Gratis banken: Argenta, Keytrade

BNP Paribas Fortis heeft IBAN-naamcontrole toegevoegd aan haar mobiele apps.

Wanneer je een naam en rekeningnummer ingeeft, zie je nu meteen of deze overeenstemmen.

Iemand een idee hoe je een lijst met actieve doorlopende betaalopdrachten in de Keytrade app kan zien? Ik vind dit enkel op de website terug.

Ik zie ze enkel bij toekomstige betalingen (staan boven het begin van je lijst van verrichtingen als je op een zichtrekening tapt.
Niets dat aangeeft of het gewoon een toekomstige eenmalige betaling is of een doorlopende opdracht, maar erop tappen geeft je wel de optie om die doorlopende opdracht te annuleren.

EDIT: foutieve info, zie post hieronder. Ze hebben een fout begaan.:
Crelan bank rekent nu opeens 14 euro aan per jaar voor uw gewone bank kaart.
(onder het mom van: het is nu een debet kaart :rolleyes: )

Ik had dus een gratis zichtrekening, en vroeger was die bank kaart ook gewoon gratis.
maar nu het opeens geen maestro meer is, maar "visa debet" zien dat nu als een betalende kaart...

Tja ook weer een marketing truukje toch.
Argenta vervangt nu ook hun maestro kaarten naar debet kaarten, maar die doen dit niet denk ik.

Laatst bewerkt:
Crelan bank rekent nu opeens 14 euro aan per jaar voor uw gewone bank kaart.
(onder het mom van: het is nu een debet kaart :rolleyes: )

Ik had dus een gratis zichtrekening, en vroeger was die bank kaart ook gewoon gratis.
maar nu het opeens geen maestro meer is, maar "visa debet" zien dat nu als een betalende kaart...

Argenta vervangt nu ook hun maestro kaarten naar debet kaarten, maar die doen dit niet denk ik.
Visa (en Mastercard) Debit worden iets algemener aanvaard als betaalmiddel dan Maestro dat eerder beperkt is/was tot Europa. Verschillende banken hebben de afgelopen jaren die overstap al gemaakt. Daar plots extra geld voor gaat vragen is idd gewoon puur en plat opportunisme, in de meeste gevallen is de meerwaarde voor klant nihil.

Ik zit ook bij crelan maar heb geen communicatie gehad dat dat betalend werd. Heb intussen ook al die vernieuwde kaart.

Visa (en Mastercard) Debit worden iets algemener aanvaard als betaalmiddel dan Maestro dat eerder beperkt is/was tot Europa. Verschillende banken hebben de afgelopen jaren die overstap al gemaakt. Daar plots extra geld voor gaat vragen is idd gewoon puur en plat opportunisme, in de meeste gevallen is de meerwaarde voor klant nihil.
Er moet een fout gebeurd zijn bij de bank.

Op de website lees ik nogtans bij hun algemene voorwaarden, dat 1 kaart gratis is.
Welnu, ik was hem kwijt geraakt, gebeld naar cardstop, die werd dan geblokkeerd, en ik kreeg een nieuwe toegestuurd.

Kostprijs: 10 euro. werd meteen afgetrokken van mn saldo.
Maar ook enkele dagen daarna werd 6.71 euro aangerekend.

Heb nu gemaild, hun antwoord was dat ik zogezgd 2 actieve kaarten had. En dat er maar 1 toegelaten is gratis.
2e kost 14 euro, en hebben ze pro rata berekend vanaf 1 januari tot begin juni toen ik hem kwijt speelde.

Maar klopt dus niet dat ik die periode 2 kaarten had. Menslief toch, ze nemen het gewoon van uw rekening, en wij mogen weer mailen en doen, om dat uit te leggen dat ze gemist zijn.

Revolut is begonnen met het overzetten van bestaande klanten naar een Belgische IBAN.

Wero ondersteuning lijkt er eerdaags ook aan te komen.

Er moet een fout gebeurd zijn bij de bank.

Op de website lees ik nogtans bij hun algemene voorwaarden, dat 1 kaart gratis is.
Welnu, ik was hem kwijt geraakt, gebeld naar cardstop, die werd dan geblokkeerd, en ik kreeg een nieuwe toegestuurd.

Kostprijs: 10 euro. werd meteen afgetrokken van mn saldo.
Maar ook enkele dagen daarna werd 6.71 euro aangerekend.

