Gratis banken: Argenta, Keytrade

Als online banken bedoel ik dan Medirect en Nibc en dergelijke.
Dus een private banker van KBC bied dus geen hulp bij Bolero.Spijtig.

Welk type hulp/service verwacht je juist als ik vragen mag? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Op basis van je info hier vermoed ik dat je een behoorlijke som in beleggingen etc. hebt - doorgaans hebben banken dat graag, met de wens van fysieke kantoren zit je snel bij grootbanken / pure vermogensbeheerders. Die gaan soms eigen producten promoten en zullen hier en daar wat kosten aanrekenen die je online niet hebt, maar die stellen daar mogelijks wel andere zaken tegenover - maar op basis van wat ik zelf lees en ervaar kan je daar meestal ook wel wat over onderhandelen.

Context kan ook belangrijk zijn - je spreekt van 1000 € bewaarloon, maar als dat is voor 1 miljoen is dat nogal relatief.

Ja, het is voor een reden dat de effectenrekening van KBC zelf duurder is dan die van Bolero. :p
Of die van Belfius een stuk duurder is dan hun online variant RE=BEL (Ik gok dat je bij Belfius zit want die vragen 25 euro per lijn als bewaarloon zonder maximum.)
...

Die mens in zijn fysiek kantoor moet nog altijd een loon krijgen :p.

het is voor mij een geruststelling dat ik iemand kan contacteren bij vragen of problemen.Meer is dat niet.
Ik ben ook een voorzichtige belegger (staatsbons en dergelijke).Waarom? ik ben een zuinige alleenstaande,maar geen gierige spender.Ik jaag niet perse naar nog meer geld.Niets mis mee.

Laatst bewerkt:
het is voor mij een geruststelling dat ik iemand kan contacteren bij vragen of problemen.Meer is dat niet.
Ik ben ook een voorzichtige belegger (staatsbons en dergelijke).Waarom? ik ben een zuinige alleenstaande,maar geen gierige spender.Ik jaag niet perse naar nog meer geld.Niets mis mee.
Online banken hebben ook mensen die je kan contacteren. Al is het telefonisch, of via berichten op hun platform en/of mail.

De niet-online bank bij uitstek, Argenta, heeft me zo vaak naar kantoor gehaald indertijd voor futiliteiten geregeld te krijgen (en dan nog maakten ze daar fouten dat het niet meer kon). Ik snap het hele "ik wil iemand om face to face tegen te kunnen praten" concept niet. Dat heeft me meestal meer tijd en moeite gevergd voor minder effectieve hulp.

4 dagen geleden een mailtje gestuurd naar Keytrade, omdat ik vanuit Madagascar niet kan inloggen op hun app, noch via VPN met Belgisch IP. Natuurlijk nog geen antwoord noch oplossing...

Gelukkig werkt de softkey op de app wel, en kan ik met de laptop inloggen. Maar heb eens geen laptop mee...

Op dat vlak is de app van Revolut toch wel in orde.

4 dagen geleden een mailtje gestuurd naar Keytrade, omdat ik vanuit Madagascar niet kan inloggen op hun app, noch via VPN met Belgisch IP. Natuurlijk nog geen antwoord noch oplossing...

Gelukkig werkt de softkey op de app wel, en kan ik met de laptop inloggen. Maar heb eens geen laptop mee...

Je kan bellen als het dringend is? :p
Het blijft een gratis bank. Je moet ook de juiste verwachtingen daarbij hebben.

Dat inlogprobleem heb ik ook regelmatig bij Keytade. Al jaren.

Keytrade heeft een update doorgevoerd dit weekend en nu kun je daarbij ook gratis instant-overschrijvingen uitvoeren. Het heeft even geduurd, maar het is er dus nu.

Eigenlijk is Keytrade een rommelbank, maar raar genoeg is het ook wel mijn favoriete bank. Ik vind apps van andere banken altijd zo opgeblazen met 3000 verschillende opties en keuzes dat de minimalistische app van KT aanvoelt als een verademing.
De helpdesk is wat minder, maar wanneer je de wachtlijst aan de telefoon van 10/20 minuten doorstaat word je toch altijd duidelijk geholpen vind ik.

Het enige wat me wel stoort is hoe je voor sommige zaken echt absoluut moet inloggen op de browserversie. Ik moet geregeld grote overschrijvingen doen en je kan maar tot een bepaald (relatief laag) bedrag via de app doen. Dat is écht niet meer van deze tijd.

