Griekenland

Beiden gedaan, allebei zeker de moeite 😀
Lefkas wel maar een paar dagen gebleven, niet zoveel te beleven daar. Was eerder “platte rust”.
Zakynthos al 4x gedaan ondertussen, blijft prachtig. Zeker bootje huren.
Heb je aanraders qua hotel of stadje om te verblijven. We hebben een bijna 3-jarige tegen dan, moest dat iets uitmaken.

In oktober naar Sifnos (bekend van Viva la feta) en Milos geweest. Redelijk laat op t seizoen want heel veel etablissementen waren aan hun laatste week bezig of hadden net de sluitingsdag erop zitten. Het maakte wel dat het op de eilanden zelf redelijk rustig was, wat het echt heerlijk vertoeven maakte. Het weer had er met een 26 graden overdag ook heel erg zin in dus dat was een dikke meevaller.

Sifnos is een heerlijk gevarieerd eilandje waar je enorm mooie wandelingen kan maken (waarbij je ook een paar bergen naar boven kan wandelen welke een enorm mooi uitzicht bieden ) Ook is het leuk om elke dag een andere kant van het eiland te bezoeken en dan daar heerlijk te tafelen in enorm leuke restaurantjes. We vonden het echt prachtig.

Milos was dan weer iets toeristischer, minder van natuur ook maar ook enorm veel te doen en te beleven.

De twee weken waren zo om en ik zou deze eilanden echt aan iedereen aanraden.

Korte impressie.

IMG-1139.jpg
IMG-1110.jpg
IMG-1102.jpg
IMG-1077.jpg
IMG-1013.jpg
IMG-1010.jpg
7c370cc3-12b8-4aaa-b650-f13abac22da3.jpg
f21910fc-fafd-4d12-90a0-25e52b9bec4e.jpg

* bij deze is enkel de flare weg gehaald door een Samsung toestel. Daarom de opmerking van AI gegenereerde inhoud :)

IMG-0967.jpg

IMG-0934.jpg
IMG-0899.jpg
IMG-0894.jpg
IMG-0845.jpg
IMG-0801.jpg
IMG-1106.jpg
IMG-0944.jpg
IMG-1069.jpg
IMG-1112.jpg
IMG-1146.jpg

Laatst bewerkt:
@Bjorn : aan te raden hotel?

Qua locatie op Sifnos zou ik Platys Gialos aanraden. Mooi lang zandstrand, leuke vibe. Wij verbleven bij Irini pension bij een leuk gastgezin die een aantal leuke kamers hadden met een groot terras. Voor ons meer dan voldoende. Je had een winkeltje om de hoek waar je elke dag vers brood kon halen en dan maakte wij ons ontbijt zelf.

Op Milos heb ik niet echt een aanrader. We sliepen ook bij mensen thuis. Allemaal dik in orde maar qua locatie iets minder idyllisch. Was dicht bij de haven van Adamantas.

Nemen jullie eigenlijk altijd een auto van bekende verhuurders of gewoon via iemand van het hotel? Heb Sunnycars al eens genomen en zeer tevreden over, maar soms ook al eens via het hotel voor een dag of 2 en dat was eigenlijk ook altijd in orde. Alleen nog nooit iets ergs aan de hand gehad (* klopt op hout* ) en daar wil je natuurlijk een goede dekking voor hebben.

Nemen jullie eigenlijk altijd een auto van bekende verhuurders of gewoon via iemand van het hotel? Heb Sunnycars al eens genomen en zeer tevreden over, maar soms ook al eens via het hotel voor een dag of 2 en dat was eigenlijk ook altijd in orde. Alleen nog nooit iets ergs aan de hand gehad (* klopt op hout* ) en daar wil je natuurlijk een goede dekking voor hebben.

