Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je zo de hoogtepunten nog eens bekijkt: op zich hadden we met iets meer efficiëntie zelfs met meer dan 1-0 kunnen winnen. 2-3 keer nét niet goed genoeg op de counter.

Want op een of andere manier werkte die tactiek van "achteruit hangen, wachten op de pressing, lange bal achter hun verdediging" wel. Alleen speel je dan ook gewoon met vuur omdat je constant rond je eigen strafschopgebied aan het voetballen bent. En je komt daar niet mee weg tegen een andere tegenstander...

De Bruyne blijkbaar MotM gisteren? :crazy: Het is nochtans lang geleden dat ik Kevin zo slecht heb weten spelen, wat was me dat. Toch een paar keer dat die een potentiële counter helemaal verneukte met een verkeerde pass.
Slaat nergens op idd. MotM was eigenlijk Courtois.

Ofwel zelfs Alderweireld: solide in de verdediging, en een assist gegeven.

Mogen vooral van geluk spreken dat de ref hun geen 3 penalty’s geeft
Awel ik las ook net dat de internationale pers een penalty zag in die fase met Witsel. Ik zou het toch licht gevonden hebben.
Geen idee waar die 3e penalty zou moeten gegeven zijn eigenlijk?

Als je zo de hoogtepunten nog eens bekijkt: op zich hadden we met iets meer efficiëntie zelfs met meer dan 1-0 kunnen winnen. 2-3 keer nét niet goed genoeg op de counter.

Want op een of andere manier werkte die tactiek van "achteruit hangen, wachten op de pressing, lange bal achter hun verdediging" wel. Alleen speel je dan ook gewoon met vuur omdat je constant rond je eigen strafschopgebied aan het voetballen bent. En je komt daar niet mee weg tegen een andere tegenstander...

Slaat nergens op idd. MotM was eigenlijk Courtois.

Ofwel zelfs Alderweireld: solide in de verdediging, en een assist gegeven.

Awel ik las ook net dat de internationale pers een penalty zag in die fase met Witsel. Ik zou het toch licht gevonden hebben.
Geen idee waar die 3e penalty zou moeten gegeven zijn eigenlijk?
bij die fase waar de lijnrechter voor buitenspel vlagde bij een dramatische pass achteruit van Hazard

Het meeste is hier al gezegd. Het was gewoon slecht.
Veel mensen halen hier dezelfde punten aan: systeem zit niet juist. En daarbovenop zet hij spelers die het systeem zouden kunnen laten werken gewoon op de bank.

Qua verdediging viel het mee. Al was Vertonghen echt zwak. Alderweireld ok en leve die zijn lange bal, Den Doncker is gewoon geen verdediger.
Castagne was de eerste helft ook ruk imo maar heeft zich wel wat herpakt. Carasco loopt daar ook verloren met een te zwakke Vertonghen in zijn rug.

Middenveld was dramatisch: Witsel en Tielemans dramatisch. Al volg ik daar @Sir.Killalot : Tielemans moet hoger staan of op z'n minst iemand naast hem die wel loopt. Die jongen is een pak beter dan wat hij laat zien. Witsel is gewoon einde verhaal imo; zo traag, ongemotiveerd.

Hazard deed weinig fout maar ook weinig goed. Echt heel neutraal imo. Het is beter dan bv. tegen Egypte maar dat leek me nu ook niet moeilijk. Als je dan ziet hoe gretig Troassard in valt. De Bruyne: die z'n match bedek ik met de mantel der liefde. Was gewoon niet goed. It happens.

Batshuayi: die heeft imo wel z'n waarde. Is gewoon een goaltjes dief maar die past gewoon niet in dit systeem. Zet die een ploeg die ballen in de 16 pompt en die zal z'n goals wel maken.

De invallers: zoals gezegd was Trossard wel goed. Onana heeft verrast, kende hem niet maar bracht veel drive en werklust. Wat bruut soms. Alleen jammer dat hij niet in Witsel z'n plek kwam.Meunier: was ok maar niet meer dan dat. En Openda liet ook niet veel zien.

Tot slot: Courtois ook een goeie match.

En over de coach zullen we maar zwijgen. Ik ben verre van een voetbal kenner en ik zie zelfs waar er problemen liggen.
't is op Bobby. Tenzij je ineens verrast en wat nieuwe namen en een nieuw systeem dropt maar daar geloof ik voor geen meter in.