Keytrade heeft een update doorgevoerd dit weekend en nu kun je daarbij ook gratis instant-overschrijvingen uitvoeren. Het heeft even geduurd, maar het is er dus nu.
Is dit niet verplicht opgelegd door de EU? En die datum was toch al maanden terug?

Ik vermoed dat hun weekend dat ze volledig offline waren er was om dit eindelijk in orde te krijgen.

En yup, verplicht door EU en moest eigenlijk op 09/10/2025 al ingevoerd zijn :P

Sindsdien wel wat problemen met de app.
Heb al een paar keer gehad dat ik niet kon inloggen. Meerdere dagen zelfs.
Lastig werken wel zo.

Keytrade... allemaal goed en wel zolang je hun support niet nodig hebt, dat blijkt hier toch nog eens te meer.

Ik wil een bijkomende gemeenschappelijke rekening voor mijn vrouw en mezelf die we kunnen gebruiken als babyrekening zodat dat allemaal wat gescheiden blijft van onze standaard gemeenschappelijke. Ondertussen ben ik 2 maand aan het proberen, zonder resultaat, ik zit gewoon op nen draaimolen die maar rond blijft gaan:
* Website: ik zie niet meteen de optie om een extra zichtrekening te openen.
* Ik bel: ge moet mailen.
* Mail: met heel de uitleg met duidelijk vermelding dat de rekening op onze naam moet komen (in hindsight had ik de reden voor 2de rekening wrs beter niet meegegeven maar bon): ah je kan dat via de website doen met de "wordt klant" knop en dan minderjarige. Euh ok, tis niet voor een minderjarige maar voor 2 titularisen maar bon.
* Website: nee, gaat niet, je hebt al een rekening van dat type... ge moet bellen.
* Ik bel: ge moet mailen.
* Mail: ik verduidelijk ook nog eens dat het niet voor een minderjarige is maar dat de rekening op onze naam moet komen en dat als ik dat via de website probeer dat hij dan zegt dat dat niet kan en dat ik moet bellen.
* Mail 2,5 week later nog eens wegens geen reactie: zelfde dag nog antwoord (helpdesk werkt volgens LIFO principe? :unsure:):

Ah, ge kunt da via de website gewoon rekening openen voor een minderjarige :help::wallbash:

Keytrade was leuk geweest omdat het de enige bank is waar zowel mijn vrouw als ikzelf al klant zijn anders is het nog een extra bank voor 1 van de 2 maar het wordt stilaan tijd om toch een andere optie te bekijken vrees ik :unsure:

Keytrade was leuk geweest omdat het de enige bank is waar zowel mijn vrouw als ikzelf al klant zijn anders is het nog een extra bank voor 1 van de 2 maar het wordt stilaan tijd om toch een andere optie te bekijken vrees ik :unsure:
Kan je niet de papieren procedure voor het openen van een nieuwe zichtrekening volgen (klikken op "Eén of meerdere aanvragers hebben geen itsme®"?

iemand ervaring met trade republic?

is dit wel een klassieke bank?
ze gooien al meteen met 3 % intrest (begrensd tot 50.000 euro wel), maar zou toch mooi alternatief zijn voor een klassiek belgisch spaarboekje.

iemand ervaring met trade republic?
Ik gebruik het en ben wel tevreden.
Die 3% is een actie, normaal is het 2%, maar hier moet nog RV af (30%)
Je krijgt ook een cashback van je uitgegeven bedrag aan ETF's per maand. Dat is interessanter dan die rente

Ik gebruik het en ben wel tevreden.
Die 3% is een actie, normaal is het 2%, maar hier moet nog RV af (30%)
Je krijgt ook een cashback van je uitgegeven bedrag aan ETF's per maand. Dat is interessanter dan die rente
Mja maar waar zit die bank?
is dit gedekt onder het belgische staats steun van 100.000 euro per bank?

ben toch beetje ongemakkelijk met geld te deponeren op een bank die ik van haar noch pluimen ken, en wellicht geen (belgische) vestigingen heeft. Als ze dan in de problemen geraken...

anderszijds: heb net een termijnrekening die vrijgekomen is, en ik ken niets van ETF's.
bij huidige bank crelan krijg ik slechts 1,3 netto op spaarrekening,
bij TR zou het dan 3 procent min 30 % RV , dus 2,1 netto zijn. toch net ietsje meer.

Terug
Bovenaan