Wij hebben een tamelijk hoge genius level op booking.com dus kijken altijd daar eerst. Dan lopen we langs de kantoortjes die een goeie prijs aanbieden én een goeie google review level hebben. Proberen eerst zo of zr de booking prijs kunnen matchen. Indien niet boeken we via booking en anders rechtstreeks bij hen. Beide op Sifnos maar zeker Milos waren tig van kantoortjes actief vlak bij de haven dus dat zal wel zo zijn op de meeste eilanden.

Al iets geboekt ? Waar verblijven jullie ?
Enkel in Sifnos, gezien het hotel dat we willen al quasi uitverkocht is voor het komende jaar: Verina Astra.
Voor Milos nog aan het kijken, meer keuze daar ook. Zou wel eens in zo’n vissershutje willen blijven 😀

Wij hebben een tamelijk hoge genius level op booking.com dus kijken altijd daar eerst. Dan lopen we langs de kantoortjes die een goeie prijs aanbieden én een goeie google review level hebben. Proberen eerst zo of zr de booking prijs kunnen matchen. Indien niet boeken we via booking en anders rechtstreeks bij hen. Beide op Sifnos maar zeker Milos waren tig van kantoortjes actief vlak bij de haven dus dat zal wel zo zijn op de meeste eilanden.
Booking heb ik al gecheckt, maar vraag me vooral af of de dekking net zo goed is als Sunnycars. Geen eigen risico etc. Heb in ieder geval het hotel al eens gemaild.

Enkel in Sifnos, gezien het hotel dat we willen al quasi uitverkocht is voor het komende jaar: Verina Astra.
Voor Milos nog aan het kijken, meer keuze daar ook. Zou wel eens in zo’n vissershutje willen blijven 😀

Amai prachtig !! bg approved 😁
Die vissershuisjes zijn wel gezellig maar degene die ik gezien heb lagen op openbaar terrein dus weinig privacy. De toeristen zaten daar bijna op de kamers :)

Amai prachtig !! bg approved 😁
Die vissershuisjes zijn wel gezellig maar degene die ik gezien heb lagen op openbaar terrein dus weinig privacy. De toeristen zaten daar bijna op de kamers :)
Hmm goeie tip, nog niet aan gedacht en op de foto’s gaan ze dat idd niet tonen 😀

De zomer van 2025 is nog niet gepasseerd maar ik ben al eens aan het kijken waar volgende zomer de beste uitvalsbasis zou zijn op Kreta. De bedoeling is om een airbnb te huren, liefst ergens tegen de kust, een auto te huren en dan wel af en toe uitstappen te doen.

Matala ziet er heel mooi uit, maar niet echt de beste ligging voor uitstappen denk ik?
Misschien Agia Galini?

Iemand die leuke hotels kan aanraden om er met kinderen te gaan?

We zijn ooit naar Ikaros Beach Resort & Spa gegaan (Kreta - Heraklion) maar die zijn sinds 2024 volledig adults only.

Efcharis ziet er goed uit, zet ik alvast op mijn lijst.
Atlantikos staat er eveneens op, een (hopelijk goed) visrestaurant.
En intussen ook gereserveerd bij Hytra, voor de wat meer gastronomische ervaring.

Verder nog geen flauw idee, dus drop gerust meer aanraders en hidden gems.

Efcharis ziet er goed uit, zet ik alvast op mijn lijst.
Atlantikos staat er eveneens op, een (hopelijk goed) visrestaurant.
En intussen ook gereserveerd bij Hytra, voor de wat meer gastronomische ervaring.

Verder nog geen flauw idee, dus drop gerust meer aanraders en hidden gems.
Ontbijt/ brunch: 72H bakery, The Picky, Gatsby (is een hotel maar je kunt er ontbijten)
Dinner: The Dolli rooftop (chiquer), Mironi (Grieks), Thespis
Cocktails: Juan Rodriguez Bar, The Dolli
Souvlaki: Street Souvlaki, Souvla

Zeker ook eens Lukumades proberen

Terug
Bovenaan