[Groep E] Duitsland, Curaçao, Ivoorkust, Ecuador

Ecuador en Ivoorkust vond ik één van de leukste wedstrijden die ik al gezien had. Veel sfeer ook. Zeer intens. Veel kansen, moeten wel wat werken aan die kansen ook afwerken.

Ivoorkust kan echt wel ver raken volgens mij. Maar veel zal afhangen van de lotingen. Ik denk dat Duitsland veel moeite zal hebben met die twee.

De misplaatste minachting ("alleen grote landen uit Europa en Z Amerika kunnen voetballen") druipt er weer vanaf.

We gaan echt nog wel leuke verrassingen krijgen. Qatar was al de eerste.

Met Qatar - Zwitserland, Turkije - Australië en in mindere mate Brazilië - Marokko hebben we toch al enkele verrassingen gehad.
Ik had het dan ook over de groepsfase, waarin een topland uitgeschakeld kan worden zoals bv. Frankrijk in 2010, Spanje in 2014, Duitsland in 2018 of zelfs België in 2022 het geval was (en uiteraard nog tal van andere voorbeelden). Een misstap kon toen direct fataal zijn, dat lijkt me nu toch heel erg klein geworden en zeker gezien de beste derdes ook nog door kunnen. Al is de kans er natuurlijk nog wel, weliswaar heel klein zoals ik al zei.

Vandaar dat ik zeg dat de groepsfase quasi een veredelde voorbereiding is geworden voor bepaalde toplanden.

Het geeft wel kleur vind ik. Ook de mogelijkheid om eens tegen dergelijke landen te kunnen spelen zonder dat het vrienschappelijk is. Uit onze groep is N-Zeeland eigenlijk de enige tegenstander waar ik naar uitkijk, gewoon omdat het eens iets anders is.

Het geeft wel kleur vind ik. Ook de mogelijkheid om eens tegen dergelijke landen te kunnen spelen zonder dat het vrienschappelijk is. Uit onze groep is N-Zeeland eigenlijk de enige tegenstander waar ik naar uitkijk, gewoon omdat het eens iets anders is.
Ik heb in elk geval nog nooit een match om 5u 's ochtends gekeken, dus op dat vlak wordt het zeker iets anders.

Geef dan toch die hydration break terwijl Fofana verzorging krijgt. Leggen het spel 2 minuten stil daarvoor gaan nu een minuutje voetballen en dan weer 3 minuten pauze :sarcastic:

En toch weer een ander soort wedstrijd na zo'n break eerder kwamen de Zweden er wat door na die eerste break niet dat het uiteindelijk veel opdracht maar nu zijn de Ivorianen toch een stuk beter in de wedstrijd gekomen sinds die eerste break.

Wederom teleurstellend Duitsland. Curacao was zo zwak dat ze alsnog 7 doelpunten konden scoren, maar tegen Ivoorkust lukt het niet. Zelfde problemen als ik reeds in de eerste match heb aangehaald, offensief onmondig. Proberen de bal weer in goal te wandelen en Havertz is gewoon niet het type spits dat ze nodig hebben. Zet verdomme Undav erop.

Ik geloof dat Duitsland nog wel erop en erover zal gaan in de tweede helft.

Maar ik zou het Ivoorkust wel gunnen

Wederom teleurstellend Duitsland. Curacao was zo zwak dat ze alsnog 7 doelpunten konden scoren, maar tegen Ivoorkust lukt het niet. Zelfde problemen als ik reeds in de eerste match heb aangehaald, offensief onmondig. Proberen de bal weer in goal te wandelen en Havertz is gewoon niet het type spits dat ze nodig hebben. Zet verdomme Undav erop.

Dit is dus al 10 jaar een probleem begonnen nadat ze WK zijn geworden. Spanje heeft dat ook erg vaak eigenlijk vorig EK pas beetje dat doorbroken al was het tegen Kaap Verdie ook weer van dat.

Het zet ons problemen bij Belgie wel wat in perspectief als zelfs die landen het zo moeilijk hebben om een goeie trainer/systeem te vinden.

Als Duitsland hier verliest en straks ook nog verliest tegen Ecuador dan kan het zomaar zijn dat ze weer na de groepsfase naar huis moeten.

Ik begrijp toch helemaal niet dat je tegen zo'n teams met Havertz in de spits gaat spelen. Da's zo'n beetje gelijk CDK bij ons. Kan spelen op verschillende posities, maar is logischerwijs geen echte spits.

Speel toch gewoon met Undav in de punt zeg, hell, zelfs Tresoldi zou een logischere keuze geweest zijn (zat blijkbaar heel dicht bij een selectie).

Ik begrijp toch helemaal niet dat je tegen zo'n teams met Havertz in de spits gaat spelen. Da's zo'n beetje gelijk CDK bij ons. Kan spelen op verschillende posities, maar is logischerwijs geen echte spits.

Speel toch gewoon met Undav in de punt zeg, hell, zelfs Tresoldi zou een logischere keuze geweest zijn (zat blijkbaar heel dicht bij een selectie).

Dit is dus al 10 jaar een probleem begonnen nadat ze WK zijn geworden. Spanje heeft dat ook erg vaak eigenlijk vorig EK pas beetje dat doorbroken al was het tegen Kaap Verdie ook weer van dat.

Ze blijven denken dat je doorheen een dubbele afweergordel kan komen door te kaatsen doorheen het centrum. Idioten.

Als Duitsland hier verliest en straks ook nog verliest tegen Ecuador dan kan het zomaar zijn dat ze weer na de groepsfase naar huis moeten.

Sowieso niet, met hun 7-1 overwinning tegen Curacao zijn ze vrijwel verzekerd van een plaats in de volgende ronde als een van de beste 3e's.

Dit Duitsland gaat toch een pak voor de broek krijgen van Frankrijk op deze manier hoor.

Enfin, als die match er zelfs komt want op dit moment gaan ze niet eens eerste worden.

Edit: Rudiger :laugh: Enfin ja, waarom niet eens proberen zeker :crazy:

Ligt t aan mij maar is die nieuwe regel van “doorspelen, niet zeiken” echt wel n dikke verbetering?

T spel ligt echt veel minder stil door van die fakeblessures..

Ligt t aan mij maar is die nieuwe regel van “doorspelen, niet zeiken” echt wel n dikke verbetering?

T spel ligt echt veel minder stil door van die fakeblessures..

Normaal wel maar Singo blesseert zich staat buiten het veld en gaat toch weer het veld op om neer te gaan. Fofana heeft ook al kuren uitgevoerd omdat als keeper hij niet van het veld moet. We zijn er dus nog niet helemaal.

Terug
Bovenaan