Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar het is pas vanaf dit seizoen dat de algemene mening is dat Trossard de voorkeur moet krijgen, daarvoor hoopten we hier ook nog allemaal op de terugkeer van Hazard.
Trossard had vorig jaar zijn stats (goals en assists) tegen en hij speelt ‘maar’ bij Brighton. Nu Brighton onder Potter stond erom bekend dat ze weinig efficiënt waren.
Niettemin had Trossard al veel eerder vaste waarde moeten zijn.

Tegen dit Marokko en Kroatie moet Belgie toch iets kunnen, zou je denken.
Nog positief nieuws: dankzij dit gelijkspel staan we max 1 punt achter op de 2de plaats na onze match.
Negatiever is dan weer dat we max 2 punten kunnen voorstaan op plaats 3.

Debast is een keuze die niet te verdedigen valt.

Niets tegen die jongen maar laat hem dubbel zo goed spelen (bv. Siebe Van der Heyden) bij een ploeg die dubbel zo goed speelt als Anderlecht (bv. Union) dan zat Debast niet in de selectie.

Naamkaartje Anderlecht is nog steeds onterecht te sterk. Prestaties de laatste jaren zijn niet meer dan middelmatig en er lopen jongens rond bij betere ploegen die individueel ook beter presteren. Het enige wat ik me dus kan bedenken is vriendjespolitiek en geld ?

Waarom kiest hij bv. Mechele niet boven Debast ? Jaren ervaring in champions league ?

PS. Ik heb geen voorkeursclub in België.
Op zich is de keuze van hem mee te pakken wel te verdedigen. Om hem te laten starten niet natuurlijk.

Alsof Anderlecht geld gaat betalen om Debast mee te pakken naar het WK. Stop met zo'n verzinsel hé (we hebben zelfs geen geld meer)

Mechelen ? Komaan seg, er zitten hier Brugge supporters die hem al jaar en dag de zwakste schakel noemen en liever kwijt dan rijk zijn.

Op zich is de keuze van hem mee te pakken wel te verdedigen. Om hem te laten starten niet natuurlijk.

Alsof Anderlecht geld gaat betalen om Debast mee te pakken naar het WK. Stop met zo'n verzinsel hé (we hebben zelfs geen geld meer)

Mechelen ? Komaan seg, er zitten hier Brugge supporters die hem al jaar en dag de zwakste schakel noemen en liever kwijt dan rijk zijn.
Mechele heeft wel de ervaring op hoger niveau die bij een Debast wel ontbreekt .

Als basisplek zou ik voor een Theate / Faes gaan , met dan een Mechele op de bank.

Polen is ook geen Bayern / Barca natuurlijk . Maar de tegenstanders zullen ook wel Debast als de zwakste schakel zien achteraan . Hij zal het niet makkelijk krijgen .
Debast kan natuurlijk ook gewoon in de selectie zitten zonder te spelen he. Niet dat ik daar zeker van ben, maar het kan.

Er is inderdaad niks mis met de selectie van Debast tvv Mechele. Dat is een kwestie van goesting en voordeel geven aan de toekomst.
Zowel Debast als Mechele zouden namelijk in de pikorde op plaats 6 moeten staan dus op zich had het echt geen hol uitgemaakt wie van de 2 je mee zou nemen, ze zouden toch enkel gebruikt worden op training.
Hem opstellen das natuurlijk een ander paar mouwen...

Ik denk ook niet dat Martinez die jongen een plezier gaat doen met hem voor de leeuwen te gooien. Zijn vorige matchen hebben getoond dat hij het nog heel moeilijk heeft om 90 minuten foutenvrij te blijven. In de JPL kunnen ze zo'n fouten als in zijn vorige interlands nog wel eens onder de mat vegen en die gast laten groeien maar hier zit je op het grootste toernooi vd wereld. Als je daar wat fouten maakt heeft iedereen het gezien. Die druk moet immens zijn en ik zou niet verbaasd zijn als hij dat nog niet aan kan. Tzou ook geen schande zijn trouwens.

Maar feit blijft dat als er goals vallen uit fouten van Debast die eigenlijk gewoon rechtstreeks op Bobby zijn kap mogen geschreven worden want er zitten 2 of 3, afhankelijk van Dendonker op het middenveld of achteraan, spelers op de bank met meer ervaring op een hoger niveau.

Debast kan natuurlijk ook gewoon in de selectie zitten zonder te spelen he. Niet dat ik daar zeker van ben, maar het kan.

Zoals iemand hier al ergens aanhaalde: Debast gaat waarschijnlijk toch in de basis staan straks.
Bobby heeft zichzelf in een hoek gewerkt door de alternatieven (Faes, Dendoncker) 0 speelminuten te geven de voorbij wedstrijden.

Eigenlijk is Bobby nu sowieso gejost.
Ofwel start hij met Debast, met serieus risico dat die bv. mega nerveus is of niet ervaren genoeg om op dit niveau al mee te doen.
Ofwel start hij plots met iemand die voor quasi de eerste keer in de ploeg staat.

Als die verdediger (ongeacht wie het is) een fout maakt, is dat deels Bobby zijn schuld.

Laat die tijd maar achterwegen.
Daar ben ik als kind mee opgegroeid..

Nog altijd PTSD van. Zeker van die fucking 4-4 tegen Oostenrijk.

Zoals iemand hier al ergens aanhaalde: Debast gaat waarschijnlijk toch in de basis staan straks.
Bobby heeft zichzelf in een hoek gewerkt door de alternatieven (Faes, Dendoncker) 0 speelminuten te geven de voorbij wedstrijden.

Eigenlijk is Bobby nu sowieso gejost.
Ofwel start hij met Debast, met serieus risico dat die bv. mega nerveus is of niet ervaren genoeg om op dit niveau al mee te doen.
Ofwel start hij plots met iemand die voor quasi de eerste keer in de ploeg staat.

Als die verdediger (ongeacht wie het is) een fout maakt, is dat deels Bobby zijn schuld.
Helemaal mee eens dat de andere veel te weinig minuten hebben gekregen, maar het is ook niet zo dat die geen flauw idee hebben wat ze moeten doen. Die trainen de hele tijd samen en spelen op topniveau. Automatisme bij de nationale ploeg is sowieso al relatief. Maar akkoord, de situatie is niet ideaal door Martinez.

Mechele heeft wel de ervaring op hoger niveau die bij een Debast wel ontbreekt .

Als basisplek zou ik voor een Theate / Faes gaan , met dan een Mechele op de bank.
Mechele heeft 3 interlands gespeeld, dus die ervaring gaat al niet op.
Zijn ervaring in de CL ? Voor dit seizoen 17 wedstrijden en met 35 tegendoelpunten. Kan al tellen 2 per match
Zijn ervaring in de Jupiler League ? Die had Ollie Deschacht ook, gene mens die hem zou meepakken op basis van ervaring hé

Tegen Davies, Zyech/Perisic heeft iedereen het bij ons moeilijk.

Ongeacht wie trouwens in onze verdediging speelt, we krijgen het sowieso moeilijk.
We blijven wijken tot we naast Courtois staan, teveel ruimte op het middenveld met veel te weinig druk op de man in balbezit
Waarschijnlijk de ruimtes tussen onze CV veel en veel te groot en daarboven op nog eens veel te traag

Moest Debast starten hoop ik voor hem (en voor onze nationale ploeg) dat die jonge gewoon een geweldige wedstrijd speelt. Ik zit er niet op te wachten dat hij in de fout gaat

Mechele heeft 3 interlands gespeeld, dus die ervaring gaat al niet op.
Zijn ervaring in de CL ? Voor dit seizoen 17 wedstrijden en met 35 tegendoelpunten. Kan al tellen 2 per match
Zijn ervaring in de Jupiler League ? Die had Ollie Deschacht ook, gene mens die hem zou meepakken op basis van ervaring hé

Tegen Davies, Zyech/Perisic heeft iedereen het bij ons moeilijk.

Ongeacht wie trouwens in onze verdediging speelt, we krijgen het sowieso moeilijk.
We blijven wijken tot we naast Courtois staan, teveel ruimte op het middenveld met veel te weinig druk op de man in balbezit
Waarschijnlijk de ruimtes tussen onze CV veel en veel te groot en daarboven op nog eens veel te traag

Moest Debast starten hoop ik voor hem (en voor onze nationale ploeg) dat die jonge gewoon een geweldige wedstrijd speelt. Ik zit er niet op te wachten dat hij in de fout gaat
Ik hoop ook dat hij het goed doet , maar op basis van wat hij al gepresteerd heeft heb ik er toch twijfels over .

Helemaal mee eens dat de andere veel te weinig minuten hebben gekregen, maar het is ook niet zo dat die geen flauw idee hebben wat ze moeten doen. Die trainen de hele tijd samen en spelen op topniveau. Automatisme bij de nationale ploeg is sowieso al relatief. Maar akkoord, de situatie is niet ideaal door Martinez.
Nee maar bon uiteindelijk is 't toch altijd de schuld van de trainer of van de ref. Wat er ook gebeurt. En als de verdediging goed speelt is 't de schuld van Witsel en Eden Hazard, want die anderen zijn natuurlijk helemaal klaar voor die wereldtitel.

Bizarre discussies toch overal. De Vlaamse pers nu al 4 dagen het verhaal aan 't creëren dat Debast het grote probleem is, zelfs op een moment dat KDB een domme goal op zijn kap heeft en Castagne verkeerd staat de dekken. Zelfs dat was de schuld van Debast.

Nee maar bon uiteindelijk is 't toch altijd de schuld van de trainer of van de ref. Wat er ook gebeurt. En als de verdediging goed speelt is 't de schuld van Witsel en Eden Hazard, want die anderen zijn natuurlijk helemaal klaar voor die wereldtitel.

Bizarre discussies toch overal. De Vlaamse pers nu al 4 dagen het verhaal aan 't creëren dat Debast het grote probleem is, zelfs op een moment dat KDB een domme goal op zijn kap heeft en Castagne verkeerd staat de dekken. Zelfs dat was de schuld van Debast.

Vermoedelijk omdat het uiteindelijk bij Debast begon die een hele slechte pass gaf naar Theate, of wie er ook op links stond toen. Maar goed, zelfs dat is geen reden om hem de zondebok toe te wijzen voor de tegengoals in Koeweit. Geef die pass nog 1.000 keer en Kevin controleert die 999 keer goed zonder problemen. En zelfs dan, die goal was ook uitzonderlijk goed getrapt. Dat doet die kerel ook niet 3x na elkaar.

Ik hoop niet dat Debast faalt, dit is in principe het laatste toernooi van Vertonghen en misschien Alderweireld. In dat opzicht goed dat we 3 capabele vervangers hebben. Al geloof ik niet dat Debast er nu reeds klaar voor is, noch dat hij het verdient.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan