Gratis banken: Argenta, Keytrade

Maar zou in dat geval een duurdere veerzekering (bijv. via je AMEX) dan wél tussenkomen?
Geen idee, nog niet geprobeerd.

Indien wel een correct Belgisch rijbewijs maar enkel geen internationaal (wat enkel een vertaling is en geen rijbewijs an sich) zou een degelijke verzekering mogelijks tussenkomen.
Goedkope verzekering zal elke strohalm gebruiken om niet te betalen.

Ook mogelijk dat ze eerst betalen en achteraf onder Belgisch recht hun centen proberen terug te krijgen.

Is natte vinger gissen...ik ga het alvast niet proberen 😉

Geen idee, nog niet geprobeerd.

Indien wel een correct Belgisch rijbewijs maar enkel geen internationaal (wat enkel een vertaling is en geen rijbewijs an sich) zou een degelijke verzekering mogelijks tussenkomen.
Goedkope verzekering zal elke strohalm gebruiken om niet te betalen.

Ook mogelijk dat ze eerst betalen en achteraf onder Belgisch recht hun centen proberen terug te krijgen.

Is natte vinger gissen...ik ga het alvast niet proberen 😉

Laat ons ook eerlijk zijn, 90% van de mensen die een motorfiets huren in een Aziatisch land heeft geen motorrijbewijs. Laat staan een internationaal.
De Aziatische motorfietsen lijken ook heel erg op wat wij hier een brommer noemen, de underbone motorfietsen.
Ze rijden met hun automatische transmissie ook zoals een brommer en zijn qua afmetingen ook nauwelijks groter dan een 50cc.

Veel mensen kruipen daar dus onder filosofie dat dit mag met hun autorijbewijs.
Velen vergeten wel dat rijden in Azië niet hetzelfde is als in Europa, zeker niet met een motor. En dat je voor die underbones een motorrijbewijs moet hebben.
Ik heb het zelf ook gedaan in Vietnam. En uiteraard trekken die verhuurders hun niks aan, die willen gewoon uw dongs of bahts.

Nu in Madagascar en geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om met een scooter of motor te rijden, kan het wel want hier geleerd in alle vrijheid, maar in het dagdagelijkse leven op drukke wegen, zou ik dat nooit doen, levensgevaarlijk ook. Een medewerker van m'n familie hier werd zelfs gedecapiteerd toen 'm met z'n motor reed.
Daarnaast heb ik ook een rijbewijs van hier, met alle categorieën 😂 geldig tot 2070.

En op wat ontopic te blijven, qua verzekeringen gewoon een jaarlijkse genomen bij Ethias, een Ethias Assistance.

Laatst bewerkt:
Laat ons ook eerlijk zijn, 90% van de mensen die een motorfiets huren in een Aziatisch land heeft geen motorrijbewijs. Laat staan een internationaal.
De Aziatische motorfietsen lijken ook heel erg op wat wij hier een brommer noemen, de underbone motorfietsen.
Ze rijden met hun automatische transmissie ook zoals een brommer en zijn qua afmetingen ook nauwelijks groter dan een 50cc.

Veel mensen kruipen daar dus onder filosofie dat dit mag met hun autorijbewijs.
Velen vergeten wel dat rijden in Azië niet hetzelfde is als in Europa, zeker niet met een motor. En dat je voor die underbones een motorrijbewijs moet hebben.
Ik heb het zelf ook gedaan in Vietnam. En uiteraard trekken die verhuurders hun niks aan, die willen gewoon uw dongs of bahts.

Nu in Madagascar en geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om met een scooter of motor te rijden, kan het wel want hier geleerd in alle vrijheid, maar in het dagdagelijkse leven op drukke wegen, zou ik dat nooit doen, levensgevaarlijk ook. Een medewerker van m'n familie hier werd zelfs gedecapiteerd toen 'm met z'n motor reed.
Daarnaast heb ik ook een rijbewijs van hier, met alle categorieën 😂 geldig tot 2070.

En op wat ontopic te blijven, qua verzekeringen gewoon een jaarlijkse genomen bij Ethias, een Ethias Assistance.
Helemaal juist!
En met immense problemen voor de reiziger (en volledige famillie) wanneer er iets fout gaat!

