nooit (in je app of op de website) opkomt aan welk rekeningnummer je hebt betaald.

Helder, dus zo laten. Waarom gebruikt ge Revolut daarnaast dan?

1. Gratis geld afhalen buiten Europa voor 200 euro per maand (Andere vragen er geld voor.). Vroeger had je ook tot X euro geen wisselkoerskosten bij het gratis plan maar ik denk dat die er niet meer is. Dat was/is nog een goeie reiskaart.

2. Oneshot kredietkaarten. Je maakt ééntje aan, je voert het in voor een free trial en de kredietkaart wordt vernietigd. Dus je kan niets vergeten. Ook handig voor websites die je niet 100% vertrouwt. Zeker als je keer ver buiten Europa bent en je moet iets betalen op een vreemde lokale site.

3. Backup. Altijd handig op reis dat je een kaart op overschot hebt als je er eentje kwijt geraakt.

Ik had ook Revolut eerder dan Curve. Curve pas twee-drie jaar geleden ontdekt.

Mijn setup is
Keytrade als main
+ Argenta als backup Bancontact/Payconic (Keytrade doet moeilijk met payconic met betalingsverzoeken van mij aan anderen .)
+ Revolut als backup kredietkaart/disposable kredietkaart/virtuele kredietkaart
+ Curve voor Google Pay te linken aan Keytrade (wat eigenlijk nu gewoon mijn normale betalingswijze is. Ik betaal overal met de GSM.)

Het enigste nadeel is dat op sommige betalingsterminals het wel merkbaar langer duurt om te bevestigen (10s ipv 2s) dan gewoon met de kaart.

Ik heb gisteren ook bonsai verwijderd, Curve geïnstalleerd en gelinkt aan mijn Keytrade visa debit. Ik probeerde net 2x te betalen aan de bankcontact terminal met Google pay in een winkel waar het met de bonsai-"kaart" vroeger prima ging, maar de Curve-"kaart" kreeg een geweigerde transactie.
Is er een bepaalde wachttijd ofzo? Eer dit gaat? Curve raadt aan om mijn bank te contacteren, maar de klantendienst van Keytrade...

Edit: nu mijn visa creditcard van Keytrade gekoppeld ipv de visa debit en het werkt perfect..
😅

Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook Bonsai. Iets wat ik hier nog niets (?) over las is Wise. Is er iemand dat deze ap gebruikt. Werkt in combinatie met Garmin Pay.
Is het iets anders dan Curve?

Revolut is popualir precies, maar ik gebruik liever Transferwise. Bij overschrijving is Wise "instant", bij revolut duurt het lang voor overschrijvingen op rekeningen buiten EU(wel IBAN)

Geen idee hoe Curve bij jullie werkt, maar dat wil voor geen meter werken hier. Bij het inloggen een foutcode. Dan maar eens het wachtwoord gereset en dan moest ik me weer registreren. Maar telkens is de code invalid. Dan maar hun helpdesk gemaild. Mailtje terug dat het ticket automatisch gesloten is, omdat het komt van een e-mail die niet bij hen is geregistreerd. No wonder 🤷‍♂️

Domme vraag mss. Vorig jaar op 3 oktober 10k op een high fidelity spaarrekening gezet bij Keytrade. Getrouwheidspremie wordt jaarlijks uitbetaald en bedraagt 1,65%. Op 2 oktober dit jaar 135 euro ontvangen. Que ? Gaan daar dan nog kosten vanaf of waar is die overige 30 euro gebleven.

Domme vraag mss. Vorig jaar op 3 oktober 10k op een high fidelity spaarrekening gezet bij Keytrade. Getrouwheidspremie wordt jaarlijks uitbetaald en bedraagt 1,65%. Op 2 oktober dit jaar 135 euro ontvangen. Que ? Gaan daar dan nog kosten vanaf of waar is die overige 30 euro gebleven.
Ze hebben de oude getrouwheidspremie gebruikt?
Op 2/10/23 was de getrouwheidspremie 1,35%

Terug
Bovenaan