Gratis banken: Argenta, Keytrade

Ik weet nu niet voor een KMO met personeel dat het aan te raden is om een gratis rekening te gebruiken met de basisdienstverlening. Gewoon al qua helpdesk en dergelijke wil je toch niet vasthangen op de superbasis helpdesk als er een "issue" is :p.

En integratie met boekhoudapplicaties, werkt dat met gratis rekeningen?

En alle banken willen van die kaartlezers, Argenta wil er op termijn ook vanaf (zei mijn Argenta-bankier.) Die zat te pushen voor Itsme te gebruiken met de smartphone maar ik wil toch een backup-methode.
Ga je ook nodig hebben als je op verlof gaat in het buitenland, dit aangezien Argenta in een aantal landen zoals Kroatië en Slowakije Itsme niet toelaat om de transactie tot stand te brengen.

Tis mij alleszins nog niet gelukt met Keytrade en Argenta. Ik denk dat die Bancontact automaten enkel bepaalde banken ondersteunt.
Enkel de vier grootbanken en hun dochters (Belfius, BNP Paribas Fortis, Fintro, Hello Bank, ING en KBC).

Klanten van Beobank en Crelan kunnen geld storten bij de eigen bankautomaten.

Laatst bewerkt:
Is er enige kans dat Keytrade een Visa Gold toekent als je inkomen er niet op binnen komt?

Argenta is onze hoofdbank maar de 1.250 EUR gratis kredietkaart is niet meer toereikend om onze gezinsvakanties mee te boeken. Dan liefst eentje met de annulatieverzekering etc inbegrepen, maar bij Argenta kost deze 6 EUR per maand en bij Keytrade is ze gratis.

Eigenlijk alles behalve een kantoor binnenstappen en geld storten (hoewel ik het nog niet geprobeerd heb om geld te storten via die bancontact automaten).
Zoals anderen al aangaven, neen, storten via BC kan niet... werd mij bevestigd door hun helpdesk. Die man zei zelfs "dat zal nooit kunnen".

Tis mij alleszins nog niet gelukt met Keytrade en Argenta. Ik denk dat die Bancontact automaten enkel bepaalde banken ondersteunt.
Ja geld storten lukt mij ook niet met mijn argenta kaart bij zo'n cashpoint. Maar met mijn ING kaart lukt mij dat ook niet.

Terwijl ING volgens mij wel 1 vd banken is die de cash points ondersteunen.

Vroeger bij ING zelf lukte storten het wel. Iemand een idee waarom het dan nooit lukt?

Enkel de vier grootbanken en hun dochters (Belfius, BNP Paribas Fortis, Fintro, Hello Bank, ING en KBC)
Mij lukt het ook niet met mijn ING kaart. Ik zal eens bij de bank horen want normaal moet dit mogelijk zijn. Want ik krijg de optie niet. En ik heb elke automaat geprobeerd hier in Heist in de Bergstraat.

Geld storten is alleen mogelijk bij bepaalde vaste CASH-punten, niet bij de kiosken. In Heist-op-den-Berg zou die optie aanwezig zijn.

Bij de meeste banken moet je je identiteitskaart laten inlezen voordat de cash in-functie beschikbaar is.

Is er enige kans dat Keytrade een Visa Gold toekent als je inkomen er niet op binnen komt?

Argenta is onze hoofdbank maar de 1.250 EUR gratis kredietkaart is niet meer toereikend om onze gezinsvakanties mee te boeken. Dan liefst eentje met de annulatieverzekering etc inbegrepen, maar bij Argenta kost deze 6 EUR per maand en bij Keytrade is ze gratis.
Ja, maar de toekenningsvoorwaarden zijn nogal flou.

Mijn vrouw & ik hebben geen domicile staan op onze Keytrade rekening, wij storten elke maand gewoon een vast bedrag door vanuit onze eigen zichtrekening (bij andere banken). Mijn oorspronkelijke aanvragen voor platinum & gold werden geweigerd. Na wat gelezen te hebben over mogelijke toekenningsvoorwaarden had ik ervoor gezorgd dat er 3k cash op de zichtrekening in kwestie stond en dan de aanvraag opnieuw gedaan... daarna zonder probleem gold met 3k limiet ontvangen.

Na wat gelezen te hebben over mogelijke toekenningsvoorwaarden had ik ervoor gezorgd dat er 3k cash op de zichtrekening in kwestie stond en dan de aanvraag opnieuw gedaan... daarna zonder probleem gold met 3k limiet ontvangen.
Hier exact hetzelfde.

