Ik heb hier nu toch wel zelf mijn Will Smith - Chris Rock momentje gehad zeker.
Zaten eergisteren buiten met mijn schoonzus en haar dochters. De schoonzus is, laat ons zeggen, nogal een uitgaander en heeft al wat mannen, euh, versleten. Ze heeft daardoor naar eigen zeggen een verkeerde reputatie van mannenverslindster. Dat is wel een issue voor haar blijkbaar, hoewel ikzelf dat hoegenaamd niet veroordeel, integendeel. Ieder leeft hoe zij of hij wilt. Maar ze maakt er zelf wel vaak opmerkingen over of een punt van.
Soit, het ging over een dierenpark uit onze jeugd, dat daar vroeger een olifant zat die onlangs overleden is. Mijn schoonzus zei toen tegen mij "zelfs ik heb nog op die olifant gezeten." Waarop ik, je kan het al raden: "ja, waar hebt gij niet op gezeten." Ik zei dit wel enkel tegen haar, haar (volwassen) dochters en mijn vrouw hadden dit niet gehoord.
Daarop kreeg ik kwaad haar nagels in mijn arm, waarbij ze mij tot bloedens toe heeft gekrabd. Ze bleef echt nijpen en liet niet snel los. De rest van de tafel wist natuurlijk niet waarover het ging. Ze gaf zelfs aan dat ze twijfelde om mij een klap in het gezicht te verkopen. Mocht ze dat hebben gedaan had ik haar gezegd te vertrekken, nu hebben we het uiteindelijk toch snel bijgelegd en werd er af en toe nog wat over gelachen, ik gaf aan dat mijn opmerking te ver was, zij dat haar reactie erover was.
Enfin, ik vond mijn grap best goed maar blijkbaar toch te kwetsend voor haar, omdat het echt een issue is. Wat ik dan ook aanvaard en begrijp. Maar verschil is wel dat ik die grap enkel tegen haar maakte terwijl Rock de grap maakte voor een ganse zaal en de ganse wereld.
Maar, humor is en blijft een raar en moeilijk beestje. Ik ben zelf wat te zwaar en verlies mijn haar. Daar wordt vaak een opmerking over gemaakt, ook in publiek. En daar heb ik doorgaans geen probleem mee, ik lach dat mee weg. Maar hier zit het bij haar blijkbaar zo diep dat die opmerking een brug te ver was. Wat het ook voor Jada en Will Smith blijkbaar was. En ik vond zelf de grap van Rock onnodig, en toch maak ik hier wel deze grap.