Maar buiten die rust (wat imo zijn taak niet is) bracht hij toch ook niks bij he? Is op een hele match misschien 1 keer gevaarlijk geweest voor ons en een keer voor Canada... En compleet hopeloos in het samenspelen met Carrasco waardoor die jongen door 2 man in de steek werd gelaten (Vertongen was ook nergens) en er bij momenten dus uitzag als een pre-miniem.

Hij was beter dan zijn vorige match, das waar, maar dat mag geen argument zijn. Feit is wel dat Trossard ook gewoon gretiger en sneller was maar daarom niet gevaarlijker. En die had moegestreden Canadezen voor hem.

Ik denk dat Hazard zijn prestatie gewoon door 2 brillen te bekijken was en dat we elks een andere op hadden :)
ik vind dat net wel zijn taak. Zorgen voor rust en dan eventueel versnellen (wat hij gisteren ook gedaan heeft). Zie maar tegen Brazilië in 18 waar hij ook een rust punt was toen we onze voorsprong moesten verdedigen. Maar het is nog verrevan zijn niveau van toen. Ik vond het gewoon een degelijke prestatie van hem en dat was voor mij onverwacht (mssn dat ik daarom wat milder ben).

Nog een bedenking: als je leest

Martinez: "Canada was beter, maar dankzij deze zege kunnen we groeien in het toernooi"

dan weet je dat de gouden generatie officieel afgelopen is. "Canada was beter".
Canada he :unsure:

Maar buiten die rust (wat imo zijn taak niet is) bracht hij toch ook niks bij he? Is op een hele match misschien 1 keer gevaarlijk geweest voor ons en een keer voor Canada... En compleet hopeloos in het samenspelen met Carrasco waardoor die jongen door 2 man in de steek werd gelaten (Vertongen was ook nergens) en er bij momenten dus uitzag als een pre-miniem.

Hij was beter dan zijn vorige match, das waar, maar dat mag geen argument zijn. Feit is wel dat Trossard ook gewoon gretiger en sneller was maar daarom niet gevaarlijker. En die had moegestreden Canadezen voor hem.

Ik denk dat Hazard zijn prestatie gewoon door 2 brillen te bekijken was en dat we elks een andere op hadden :)
Trossard werkte ook harder in verdedigend opzicht.

Ach ja, we gaan zien wat het tegen Marokko wordt. Als er geen verbetering inzit mogen we alle illusies op een eventuele stunt op dit WK 100% opbergen. Tenzij Romelu héél snel fit geraakt (en direct in vorm zit ook) :unsure:

En KDB moet wat meer ontspannen gaan spelen. Ik krijg de indruk dat die alles zelf wil gaan forceren (omdat anderen rondom hem niks klaar krijgen). Maar dat gaat gewoon niet...

ik vond Trossard niet speciaal bij zijn invalbeurt. Hij zou dan net het verschil moeten kunnen maken tegen vermoeide Canadazen maar liep zich te makkelijk vast enzo :(

Ach ja, we gaan zien wat het tegen Marokko wordt. Als er geen verbetering inzit mogen we alle illusies op een eventuele stunt op dit WK 100% opbergen. Tenzij Romelu héél snel fit geraakt (en direct in vorm zit ook) :unsure:

Dan nog ... als hij er 2-3 binnensjot tegen een deftige ploeg krijgen we er 5 in de plaats terug (van een mbappé & giroud bvb)

Wat op zich heel positief is, is dat quasi iedereen (zelfs Bobby) inziet wat er misloopt, maar dat we toch gewoon 3 puntjes gepakt hebben.

Ik denk dat ze in de eerste helft 5 of 6 keer geluk hebben gehad dat de Canadezen die erdoor sneden als een mes door boter telkens de verkeerde beslissing namen? En dat de scheids/VAR mild waren door maar 1 op 3 penalty's te geven?
En in de 2de helft hebben Larin 2x en David 1x een kopduel gewonnen en "vrij" kunnen koppen naar doel? Vooral op die kopbal van David werd er schrijnend slecht verdedigd.
Dan heeft de verdediging voor mij absoluut gefaald. En dat heeft niets, maar dan ook niets met de sloomheid of aansluiting van Witsel en/of Tielemans te maken.
Goh, als ge constant onder druk staat en tegen een overmacht komt dan wordt het wel moeilijker verdedigen. Alderweireld en Den Doncker deden het nog redelijk imo. En eerlijk is eerlijk: Den Doncker is ook gewoon geen verdediger maar die trok best zijn plan zonder al te grote fouten.

Dat slecht voetbal heeft 3 punten opgeleverd, dus dat valt dan te relativeren. De verdienste van Courtois, ongetwijfeld. Die had de Man van de Match mogen zijn.
Dat lag vooral aan het slordig afwerken en foute keuzes maken in en rond de zestien van de Canadezen. En ook aan Courtois, maar echt wereldsaves heeft hij niet moeten doen he, al moet je ze altijd nog pakken natuurlijk. Sowieso beste Belg op het veld

ik vond Trossard niet speciaal bij zijn invalbeurt. Hij zou dan net het verschil moeten kunnen maken tegen vermoeide Canadazen maar liep zich te makkelijk vast enzo :(
Trossard leek me wat een kopie te zijn van KDB gisteren. Te veel willen forceren waardoor er niks van komt...
Bij Kevin is dat, denk ik, omdat hij ziet dat het niet werkt en zijn verantwoordelijkheid wil nemen. Bij Trossard omdat die jongen weet dat hij nu een kans krijgt en dat als hij die niet grijpt hij gewoon weer 2 matchen op de bank zit.

Wat op zich heel positief is, is dat quasi iedereen (zelfs Bobby) inziet wat er misloopt, maar dat we toch gewoon 3 puntjes gepakt hebben.

Denk niet dat deze match hem ineens het licht zal laten zien, buiten 1 of 2 wissels verwacht ik geen grote veranderingen. Daarvoor is het mss zelfs al te laat, nu plots de helft van de ploeg veranderen zal ook niet meteen werken. Hij zal op Courtois en een klasseflits rekenen om de groepsfase te overleven, en dan in de knockout fase opnieuw met meer geluk dan kunde proberen te winnen zoals tegen Portugal op het EK

Een middenveld met Tielemans EN Witsel werkt niet. Ik vond Tielemans nog zwakker dan Witsel, daar kan je echt te weinig mee doen bij de RD.

Toch ene die het ziet.

Ik lees hier vooral gebash op Witsel, maar het is Tielemans die alles deed verzuipen op het middenveld door zelf NIKS te doen. En dan stellen hier mensen voor om Onana - Tielemans te spelen :D Dat gaat onze verdediging plezant vinden!

Ik vond het evenwicht met Witsel - Onana een PAK beter. Hou dat maar voor volgende match.

Tactisch overklast door fucking Canada, merci Bobby! Die 343 is zo'n slechte opstelling, en Martinez is gewoon te koppig om te veranderen.

KDB verkozen tot MOTM… :rofl::rofl::rofl:
Hij zei zelf ook direct dat hij niet snapte waarom.
Reactie net gezien van Lukaku op save van courtois, zalig
Link?

Over de match: slecht is het enige woord dat in mij opkomt natuurlijk. Je kan dan op de verdediging gaan bashen, maar het is het middenveld dat voor zoveel druk op de verdediging zorgde.

Nu, het klinkt misschien onnozel, maar ik zie ons liever als eerste match een absolute kutmatch spelen en de 3 punten pakken, dan bv. zoals een Duitsland of Argentinië in de eerste helft volledig te domineren, om dan alsnog met niks achter te blijven. Het is een WK, mooi, aanvallend voetbal is leuk, maar uiteindelijk telt maar 1 ding en dat is winnen.

Dat gezegd zijnde, de kans is groot dat je met deze opstelling en deze startende 11 tegen een topland serieus onderuit gaat.

Toch ene die het ziet.

Ik lees hier vooral gebash op Witsel, maar het is Tielemans die alles deed verzuipen op het middenveld door zelf NIKS te doen. En dan stellen hier mensen voor om Onana - Tielemans te spelen :D Dat gaat onze verdediging plezant vinden!

Ik vond het evenwicht met Witsel - Onana een PAK beter. Hou dat maar voor volgende match.

Tactisch overklast door fucking Canada, merci Bobby! Die 343 is zo'n slechte opstelling, en Martinez is gewoon te koppig om te veranderen.
't is dat Onana aan't lopen was voor 2 terwijl Witsel al aan't denken was aan zijn bed. Witsel zoog de stenen uit de grond gisteren en mag gerust voor de rest van het toernooi op de bank blijven zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan