Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom zou je niet willen rijden in buitenland? Kreta juist fantastisch om rond te rijden met de autoVoor november zijn wij nog aan het zoeken.... heb 1 weekje.
Mijn éérste gedacht was: Kreta. moet ik eens gezien hebben, maar dat lijkt me ook een eiland met weinig openbaar vervoer, en vooral met auto huren. Ik wil dus niet met de auto rijden in het buitenland!
Dus helaas ga ik dit niet doen. Ik wil ook niet vast zitten aan 1 kust/strand. dus ik vrees dat Kreta niets voor ons is dan?
MAAR:
Ik heb wel al eens in athene geweest (akropolis etc..)
Dus nu is mijn idee misschien om: Te landen in Athene, daar terug 3 dagen ter plaatse te city trippen, en dan te VLIEGEN naar Thessaloniki. slechts 1 uurtje voor 50 euro, lijkt me perfecte combo om ook daar dan nog 3 dagen ter plaatse te city trippen. en dan van daar terug naar Brussel.
Ik verwacht wel veel minder van Thessaloniki, dan Athene, wat ook heel normaal is.
Of zijn er nog verborgen parels te doen in en om Thessaloniki?
Dus concreet : 1 weekje gespreid over Athene & Thessaloniki, wil ik graag doen. Maar met uitstapjes.
Enerzijds die drukke steden dat Heraklion en Chiana zouden zijn, (en de parkeerproblemen),Waarom zou je niet willen rijden in buitenland? Kreta juist fantastisch om rond te rijden met de auto
op google maps lijkt het nogtans quasi zelfde afstandWij 2x rechtstreeks vanuit Brussel gevlogen. Wel steeds een pakketreis.Vraagje : Hoe doe je best santorini?
zijn er rechtstreekse vluchten vanuit BE, of zijn die schandalig duur?
Boot of vliegtuig vanuit athene?
of neem je beter de boot vanuit kreta (iraklion) naar ginder?
google vertelt me dat laatste optie hooguit 2 uur varen is, vanuit athene 5 uur varenop google maps lijkt het nogtans quasi zelfde afstand
In 2021 (augustus-september) hadden wij een vlucht met ryanair heenvlucht naar Charleroi-Chania (Kreta) terugvlucht Santorini-Charleroi. In totaal was dat 245 EUR per persoon en inclusief 20kg baggage.Vraagje : Hoe doe je best santorini?
google vertelt me dat laatste optie hooguit 2 uur varen is, vanuit athene 5 uur varenop google maps lijkt het nogtans quasi zelfde afstand
met welke maatschappij dan wel?Wij 2x rechtstreeks vanuit Brussel gevlogen. Wel steeds een pakketreis.
Eerste keer was met Brussels Airlines (Neckermann) en de tweede keer met Transavia (Sunweb) meen ik.met welke maatschappij dan wel?
want ik heb zowel voor november als april eens gezocht, allemaal met tussenstops....
Tenzij je enkel Santorini wil bezoeken (lang weekend ofzo?), lijkt me een kleine eiland-hopping trip het leukste.Vraagje : Hoe doe je best santorini?
Wat is het verschil tussen een officiële dealer en een verhuurder waar je officieel met officieel contract een auto kunt huren?Wij hebben een auto gehuurd toen wij de Peleponisos bezochten en ik zou het zo weer doen. Niet bij een officiële dealer maar wij vroegen de verhuurder van ons appartement of zij wisten waar wij officieel (met officieel contract) een auto konden huren. Dat scheelt heel veel in de prijs en de locale bevolking profiteert daar ook van mee.
Verdiep je er wel even in want wij zijn vergeten de onderkant van de auto te laten verzekeren en daarom konden (of mochten) wij niet in de heuvels rijden (opspattende steentjes). Maar dat was eigenlijk geen probleem. De rest van de auto was gelukkig wel helemaal gedekt.
Verder pas 10 uur gaan rijden (toch wel heel naar om al die dode katten en honden op de weg te zien liggen) dan is de weg opgeruimd. Ik vond het rijden niet stressvol of gevaarlijker dan hier. En anders hou je wat meer afstand en pas je je snelheid aan.
Nou, de prijs. Een auto huren bij een dealer op het vliegveld is ontzettend duur. Maar als je je er iets in verdiept en bij het rondvragen zegt dat het met verzekering moet, contract in het Engels etc dan kan dat gewoon locaal geregeld worden. Als het niet kan, hoor je dat wel. Wij kregen eerst een auto van iemand uit het dorp te huur aangeboden maar dat wilden wij niet want dat vonden wij riskant (zonder (goed) contract). Het is wel verstandig wat uitzoekwerk online te doen met soorten contracten en wat daar zozal in staat, bijv. En maak even een opname met je telefoon hoe de auto er bij staat (en de kmstand!) want voor je het weet zeggen zij dat dat ene deukje er niet al was. Dit geldt trouwens óók voor die dure officiële Europese autoverhuurbedrijven.Wat is het verschil tussen een officiële dealer en een verhuurder waar je officieel met officieel contract een auto kunt huren?
Da's voornamelijk erg in de steden. Qua aanrijdingen van voetgangers met de dood tot gevolg scoorde Athene ook bijzonder hoog.Ik vond het rijden niet stressvol of gevaarlijker dan hier.
Via rentalcars/europcar dit jaar 20eur/dag all in verzekerd. Voor 5 dagen.Nou, de prijs. Een auto huren bij een dealer op het vliegveld is ontzettend duur.
Ik bedoel meer praktischNou, de prijs. Een auto huren bij een dealer op het vliegveld is ontzettend duur. Maar als je je er iets in verdiept en bij het rondvragen zegt dat het met verzekering moet, contract in het Engels etc dan kan dat gewoon locaal geregeld worden. Als het niet kan, hoor je dat wel. Wij kregen eerst een auto van iemand uit het dorp te huur aangeboden maar dat wilden wij niet want dat vonden wij riskant (zonder (goed) contract). Het is wel verstandig wat uitzoekwerk online te doen met soorten contracten en wat daar zal in staat, bijv. En maak even een opname met je telefoon hoe de auto er bij staat (en de kmstand!) want voor je het weet zeggen zij dat dat ene deukje er niet al was. Dit geldt trouwens óók voor die dure officiële Europese autoverhuurbedrijven.
In welk opzicht verschilt het bedrijf waar je huurt met het bedrijf aan de luchthaven? Kijk, de autoverhuur is voor toeristen een veilig idee: alles standaard, alles in het Engels, lekker bij het punt waar je het nodig hebt (vliegveld): platgetreden weg. Dat komt met een prijs.Daarom dat ik me afvraag in welk opzicht jouw manier verschilt van iets huren op de luchthaven of ietsjes verder aan een prijs waarbij je het contract op voorhand kunt bekijken.
Da's voornamelijk erg in de steden. Qua aanrijdingen van voetgangers met de dood tot gevolg scoorde Athene ook bijzonder hoog.
Maar als je Brussel of een andere stad gewoon bent geen probleem. Wet van de meest aggressieve/assertieve chauffeur wint. Dus idd niet veel verschil.
Via rentalcars/europcar dit jaar 20eur/dag all in verzekerd. Voor 5 dagen.
Was "maar" een fiesta, maar is nu toch niet super duur. Locaal huren werd sterk afgeraden van wat ik online had gelezen.