Heb nu gemaild, hun antwoord was dat ik zogezgd 2 actieve kaarten had. En dat er maar 1 toegelaten is gratis.
2e kost 14 euro, en hebben ze pro rata berekend vanaf 1 januari tot begin juni toen ik hem kwijt speelde.

Maar klopt dus niet dat ik die periode 2 kaarten had. Menslief toch, ze nemen het gewoon van uw rekening, en wij mogen weer mailen en doen, om dat uit te leggen dat ze gemist zijn.
Dat is hoofdzetel gezwetst. Bel naar uw kantoor en die fixen dat normaal wel door dat bedrag ten laste te nemen.

Bij een basic rekening (gratis) is de eerste kaart nog altijd gratis maar kost elke extra kaart idd en ook een vervanging van kaart is niet gratis.

Visa (en Mastercard) Debit worden iets algemener aanvaard als betaalmiddel dan Maestro dat eerder beperkt is/was tot Europa. Verschillende banken hebben de afgelopen jaren die overstap al gemaakt.
Sterker nog; Maestro stopt, en alle banken over heel europa zijn verplicht om nu Mastercard Debit uit te geven (Of Visa debit natuurlijk). Dat ze hier geld voor vragen lijkt me straf en een foutje. want er is geen andere bankkaart meer, is altijd Bancontact + Visa Debit / Mastercard Debit. .

Gisteren iemand naar Brussels Airport gebracht en in de vertrekhal een automaat van Revolut gespot.

In de automaat zitten naamloze VISA-debitkaarten voor zowel nieuwe als bestaande klanten. Je kunt ze activeren via de app.

Laatst bewerkt:
Awel! Ik heb keilang geen codes meer gehad en ineens dit jaar wel met mijn verjaardag. Maar ik wist het enkel door de herinnering? Ik heb de originele mail nooit gehad, en ineens drie weken na mijn verjaardag was het van "glashelder, vergeet niet dat je nog mensen kan uitnodigen."

Ben van plan een rekening PULSE te openen bij BELFIUS.

Klopt dat, zie ik het goed, dat deze volledig gratis is?

reden: momenteen scoren zij het best op spaargids:
zowel voor hun gewone spaarrekening (1,40 procent) , scoort beter dan mijn huidige argenta en crelan
alsook hun "max 500 €/maand" spaarrekening (2.80 procent), scoren ook daar beter dan huidige argenta en crelan.

Dus zou een win win zijn.

klopt het toch dat die PULSE volledig gratis is, en dat ik die 2 spaar formule's er aan kan koppelen?

iemand ervaringen ?

Ben van plan een rekening PULSE te openen bij BELFIUS.

Klopt dat, zie ik het goed, dat deze volledig gratis is?

reden: momenteen scoren zij het best op spaargids:
zowel voor hun gewone spaarrekening (1,40 procent) , scoort beter dan mijn huidige argenta en crelan
alsook hun "max 500 €/maand" spaarrekening (2.80 procent), scoren ook daar beter dan huidige argenta en crelan.

Dus zou een win win zijn.

klopt het toch dat die PULSE volledig gratis is, en dat ik die 2 spaar formule's er aan kan koppelen?

iemand ervaringen ?
Jip, klopt, ook een maand geleden gedaan. Is max €600 per maand geloof ik

Voor geïnteresseerden, instantoverschrijvingen worden vanaf oktober mogelijk bij Keytrade (wegens Europese verplichting):

Kan ik een instantoverschrijving verrichten vanaf mijn Keytrade Bank zichtrekening?

Nog niet. De invoering van de instantoverschrijvingen is gepland voor oktober 2025, conform de Europese regelgeving over instantoverschrijvingen.

Vandaag een artikel op HLN over Revolut.
Iemand hier klant bij en is dit echt zo revolutionair als ze beschrijven?
Ik zie vooral een bankapp met abo's voor diensten, ook zou ik willen vragen of ze moeilijk doen over storten/ontvangen van en naar crypto-exchanges (Coinbase/Binance)

Vandaag een artikel op HLN over Revolut.
Iemand hier klant bij en is dit echt zo revolutionair als ze beschrijven?
Ik zie vooral een bankapp met abo's voor diensten, ook zou ik willen vragen of ze moeilijk doen over storten/ontvangen van en naar crypto-exchanges (Coinbase/Binance)
Tja en vooral.. vallen die onder belgisch bankgarantie van 100.000 euro?

Zit eigenlijk al met Wise. En daar heb ik al lang maandelijkse rente.

Terug
Bovenaan