Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na dit toernooi mogen we toch eens voluit voor de nieuwe generatie gaan, want op spelers zoals Hazard, Witsel kun je niet verder bouwen. Ik weet niet wie verantwoordelijk is voor deze voetbalfilosofie (Martinez of zat het er al langer in). Maar nieuwe spelers en nieuwe ideeën zijn nodig, want we zijn veel te makkelijk te lezen en te voorspellen ook. We hebben veel talent bij de jongelingen, het is tijd voor anderen die hun kansen krijgen.

Na dit toernooi mogen we toch eens voluit voor de nieuwe generatie gaan, want op spelers zoals Hazard, Witsel kun je niet verder bouwen. Ik weet niet wie verantwoordelijk is voor deze voetbalfilosofie (Martinez of zat het er al langer in). Maar nieuwe spelers en nieuwe ideeën zijn nodig, want we zijn veel te makkelijk te lezen en te voorspellen ook. We hebben veel talent bij de jongelingen, het is tijd voor anderen die hun kansen krijgen.
Wil je eens mijn hot take horen, België gaat véél sterker zijn binnen 2 tot 4 jaar dan het huidige team, eens je af bent van Vertongen, Witsel, Hazard, Mertens etc en je kan die vervangen door Thaete, Faes, Lavia, Onana en die hebben allemaal 4 jaar meer op de teller. Komt daar nog een De Ketelaere en Doku bij die hopelijk tegen dat volledig zijn opgebloeid. Courtois gaat tegen dan nog altijd wereldtop zijn en een speler met het inzicht van De Bruyne gaat dan ook nog kunnen shinen (kijk naar Modric)

Na dit toernooi mogen we toch eens voluit voor de nieuwe generatie gaan, want op spelers zoals Hazard, Witsel kun je niet verder bouwen.
Yep. Alle dertigers (behoudens KDB en Courtois) en degenen, die met niet veel goesting spelen eruit gooien.
Missen we zo een keer een eindtornooi? Boeien.
We hebben tien jaar lang niets gehad en dan ineens kwartfinale en een derde plek.
Maakt de prestatie des te mooier, na een lange afwezigheid.
Nu ja, het WK 2026 niet halen met zoveel extra ploegen erbij, zou nochtans wel een blamage zijn.

Wil je eens mijn hot take horen, België gaat véél sterker zijn binnen 2 tot 4 jaar dan het huidige team, eens je af bent van Vertongen, Witsel, Hazard, Mertens etc en je kan die vervangen door Thaete, Faes, Lavia, Onana en die hebben allemaal 4 jaar meer op de teller. Komt daar nog een De Ketelaere en Doku bij die hopelijk tegen dat volledig zijn opgebloeid. Courtois gaat tegen dan nog altijd wereldtop zijn en een speler met het inzicht van De Bruyne gaat dan ook nog kunnen shinen (kijk naar Modric)
Ik denk niet eens dat dat zo een hot take is, ik ben het eigenlijk gewoon eens met je.

Met wat geluk (als hij het wil en qua blessures het ook nog kan) kan Lukaku ook nog altijd goed zijn hoor binnen vier jaar verder. Maar voor een type speler zoals hij worden blessures waarschijnlijk meer een issue.

Die scheids was gewoon dramatisch. Komt hier enkel ten tonele door de onnozele filosofie van de fifa dat de scheidsrechters van gans de wereld moeten komen.
gelukkig maar anders hadden we 2 of 3 penalties tegen gehad.

Buiten dat vond ik hem zo slecht nog niet.

Het ergst van al is dat Bobby niet ingreep. Ze sneden als een mes door boter en geen enkele tactische aanpassing. Zoals altijd bestond er geen plan B

Ik vind de algemene teneur redelijk negatief volgende op deze match... Volgens mij zijn we maar nipt aan een gelijkspel of erger ontsnapt.

Canada eindigt zoiezo bij de eerste 2, quote me on that...

Ze hebben ons goed onder druk gezet met meer energie dan wij getoond hebben. Dit ligt ongetwijfeld aan de oudere gemiddelde leeftijd van onze ploeg, maar dat werd enerzijds gecompenseerd door onze ervaring.

KDB werd volgens mij buiten spel gezet, en je zag het, hij was gefrustreerd daardoor.

Ik heb het gisteren al gezegd, ik kreeg veel unsures als reactie hierop, maar we hebben hun goed opgevangen de eerste helft. Gevaarlijke ploeg Canada vind ik persoonlijk, en David het scoren kunnen beletten, dat vond ik nog best van allemaal. Vind ik echt een goede spits die.

Laten we kritisch zijn, maar ook niet té kritisch.

Kan het nog beter, uiteraard, maar je moet ook zien welke ploeg je voor je hebt. Het kon al slecht aflopen meteen bij de penalty, thank god courtois saved us right there... En we hebben het kunnen dichthouden tot het laatste fluitsignaal. En blijft een openingsmatch, er zijn al een paar toppertjes serieus verrast, dus ik ben tevreden met het resultaat.

> goed opgevangen
> 15 schoten toegestaan

Schrappen wat niet past.
We hebben de golven kunnen opvangen, lijkt mij toch al beter dan dat courtois zich 3 kere had moeten omdraaien..

Ge leest niet wat ik schrijf eh, we zijn aan erger ontsnapt... Lees het nog 2 kere, zodat het erin zit mss :unsure:

We hebben de 0 kunnen houden koste wat kost

FiSbCa_WYAYIQSN

FiSbCs-XoAEMj_H

Ik vond nog deze stats, hoe dat je op deze manier een match kan "winnen", is een mysterie voor mij.

Het is vaak een kwestie van de "spits" niet kunnen bereiken in het voetbal, maar hier was het gewoon een kwestie van het middenveld niet kunnen bereiken.

Die scheids was gewoon dramatisch. Komt hier enkel ten tonele door de onnozele filosofie van de fifa dat de scheidsrechters van gans de wereld moeten komen.

Volledig akkoord he, maar daar moet je als speler dus ook gewoon rekening mee houden.

Nu wordt op het Journaal die discussie van De Bruyne en Alderweireld aangehaald :laugh: Kansloze riooljournalistiek jongens toch.

Ja dat soort grensoverschrijdend gedrag kan niet meer in onze maatschappij. Eens tegen elkaar roepen, oei oei, zouden we KDB niet moeten cancellen? :p

We hebben de golven kunnen opvangen, lijkt mij toch al beter dan dat courtois zich 3 kere had moeten omdraaien..

Ge leest niet wat ik schrijf eh, we zijn aan erger ontsnapt... Lees het nog 2 kere, zodat het erin zit mss :unsure:

We hebben de 0 kunnen houden koste wat kost

Je mag iets blijven herhalen, maar dat maakt het daarom niet per se waar.
We hebben ze niet goed opgevangen, want goed opvangen betekent dat ze geen kansen creeeren. Canada heeft echter de op 1 na meeste kansen van alle ploegen tot dusver kunnen creeeren. De enige reden dat Courtois zich niet 3x moest omdraaien, was omdat hij A) goed stond te keepen en B) de Canadese aanval echt heel slecht bij schot was. Larin zuigt, dat weten we. En Buchanan heeft een half dozijn ballen buiten het stadion getrapt.
Maar het is niet omdat Canada slecht afwerkt, dat wij daarom goed verdedigden. We werden vanachter compleet overlopen de ganse eerste helft, en het is niet dat Canada zo'n goeie spelers heeft. Davies, David en die middenvelder van Porto, that's it. Voorts een 32-jarige flankaanvaller van Reading (das middenmoot Championship btw), een 39-jarige middenvelder van Besiktas die 6 maanden niet gespeeld heeft tot vorige week, een flankverdediger van Toronto godbetert en Buchanan.

Sorry, daar mag je niet tevreden over zijn. Zelfs Martinez zei gisteren dat het slecht was. Wat Canada tegen ons deed, is eigenlijk wat wij tegen hun moesten doen. Maar goed, daarvoor heb je spelers nodig die willen en kunnen lopen, geen sloffers zoals Hazard en Witsel.

Ik vond nog deze stats, hoe dat je op deze manier een match kan "winnen", is een mysterie voor mij.

Het is vaak een kwestie van de "spits" niet kunnen bereiken in het voetbal, maar hier was het gewoon een kwestie van het middenveld niet kunnen bereiken.

Dat is nu toch echt om van te bleiten ?! :wtf:

Canada eindigt zoiezo bij de eerste 2, quote me on that...
Tijdens de match hoorde ik de commentator zeggen dat ze bij Canada 70 pagina's voorbereiding hadden voor de match tegen ons.
M.a.w. die wilden gewoon stunten op hun eerste WK en met ons slecht spelen zat het erin.
Ik gun ze een 1/8F, maar gaan die 210 pagina's klaargemaakt hebben voor de drie groepswedstrijden?

Onana zal nu toch wel starten zeker tegen Marokko ? We weten dat Martinez golden boy Hazard altijd boven Trossard zal zetten , maar Onana doet toch ook ook veel beter dan Tielemans/Witsel ?

Ik gok dat Carrasco ook op de bank vliegt, en mss Meunier ipv Castagne .

Ik snap niet dat ge als trainer niet ziet dat onze flanken te hoog stonden als onze verdedigers den bal hadden..
3cvs tegen 3 aanvallers 1 van die aanvallers jaagt en de 2 anderen pakken elk Witsel en Tielemans. Onze flanken stonden quasi in de spits. Hoe wilt ge dan dat ze uitverdedigen? Er is geen enkel aanspeelpunt.
Als de flanken lager zakken zijn ze aanspeelbaar en kunt ge het spel breed maken waardoor die spitsen niet zomaar kunnen blijven staan bij 1 van de 2 middenvelders..
Dat dat tot de rust heeft geduurd voor den Bobby dat doorhad.. manman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan