Grenzen aan humor? Will Smith slaat terug.

Kijk, die mens moet zijn poten thuishouden en het is hallucinant dat zulk gedrag wordt goedgepraat. Je mag over alles een grap maken, werkelijk alles. Je afrekening komt achteraf in de bus indien collectief wordt geoordeeld dat je grappen erover of slecht waren.

Comedians de mond snoeren is censuur in zijn ergste vorm en niet geheel ontoevallig één van de favoriete move van dictators.

En waarom zou geweldpleging van een wildvreemde streaker minder zwaar bestraft moeten worden dan van een acteur die in de zaal zit? Dat is gewoon klassejustitie wat je daar zegt.

En hij kreeg niet alleen een luid applaus en goedkeurende kreetjes. Een deel van het publiek stond nog recht voor een staande ovatie (eerste 20 sec) zelfs nadat hij zegt dat hij Richard Williams een verdediger is van zijn gezin (duidelijk alluderend op de feiten voorgaand).

Klassejustitie heeft daar toch niks mee te maken? De omstandigheden waarin dit gebeurt zijn toch allesbepalend? Het feit dat Chris Rock ook klaarblijkelijk geen klacht indient, iets wat hij wellicht wel zou doen mocht het een wildvreemde streaker zijn, zegt daarin toch ook genoeg?

Het is toch een compleet ander gegeven wanneer iemand die je goed kent je na een aanvaring een dergelijke klap geeft of iemand wildvreemd pakweg op straat? Bij het eerste ga je toch sneller op zoek naar een onderlinge oplossing ipv meteen de flikken te bellen en hem geboeid te laten afvoeren?

Akkoord wat dat applaus betreft, ik had eerst een andere indruk. Maar ik denk dat zowel het publiek als de organisatie gewoon niet goed wisten hoe te reageren, wat niet verwonderlijk is, want dit is toch ongezien op de Academy Awards.

Bwah, dat is er nu ook wel wat over hé? Hij slaat hem eerst en vooral echt niet in zijn gezicht maar op zijn schouder. Nog steeds fout en onnodig, maar wel al een groot verschil imo. Had hij hem met die kracht recht op zijn gezicht geslagen, hij lag KO op de grond en ja, dan was het nog een ander paar mouwen voor Will Smith.

EDIT/ toch nog even bekeken, het is imo moeilijk te zien maar lijkt toch op zijn gezicht te zijn, het leek mij eerst gewoon op zijn schouder.
Zelf al veel gevochten ? Ik denk van niet.
Als je in razernij en vol adrealine in je lijf zit ga je echt niet denken "oja, ik zal zijn gezicht niet raken wel zijn schouder ".
Dan sla je gewoon waar je hem kunt raken.

Wie ben jij om dat te bepalen?
Ik zeg niet dat jij als man dat niet even erg kunt vinden als zij als vrouw. Je moet er ook niets van willen maken dat er niet staat, hè. Altijd dat "gekrenkte mannen"-gedoe... Kijk in het straatbeeld en zie hoeveel kale mannen je hebt en hoeveel kale vrouwen, en je ziet wat ik bedoel. Het staat niet op gelijke hoogte, punt. En het ligt nog gevoelig bij dié vrouw, ze maakt er zelfs een punt van om het te delen omdat het zo'n taboe is. Dan is het gewoon een dick move om zo'n flauwe grap te maken. Al is het om het toneeltje van de slag te kunnen spelen.

Je snapt toch ook wel het verschil tussen een grapje over een man die kaal wordt door de leeftijd, of een vrouw die kaal wordt door een ziekte en daar heel veel moeite mee heeft?

Dat was wel op zijn kaak hoor. En onnodig kan misschien zo zijn maar dat was die slag ook. Pak hem daar dan op in u speech dan had em het publiek wel mee.
Heb nog geëdit na het herbekijken, lijkt me idd toch op zijn kaak te zijn.

En idd, het had gewoon zoveel sterker geweest mocht Smith hem tijdens zijn speech hebben teruggepakt.

Nu, zoals hierboven ook wel al vermeld, die ganse familie lijkt de laatste jaren zo van het padje te zijn, uit zijn speech blijkt ook echt dat die zich als een soort uitverkoren door god zien.

Maar dan nog vind ik de grap onnodig. Je kan en mag met alles lachen, maar er is een plaats voor elke grap. En op dit podium vind ik lachen met een ziekte en bijhorende depressie onnodig.

Klassejustitie heeft daar toch niks mee te maken? De omstandigheden waarin dit gebeurt zijn toch allesbepalend? Het feit dat Chris Rock ook klaarblijkelijk geen klacht indient, iets wat hij wellicht wel zou doen mocht het een wildvreemde streaker zijn, zegt daarin toch ook genoeg?

Het is toch een compleet ander gegeven wanneer iemand die je goed kent je na een aanvaring een dergelijke klap geeft of iemand wildvreemd pakweg op straat? Bij het eerste ga je toch sneller op zoek naar een onderlinge oplossing ipv meteen de flikken te bellen en hem geboeid te laten afvoeren?

Akkoord wat dat applaus betreft, ik had eerst een andere indruk. Maar ik denk dat zowel het publiek als de organisatie gewoon niet goed wisten hoe te reageren, wat niet verwonderlijk is, want dit is toch ongezien op de Academy Awards.

Dat heeft op zich allemaal niets te maken met de reactie van Chris Rock hé. Rock kon op dat moment de politie niet bellen, hij was een live show aan het doen.

De reactie (of het gebrek aan) reactie van de security is alleszeggend. Als dat geen bekende acteur is die een comedian op zijn gezicht slaat op het podium had die al lang de flikken gebeld en hem afgevoerd.
Maar nu kon Smith nog doodleuk terug gaan zitten, schelden én zijn Oscar oppikken. Alleen omdat hij Will Smith is.

En dat voor een organisatie die niets anders doet dan virtue signalling voor de "zwakken" in de maatschappij en die dit dan gewoon door laat gaan gewoon omdat het Will Smith is vind ik zeer hypocriet. Ze meten duidelijk zelf met twee maten.

Zelf al veel gevochten ? Ik denk van niet.
Als je in razernij en vol adrealine in je lijf zit ga je echt niet denken "oja, ik zal zijn gezicht niet raken wel zijn schouder ".
Dan sla je gewoon waar je hem kunt raken.

Ik snap niet goed wat je punt is eerlijk gezegd?
Vraag me ten eerste af wat het ermee te maken heeft of ik zelf al veel gevochten zou hebben?

Daarnaast, hij stapt wel eerst heel erg langzaam dat podium op en tot bij Chris Rock. Dan heb je voldoende tijd om na te denken wat je gaat doen en waar je gaat slaan, zeker bij iemand die het niet verwacht en dus niet meteen in verdedigende houding gaat staan.

Ik zeg niet dat jij als man dat niet even erg kunt vinden als zij als vrouw. Je moet er ook niets van willen maken dat er niet staat, hè. Altijd dat "gekrenkte mannen"-gedoe... Kijk in het straatbeeld en zie hoeveel kale mannen je hebt en hoeveel kale vrouwen, en je ziet wat ik bedoel. Het staat niet op gelijke hoogte, punt. En het ligt nog gevoelig bij dié vrouw, ze maakt er zelfs een punt van om het te delen omdat het zo'n taboe is. Dan is het gewoon een dick move om zo'n flauwe grap te maken. Al is het om het toneeltje van de slag te kunnen spelen.

Je snapt toch ook wel het verschil tussen een grapje over een man die kaal wordt door de leeftijd, of een vrouw die kaal wordt door een ziekte en daar heel veel moeite mee heeft?
Daar is helemaal niets “gekrenkte mannen” aan. Ga eens praten met jonge 20’ers die reeds kaal zijn of hun haarlijn al 4 cm naar achter hebben zien opschuiven. Ik heb redelijk wat vrienden die sinds hun 20ste hun haarlijn jaar na jaar hebben zien verdwijnen en hun haar dunnen worden. En hoewel dat daar geen drama over gemaakt wordt kan ik u wel zeggen dat zij dat alles behalve tof vinden en sommigen hadden het daar inderdaad vrij moeilijk mee. Of wie zegt dat die oude man niet kaal is vanwege de chemo die hij krijgt tegen prostaatkanker? Maar hey, “gekrenkte mannen” eh.

Over het al dan niet kunnen smaken van een mop ga ik geen discussie voeren. Dat is in pol & actua ook al vaak voorgevallen en dat is een straatje zonder einde. Ja, ik kan gerust met die mop lachen. Net zoals ik met een welgemikte mop over pedofiele Belgen, geldlustige Joden en terroristische moslims kan lachen. Of met eenderwelk onderwerp, een mop over de aanslagen in Zaventem, 9/11 of Kim van Gelder, het kan allemaal voor mij. Vind je ze niet grappig? Geen probleem, dat is uw goed recht en dan zet je je tv of of ga je niet naar shows van die bepaalde komiek.

Voor de duidelijkheid gaat mijn laatste deel niet over de show van gisteren maar over het hele “daar mag je niet mee lachen”.

Vergeet niet dat die Jada Smith een scientology member is en meerdere toyboys heeft waaronder de beste vriend van haar zoon.

Die volledige familie is zo wacko als iets.

Will is echt een gigantische cuck inderdaad. Openlijk praten over haar bedriegen (ofja "entanglements" volgens haar woorden) etc.

De kinderen die denken dat ze kunnen tijdreizen en dat de wereld beter af zou zijn moesten we niet maar school gaan/opleiding krijgen
Dat is nu toch compleet naast de kwestie?

Ik snap uw punt hé, zijn grap was enorm ongepast en kwam ook heel slecht toe bij haar (in eerste instantie lijkt mij dat niet het geval te zijn voor hém, maar het kan zijn dat hij met izjn hoofd nog bij de vorige grap zat en niet direct doorhad wat hij zei. Ik ga daar verder geen punt van maken). Dat vergoelijkt daarentegen helemaal zijn reactie niet.

Hij kon evengoed zijn speech gebruikt hebbem om er op terug te komen en aan te duiden hoe misplaatst dat was. Dat kon hij evengoed doen de moment dat hij daar het podium op liep. In elke andere omstandigheden gaan we geweld veroordelen - ongeacht hoe verstaanbaar dat kan zijn (iedereen heeft al wel eens een moment van frustratie gekend waarbij ge impulsen moet onderdrukken zeker). Maar hier zou het dan wel mogen?

Daar is helemaal niets “gekrenkte mannen” aan. Ga eens praten met jonge 20’ers die reeds kaal zijn of hun haarlijn al 4 cm naar achter hebben zien opschuiven. Ik heb redelijk wat vrienden die sinds hun 20ste hun haarlijn jaar na jaar hebben zien verdwijnen en hun haar dunnen worden. En hoewel dat daar geen drama over gemaakt wordt kan ik u wel zeggen dat zij dat alles behalve tof vinden en sommigen hadden het daar inderdaad vrij moeilijk mee. Of wie zegt dat die oude man niet kaal is vanwege de chemo die hij krijgt tegen prostaatkanker? Maar hey, “gekrenkte mannen” eh.
Ja, en dan is het anders, hè. Ik heb het niet over een twintiger bij wie het geweten is dat het erg gevoelig ligt, of een oudere man met chemo, ik zeg specifiek "kaal door de leeftijd". Er is gewoon een verschil tussen dat laatste en dat eerste (waar ik dan ook deze vrouw onder schaar). Kijk gewoon op straat, en je weet waarom.

Voor de duidelijkheid gaat mijn laatste deel niet over de show van gisteren maar over het hele “daar mag je niet mee lachen”.
Goed dan dat ik nergens zeg "daar mag je niet mee lachen". Ik heb gezegd dat het geen mop was, maar een lullige opmerking en dat je je niet altijd kunt verschuilen achter "het was maar een grapjeuh" om een vrijstelling te krijgen voor gevolgen. Je mag zeker met alopecia lachen, maar maak daar een goeie grap van, zonder specifieke mensen te viseren met een platte belediging en meer niet. Da's gewoon goedkoop, een slechte grap en geen vrijgeleide om maar te doen wat je wilt.

@Tha_nOn Exact wat ik dus zei: Dat vergoelijkt zijn reactie zeker niet. Die slag mag daar niet komen, zelfs niet als het gescript is voor mij. Gewoon omdat je dan een verhaal vertelt waarin het oké is om iemand een pak rammel te geven als je vindt dat hij te ver gaat met zijn woorden. Lach Chris Rock een beetje uit met dat hij alleen gevraagd wordt voor flutfilms en dus nooit de Oscars zal meemaken tenzij hij mag presenteren, en we gaan weer door.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er hier iemand vindt dat dat een supergoeie grap was en dat er geen reactie op mocht komen vanuit de Smith kant @Loser . De reactie is dat de reactie die er gekomen was, niet ok was en dat die niet aanvaard mocht worden.

Zag er mij ook fake uit maar wat winnen ze ermee? Naambekendheid van een ziekte? Hiervoor zijn eigen eerste oscar verpesten?
Dit past nu toch niet bepaald in de categorie van het gemuil van Britney en Madonna of de nipplegate.
heel de wereld is nu al heel de ochtend over de Oscars aan't praten. de kijkcijfers en de ratings waren de voorbije jaren ferm aan't zakken.
Smith zal daar mee weg komen, "Bad Boy 4 Life"
Dat heeft op zich allemaal niets te maken met de reactie van Chris Rock hé. Rock kon op dat moment de politie niet bellen, hij was een live show aan het doen.
FO6OeKyVIAEQjqj

dus niet dat hij "nog geen klacht heeft ingediend" he. hij heeft het geweigerd.

FO6OeKyVIAEQjqj

dus niet dat hij "nog geen klacht heeft ingediend" he. hij heeft het geweigerd.

Dat kon de security tijdens de show op dat moment toch niet weten dat hij achteraf de klacht zou weigeren.
Nogmaals, als eender welke gewone sterveling op dat podium hetzelfde deed was die toen al direct afgevoerd.

Smith kon rustig terug gaan zitten, schelden en dan nog eens zijn oscar aannemen terwijl hij zijn gedrag wat goed praatte
En dan tweet The Academy dat ze geweld niet toelaten, daar moet ik dan eens heel goed mee lachen.

Twee maten en 2 gewichten voor een organisatie die niets anders doet dan de mensen de les willen spellen over inclusiviteit en verdraagzaamheid.

En idd misschien discussie afsplitsen is geen slecht idee.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er hier iemand vindt dat dat een supergoeie grap was en dat er geen reactie op mocht komen vanuit de Smith kant @Loser . De reactie is dat de reactie die er gekomen was, niet ok was en dat die niet aanvaard mocht worden.
Op de eerste pagina's lees ik iets helemaal anders van Kenpaki en Lint, nochtans. Dat het een "hele tamme grap is", "grow a pair", "een brave mop", "alopecia is het einde van de wereld niet" en "ze ligt niet op haar sterfbed". Daarop reageerde ik.

CODA is een fijne kleine film maar niet zo speciaal vond ik persoonlijk. De meest safe keuze uit alle genomineerden. Ik raad aan die te bekijken als je eens zin hebt in een ontspannende, niet te moeilijke film.

Het valt wel op dat zeker bij beste mannelijke acteur het vaak neerkomt op "wie doet het best deze bekende persoon na". Rami Malek als Freddie Mercury, Gary Oldman als Churchill, Eddy Redmayne als Stephen Hawking, Day-Lewis als Lincoln... En nu dus Will Smith, die blijkbaar nog steeds aan't method acten is. Bij de actrices is het wat minder maar je scoort toch ook makkelijker een nominatie ermee.

Ik heb te weinig films gezien om echte voorkeuren te hebben. Denzel Washington had voor mij beste acteur mogen krijgen ipv deze carrièreprijs voor Smith. Bij actrice had ik gekozen voor Olivia Coleman of Kirsten Stewart, die ik veruit het beste vond aan Spencer. Ik denk ook dat Villeneuve beste regisseur gaat krijgen voor Dune Part 2, tenzij er echte toppers bij komen die het volgens de Academy "meer verdienen". Dune heeft terecht beste cinematografie gewonnen maar ik zou niet ontevreden geweest zijn als The Tragedy of Macbeth die prijs gekregen had.

O, ja! Tragedy of MacBeth had daar inderdaad wel meer verdiend! Ben ook niet zo'n fan van die biopics, en zeker niet van die verheerlijkende over twijfelachtige figuren. Dus King Richard ga ik zeker weten onbekeken laten passeren. En CODA is misschien wel een beetje low hanging fruit met de dove cast, maar ik vond het toch een heel bijzondere inkijk geven in zo'n leven.

Ja, en dan is het anders, hè. Ik heb het niet over een twintiger bij wie het geweten is dat het erg gevoelig ligt, of een oudere man met chemo, ik zeg specifiek "kaal door de leeftijd". Er is gewoon een verschil tussen dat laatste en dat eerste (waar ik dan ook deze vrouw onder schaar). Kijk gewoon op straat, en je weet waarom.

Goed dan dat ik nergens zeg "daar mag je niet mee lachen". Ik heb gezegd dat het geen mop was, maar een lullige opmerking en dat je je niet altijd kunt verschuilen achter "het was maar een grapjeuh" om een vrijstelling te krijgen voor gevolgen. Je mag zeker met alopecia lachen, maar maak daar een goeie grap van, zonder specifieke mensen te viseren met een platte belediging en meer niet. Da's gewoon goedkoop, een slechte grap en geen vrijgeleide om maar te doen wat je wilt.

Als gij bepaalt dat da gene mop is, maar een lullige opmerking zegde in feite wel da ge der ni mee moogt lachten…

“Maak dan een goeie mop” wie bepaalt er wa een goeie of slechte mop is.
Het gaat over comedy dan moete alles maar accepteren.

En als ge gendergelijkheid wilt toepassen is kaalheid bij mannen even erg als bij vrouwen.

Ik begrijp het voorval Will Smith-Chris Rock niet goed. En ook niet wie nu gelijk heeft. Ik dacht eigenlijk het omgekeerde, van "ik respecteer iemand die voor zijn vrouw opkomt", en dat je inderdaad niet met alles kan lachen. Ik kijk hier, en ik zie exact het tegenovergestelde sentiment, maar misschien mis ik iets? Kan iemand het mij evt. uitleggen. Lijkt mij toch "huge" wat er gebeurd is vannacht.

Nouja, geen Academy's zonder controverse...

Laatst bewerkt:
Dat kon de security tijdens de show op dat moment toch niet weten dat hij achteraf de klacht zou weigeren.
Nogmaals, als eender welke gewone sterveling op dat podium hetzelfde deed was die toen al direct afgevoerd.
ook een reden waarom het voor mij gewoon gestaged is. allez, Smith zit ook gewoon vlak vóór Rock op de eerste rij, Rock doet niet eens iets van zelf-verdedigingsreflex, zegt dat Smith "smacked the shit out of me", maar moet nog niet eens voelen aan zijn kaak, alsof er niks gebeurd is...
inderdaad géén security die reageert....

Ik begrijp het voorval Will Smith-Chris Rock niet goed. En ook niet wie nu gelijk heeft. Ik dacht eigenlijk het omgekeerde, van "ik respecteer iemand die voor zijn vrouw opkomt", en dat je inderdaad niet met alles kan lachen. Ik kijk hier, en ik zie exact het tegenovergestelde sentiment, maar misschien ik iets? Kan iemand het mij evt. uitleggen. Lijkt mij toch "huge" wat er gebeurd is vannacht.
zou ik ook denken. ge hoort regelmatig mensen voor minder praten van "bij mij zou die slaag gehad hebben", maar als een celeb het effectief doet: ho maar.

En idd misschien discussie afsplitsen is geen slecht idee.
idd.

Terug
Bovenaan