Madagascar ben ik nog nooit geweest, maar Thailand is natuurlijk ook het land dat er wat berucht voor is waar men het gezond verstand achterlaat bij aankomst op de luchthaven en weer oppikt op weg naar huis!

En dan zie je eigenlijk dat (een deeltje toch) van die betutteling en regelneverij waar we hier aan doen voor een deeltje van de bevolking misschien toch niet zo nutteloos of overbodig is!

Laatst bewerkt:
Nu zie ik in die steunactie voor Jérémy volgende verschijnen:

Als we binnen 10 dagen niet minstens 10.000 euro betalen, sturen ze mijn broer naar het slechtste ziekenhuis en halen ze zijn organen eruit. Dat is de Thaise wet...

Sorry, je reinste onzin....

Nu zie ik in die steunactie voor Jérémy volgende verschijnen:
Die zin hebben ze er weer uitgehaald. Ik lees dit nergens (meer).

Nu staat er alleen dat ze dreigen hem te verhuizen naar het slechtste ziekenhuis in de buurt als hij niet (minstens een schijf) betaalt. Dat kan natuurlijk wel.

Die zin hebben ze er weer uitgehaald. Ik lees dit nergens (meer).

Nu staat er alleen dat ze dreigen hem te verhuizen naar het slechtste ziekenhuis in de buurt als hij niet (minstens een schijf) betaalt. Dat kan natuurlijk wel.
Staat er nog altijd in, maar enkel in het nederlandstalige..

Screenshot-20260102-064036-Chrome.jpg

Als je vaak reist zou ik toch wel echt nog een afzonderlijke reisbijstandsverzekering afsluiten ipv te vertrouwen op een kredietkaart, hoe duur die ook mag zijn. Als je duizenden euro's per jaar kan uitgeven aan reizen, kan je ook wel honderd euro ofzo uitgeven aan een afzonderlijke verzekering.

Zo van die jackasses die in het buitenland zich als een zot gedragen en dan nog eens onderverzekerd zijn heb ik totaal geen compassie.

Als je vaak reist zou ik toch wel echt nog een afzonderlijke reisbijstandsverzekering afsluiten ipv te vertrouwen op een kredietkaart, hoe duur die ook mag zijn. Als je duizenden euro's per jaar kan uitgeven aan reizen, kan je ook wel honderd euro ofzo uitgeven aan een afzonderlijke verzekering.

Zo van die jackasses die in het buitenland zich als een zot gedragen en dan nog eens onderverzekerd zijn heb ik totaal geen compassie.
Ik kan alleen maar meespreken van de verzekeringen die bij AmEx inbegrepen zijn, en daar ben je gewoon bij Europe Assistance verzekerd hoor (voor 2025 was dat AXA).
Alle claims gaan ook rechtsreeks via EA, je moet nergens via Amex passeren, er zal wel gechecked worden of je de reis wel degelijk met je Amex kaart hebt betaald.

Wanneer je op de Amex website klikt op de "toegang tot je verzekeringen" kom je rechtsreeks op de site van Europe Assistance uit...

amexverz2.jpg

Ik kan alleen maar meespreken van de verzekeringen die bij AmEx inbegrepen zijn, en daar ben je gewoon bij Europe Assistanve verzekerd hoor.
Alle claims gaan ook rechtsreeks via EA, je moet nergens via Amex passeren, er zal wel gechecked worden of je de reis wel degelijk met je Amex kaart hebt betaald.

Wanneer je op de Amex website klikt op de "toegang tot je verzekeringen" kom je rechtsreeks op de site van Europe Assistance uit...

amexverz2.jpg

Amex of niet, je wil niet meemaken dat de verzekering plots z'n handen terugtrekt omdat je de reis nét niet genoeg volledig betaald hebt met de kaart ofzo (of wat ze ook allemaal kunnen uitvinden). Met een 'normale' aparte reisbijstandsverzekering zit je gewoon safe (tenzij je natuurlijk gaat canyonen of raften, maar ook daar zijn specifieke oplossingen voor), en al helemaal als je dan ook nog eens een goede kredietkaart hebt met bijkomende verzekeringen.
Zo'n kaart is goed als je een weekje in Sharm el Sheikh zit, maar een ietwat serieus reiziger die voor langere tijd weg is heeft toch altijd wel een aparte reisbijstandsverzekering/reisverzekering, ongeacht of die nu rondloopt met een amex, visa platinum of kredietkaart van de carrefour.

Amex of niet, je wil niet meemaken dat de verzekering plots z'n handen terugtrekt omdat je de reis nét niet genoeg volledig betaald hebt met de kaart ofzo (of wat ze ook allemaal kunnen uitvinden).
Bij Crelan hun Visa gold moet de reis niet met de VISA specifiek zijn betaald. Min. 50% ervan betaald met de kaart OF met de rekening gelinkt aan de VISA is voldoende.
(Cfr. Algemene voorwaarden:
De reisannuleringswaarborg treedt in werking, binnen de vastgelegde grenzen, zodra 50% van de reissom is
betaald met de Visa Gold-kredietkaart uitgegeven door Crelan of via de betaalrekening waaraan de Visa Gold-
kredietkaart is gekoppeld.)

Vergoeding tot 5.000 euro per reis, per gezin en per verzekeringsjaar. Dus wat je daar zegt over van die verre of dure/fancy reizen klopt wel.

Amex of niet, je wil niet meemaken dat de verzekering plots z'n handen terugtrekt omdat je de reis nét niet genoeg volledig betaald hebt met de kaart ofzo (of wat ze ook allemaal kunnen uitvinden). Met een 'normale' aparte reisbijstandsverzekering zit je gewoon safe
Zo'n algemene uitspraken zijn gewoon zever want het hangt allemaal van het product af. Zowel wat aan de kredietkaart gekoppeld is als wat jij een "normale reisbijstandsverzekering" noemt. Want ook bij die "normale" zit er verschil op de voorwaarden en dekking over de verschillende producten en maatschappijen...

Uiteindelijk is het simpel hé: lees de voorwaarden, kijk of het voldoende is voor jouw situatie of niet. Indien niet, zoek andere producten op tot je er één vindt die bij je situatie past.

Neem nu dit:
Vergoeding tot 5.000 euro per reis, per gezin en per verzekeringsjaar. Dus wat je daar zegt over van die verre of dure/fancy reizen klopt wel.
Gecombineerd met de voorwaarden van de eerste "normale" annulatie verzekering (want dat zit niet standaard in de "normale" reisbijstandsverzekering...) op google:
  • Je bent verzekerd tot max. 2.500 € per persoon en max. 12.500 € per gezin en per reis zonder vrijstelling
Da's anders of beter afhankelijk van je situatie. Als je 1 dure reis doet per jaar alleen, is dat niet zo goed natuurlijk. Als je meerdere reizen doet als gezin van 4, is dat wel intressanter...

Amex of niet, je wil niet meemaken dat de verzekering plots z'n handen terugtrekt omdat je de reis nét niet genoeg volledig betaald hebt met de kaart ofzo (of wat ze ook allemaal kunnen uitvinden). Met een 'normale' aparte reisbijstandsverzekering zit je gewoon safe (tenzij je natuurlijk gaat canyonen of raften, maar ook daar zijn specifieke oplossingen voor), en al helemaal als je dan ook nog eens een goede kredietkaart hebt met bijkomende verzekeringen.
Zo'n kaart is goed als je een weekje in Sharm el Sheikh zit, maar een ietwat serieus reiziger die voor langere tijd weg is heeft toch altijd wel een aparte reisbijstandsverzekering/reisverzekering, ongeacht of die nu rondloopt met een amex, visa platinum of kredietkaart van de carrefour.
Iedereen doet waar hij zich goed bij voelt hé.
Ik heb geen probleem met de AmEx verzekering, heb ze al moeten aanspreken en geen enkel probleem.

In het Amex topic hier zitten meerdere gebruikers die ook reeds de verzekering hebben moeten aanspreken, zero problemen.

Iedereen doet waar hij zich goed bij voelt hé.
Ik heb geen probleem met de AmEx verzekering, heb ze al moeten aanspreken en geen enkel probleem.

In het Amex topic hier zitten meerdere gebruikers die ook reeds de verzekering hebben moeten aanspreken, zero problemen.

Ik weet niet wat voor reizen jullie doen (en of die onder de noemer "een weekje met de kids in een all-in in Antalya liggen", en daar zal die amex meer dan voldoende voor zijn), maar het is nog wel iets heel anders dan wanneer je bvb. langere tijd doortrekt in een ver, niet al te veilig ontwikkelingsland, of waar je niet alles al op voorhand betaalt, of activiteiten doet die soms op het randje zijn, ...
Je amex aanspreken omdat je koffer 2 dagen later aankomt of omdat je een citytrip door een sterfgeval hebt moeten annuleren is nog wel iets heel anders dan iets ernstig medisch 'meemaken' ver weg.

Ik heb ook een hekel aan 'oververzekerd' zijn, maar ik heb al meer dan genoeg miserie gezien bij andere toeristen dat ik een €70 per jaar ofzo met de glimlach betaal als dat betekent dat ik misschien 'te veel verzekerd' ben voor medische kosten in het buitenland.

Ik weet niet wat voor reizen jullie doen (en of die onder de noemer "een weekje met de kids in een all-in in Antalya liggen", en daar zal die amex meer dan voldoende voor zijn), maar het is nog wel iets heel anders dan wanneer je bvb. langere tijd doortrekt in een ver, niet al te veilig ontwikkelingsland, of waar je niet alles al op voorhand betaalt, of activiteiten doet die soms op het randje zijn, ...
Je amex aanspreken omdat je koffer 2 dagen later aankomt of omdat je een citytrip door een sterfgeval hebt moeten annuleren is nog wel iets heel anders dan iets ernstig medisch 'meemaken' ver weg.

Ik heb ook een hekel aan 'oververzekerd' zijn, maar ik heb al meer dan genoeg miserie gezien bij andere toeristen dat ik een €70 per jaar ofzo met de glimlach betaal als dat betekent dat ik misschien 'te veel verzekerd' ben voor medische kosten in het buitenland.
Tussen de 6 en 8 keer op en af naar Azië per jaar, pakweg 4 keer alleen, de andere keren met de echtgenote.
Dit jaar zal het eerder 10 keer worden, zo goed als elke maand.
Meestal verblijf van net geen week, met de echtgenote erbij blijven we 2 weken.

De keer dat ik ze heb aangesproken was voor een huurwagen (schade)....
Vingers gekruist, tot heden geen gezondheidsproblemen.
Een collega heeft er één keer een serieus probleem gehad, gebroken enkel met operatie, totaalprijs dikke 35,000€ , weerom, geen probleem.

De Amex verzekering is specifiek naar Amerikaanse ziekenkosten georiënteerd met hoge limieten (3 milj. €).
Wagenverhuur tot 75000€ verzekerd.
Zulke verzekering is zelfs al lastig te krijgen zo, is op maat gemaakt van het typische Amex reizigersprofiel.

Als back up plan heb ik ook nog een Belfius Assistance verzekering, voor die 71€/jaar de moeite niet om op te zeggen, maar om eerlijk te zijn heb ik meer vertrouwen in de Amex/Europe Assistance verzekering dan in die van Belfius!

Laatst bewerkt:
Deze maand is er 1000 € van mijn rekening gegaan voor bewaarloon voor mijn effectenrekening.Ik vind dit schandalig.
Zijn er banken die dit niet aanrekenen?Geen online banken.

Deze maand is er 1000 € van mijn rekening gegaan voor bewaarloon voor mijn effectenrekening.Ik vind dit schandalig.

Daar lijkt wat tussen te zitten toch - maar mogelijks afhankelijk van waarin je allemaal beleggingen hebt, met niet online veronderstel ik dat je echt een fysiek kantoor in de buurt wenst - KBC ofzo, kan je combineren met Bolero?

Wat bedoel je eigenlijk als je zegt "geen online banken"?

Bolero is een online-app van KBC maar als je eigenlijk een echte effectenrekening wilt die alleen online is waarbij je eigenlijk nog via de bankbediende belegginen kan invoeren, dan moet je bij KBC zelf een effectenrekening openen.

Als je problemen hebt met Bolero, dan gaat de bediende van je KBC-bankkantoor je niet kunnen helpen.

Terug
Bovenaan