Gratis games op Steam, Epic, GOG, Xbox, etc

Hogwarts Legacy

(nog tot 18 december)

source.gif

EPIC Games giveaway games leak
This list is datamined and leaked and subject to change but 100% worth checking out and logging into the EPIC platform as we move forward.
- Hogwarts Legacy - Available NOW!
- Jurassic World: Evolution 2 - December 18
- Desperados 3 - December 19
- Total War: Warhammer - December 20
- Tropico 5 - December 21
- Chicken Police - Paint it Red! - December 22
- Loop Hero - December 23
- Lego Batman - December 24
- Commander Keane - December 25
- Farming Simulator 2022 - December 26
- Slime Rancher 2 - December 27
- Terraria - December 28
- Detroit: Become Human - December 29
- Mortal Kombat 11 - December 30
- Red Dead Redemption 2 - December 31

Eindejaarsdag zal ik niet vergeten

Eindejaarsdag zal ik niet vergeten
Ziet er vrij fake uit. Zeker omdat de echte bron een onbekende chinese image is die al meerdere dagen de ronde doet en men al meermaals de oorsprong verandert heeft maar overal dezelfde google translate fout in de lijst behoudt :p
Dit was de eerste vermelding ervan voor zover ik weet:

En veel van de games zijn al eens weggegeven op Epic.

En veel van de games zijn al eens weggegeven op Epic.
Wel, sommige al zelfs 3 maal. Geeft de Epic userbase weinig om.. buiten wij freeloaders die enkel achter gratis games kijken. Ok dat IS de Epic userbase.

Lijstje qua namen ziet er alvast geloofwaardig uit. Ik hoop dat we beter krijgen :p

Veel games op die lijst zijn idd al een aantal keer gratis gepasseerd, dus op zich kan die wel kloppen. Vooral RDR2 is een wat vreemde eend in de bijt, al is GTAV ook op een bepaald moment gratis geweest bij Epic, dus zou gewoon kunnen.

Elk jaar opnieuw blijken die lijsten terug te kloppen. Ze worden ook altijd enkele dagen op voorhand geleaked.

Ik blijf wel mijn games op Steam kopen, onder de 10 EUR vind ik het zelfs niet de moeite om de EPIC launcher te gebruiken, maar voor iets zoals Mortal Kombat 11, dat ik nooit zou kopen maar wel eens wil spelen is het wel handig.

Lijkt me gewoon geloofwaardig, toptitel om te starten en toptitel om af te sluiten (met een potpourri ertussen).

Iedereen mag geloven wat ze willen natuurlijk, al zijn er enkele red flags. Net zoals er elk jaar fake "leaks" de ronde doen :p Dit was de leak na dag 2 bv vorig jaar (eerste 2 games waren afzonderlijk, telkens een dag voor de giveaway geleaked) ^^
T92LsCN.png

vs de echte lijst:
Dec 12 - Dec 19: The Lord of the Rings Return to Moria
Dec 19: Vampire Survivors
Dec 20: Astrea: Six Sided Oracles
Dec 21: TerraTech
Dec 22: Wizard of Legend
Dec 23: Dark and Darker - Legendary Status
Dec 24: Dredge
Dec 25: Control
Dec 26: Ghostrunner 2
Dec 27: Hot Wheels Unleashed
Dec 28: Kill Knight
Dec 29: Orcs Must Die! 3
Dec 30: [REDACTED]
Dec 31: Sifu
Jan 1: Kingdom Come: Deliverance
Jan 2 - 9: Hell Let Loose
Er werden telkens paar dagen op voorhand single games geleaked en die leaks bleken te kloppen. De leak van de volledige lijst was elk jaar gewoon fout...

De red flags voor deze leaked lijst:
  • Commander KeAnE: Zelfde google translate fout uit de anonieme chinese leak + onderwelmend voor kerstmis free game, voorgaande jaren was 25 december altijd 1 van de top games.
  • Commander Keen, MK11 & Terraria zijn nog niet beschikbaar op Epic en staan ook niet op coming soon. Het zou ook heel raar zijn dat Terraria nu opeens naar Epic zou komen.
  • RDR2 op 31/12. Zowat elk jaar zetten ze een Rockstar spel op het einde van de leak lijst :p
  • Mist het 1 januari spel

Animé/Monopoly like? Freebie. Krijgt redelijk degelijke reviews.

Dec 11 – Hogwarts Legacy
Dec 18 – Jotunnslayer: Hordes of Hel
Dec 19 – Eternights
Dec 20 – Blood West
Dec 21 – Graveyard Keeper
Dec 22 – Heavy Rain
Dec 23 – The Banner Saga
Dec 24 – The Division 2
Dec 25 – Alone in the Dark
Dec 26 – Cities Skyline
Dec 27 – Vampyr
Dec 28 – Trombone Champ