Kreeg mail dat Revolut nu Belgische IBAN gaat aanbieden ipv LT - handig voor de aangifte PB maar verandert dat verder iets?

Het niet meer aangeven op je belastingaangifte zal pas voor 2027 zijn.

Belgische IBAN maakt vooral komaf met IBAN-discriminatie. Dat is bij wet verboden, maar is in de praktijk nog wel een ding.

Laatst bewerkt:
Keytrade bank:

Automatische uitwisseling van fiscale informatie - Actie vereist

Hebt u ons intussen wel al de vereiste documenten bezorgd,
dan mag u deze boodschap uiteraard volledig negeren.

Beste mijnheer X,

We stellen vast dat er tot op vandaag van u nog geen reactie is gekomen op onze vraag in verband met de automatische uitwisseling van fiscale informatie in het kader van de Common Reporting Standard (CRS) voor inkomstenjaar 2024.

Op 28 maart 2025 kreeg u deze vraag al via een bericht in uw persoonlijk inbox op onze transactiesite en app en op 15 april ook nog via e-mail.

Voor Keytrade Bank is er een aanwijzing dat uw fiscale woonplaats in een ander CRS-land zou kunnen liggen vanwege een doorlopende opdracht naar een ander CRS-land.
Het land (of de landen) aan wie Keytrade Bank mogelijk verplicht is uw gegevens te melden, wordt (worden) vermeld in het CRS-rapport dat u kreeg op 28 maart 2025. Land en fiscaal identificatienummer ziet u in de sectie « uw fiscale gegevens 2024 ».
Opdat Keytrade Bank uw gegevens correct aan de FOD financiën kan meedelen, dient u ze zelf te bevestigen voor 15 juni 2025. Dat doet u :
• 100% online: log in op Keytrade Bank en bevestig al uw gegevens onder
« instellingen », « persoonlijke gegevens »; en/of
• via zelfcertificatie: e-mail ons op X@keytradebank.com een volledig ingevuld en ondertekend exemplaar het bijgevoegde CRS-zelfcertificeringsdocument, samen met de vereiste bijlagen welteverstaan.
Bij het ontbreken van deze documenten zal Keytrade Bank:
• uw rekeningen aan de FOD Financiën rapporteren op basis van de informatie waarover wij beschikken voor de doeleinden in het kader van de Common Reporting Standard en ;
• uw rekeningen blokkeren en zich het recht behouden om ze te sluiten, overeenkomstig onze Algemene Voorwaarden.
Meer informatie over CRS en de gevolgen ervan vindt u op onze website https://www.keytradebank.be/nl/hulp/wat-zijn-crs-en-wie-is-erbij-betrokken.

Met vriendelijke groeten,

Het Keytrade Bank-team

1 De CRS zelfcertificatie is beschikbaar op de Keytrade Bank website onder de sectie “Documenten / Fiscale attesten” (https://www.keytradebank.be/nl/hulp/documenten-formulieren). U kunt het ook openen door deze link in uw browser te plakken
Op 15 april nochtans gereageerd, ik begrijp maar niet wat ze nog willen van info, alles van buitenlandse rekeningen is door mij zelf aangegeven bij de NBB.

Als ze niet kunnen reageren, dat ze m'n rekening dan maar blokkeren & sluiten. Zeveraars.

Keytrade bank:

Op 15 april nochtans gereageerd, ik begrijp maar niet wat ze nog willen van info, alles van buitenlandse rekeningen is door mij zelf aangegeven bij de NBB.

Als ze niet kunnen reageren, dat ze m'n rekening dan maar blokkeren & sluiten. Zeveraars.

Keytrade denkt dat je in het buitenland woont door die doorlopende opdracht? Daarom dat je moet herbevestigen dat je in België woont.

Iemand enig idee hoe keytrade of argenta omgaan met grote sommen komende van crypto exchange? Laat ons stellen in brokken van 10k...

Ik vermoed dat Keytrade gemoedelijker zal staan hiertegenover maar beiden zullen het aan controle onderwerpen.

Mogelijks/waarschijnlijk tijdelijke blokkering waarbij ze bewijs opvragen van oorsprong aankoop en verkoop, via welk platform e.d.

Ik zou zeker pro actief hen contacteren als het om die bedragen gaat. Als het om veel transacties gaat, zie ik Argenta wel in staat om je nadien op vriendelijke wijze te vragen de rekening af te sluiten.

Terug
Bovenaan