Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
fuck me, den bond wilt gewoon blijven doorgaan met Bobby na dit WK (dixit Bossaert) :eek:

Soit je kan zo al verwachten dat Axel "Rollator" Witsel compleet incontournable blijft met hem aan het roer.

ik begrijp niet dat Witsel incontournable is.
Die kan absoluut niet meer mee. Heeft ook 2 jaar prime vergooid bij de Chinezen.
Amper kritiek van het journaille. Nu pas ja, als je er echt niet naast meer kan kijken.
Wel grappig, in die mid mid die hier gelinkt staat zegt Frank Raes dat hij nooit gesnapt heeft dat Witsel incontournable is. Ik kan me toch niet herinneren dat Raes ooit echt kritisch geweest is toen hij nog voor de VRT werkte.

In die mid mid werd ook gezegd dat Witsel in de eerste helft 3 ballen vooruit heeft gespeeld. 1 met de voeten en 2 met de kop (lees, gewonnen kopduel). Da's toch gewoon zwaar ondermaats?

Ik ben ook ni zot van Tielemans maar die probeerde op z'n minst nog. Is ook gewoon een betere voetballer dan Witsel imo. Zeker wanneer ge op'die z'n kwaliteiten speelt. Nadeel is dat die in lijn liggen met iemand die veel en veel beter is dan hem: De Bruyne.

Wel grappig, in die mid mid die hier gelinkt staat zegt Frank Raes dat hij nooit gesnapt heeft dat Witsel incontournable is. Ik kan me toch niet herinneren dat Raes ooit echt kritisch geweest is toen hij nog voor de VRT werkte.

In die mid mid werd ook gezegd dat Witsel in de eerste helft 3 ballen vooruit heeft gespeeld. 1 met de voeten en 2 met de kop (lees, gewonnen kopduel). Da's toch gewoon zwaar ondermaats?

Ik ben ook ni zot van Tielemans maar die probeerde op z'n minst nog. Is ook gewoon een betere voetballer dan Witsel imo. Zeker wanneer ge op'die z'n kwaliteiten speelt. Nadeel is dat die in lijn liggen met iemand die veel en veel beter is dan hem: De Bruyne.
Klopt, Frank zei vroeger dat Witsel de eerste op de feuille is en per wedstrijd noemde hij die minstens drie keer ‘de metronoom’.

Tielemans heeft zeker zijn kwaliteiten die enkel hoger op het veld tot zijn recht komen. Je kan hem mi samen met Dendoncker en Onana opstellen. KDB als valse negen rond een diepe spits, of komend van rechts. Trossard links. Maar dan wel in een 4-3-3.

Kdb tussen de regels toch ook met een duidelijk anti-Martinez interview. Tielemans moest blijkbaar van Martinez hoog gaan staan en als derde 10 spelen naast Hazard en Kdb, waardoor we nu zelfs met een 1-mans middenveld kwamen te staan terwijl we met ons 2-mans middenveld gewoonlijk al overlopen worden.

Ecuador gisteren trouwens een mooi voorbeeld van tactische flexibiliteit. Een ploeg zonder echte wereldspelers schakelt moeiteloos over naar een 3-5-2. Dan kunnen onze grote namen toch ook terug met 4 achteraan gaan spelen zeker?

Liefst Dendoncker/Onana

anders Witsel/Onana dan maar

Maar ZEKER NIET Onana/Youri

imo
Waarom zeker niet Onana / Youri? Is de beste oplossing tegen ploegen die ons gaan laten komen. Tegen ploegen die ons onder druk zetten, zet je best Dendoncker naast Onana. Het is vooral Witsel die je niet naast Tielemans mag zetten.

Een mening kan veranderen uiteraard, net als de overall fysieke paraatheid van een speler, toen werd het gebrek aan risico en diepgang, met veel loopvermogen & duelkracht overgecompenseerd. Ma overall is de belgische sportjournaille toch weinig kritisch geweest de laatste 10 jaar? In elk ander 'groot’ voetballand was Martinez allang op de brandstapel gezet lijkt me..

Dat laatste post-game interview met Snelders en Van Gucht bv., even kritisch en 5 minuten later na de zoveelste non-repliek van de T1 opnieuw compleet overstag. Van een cringe figuur als Vangucht, kan je niets meer verwachten, die probeert enkel nog meer horizontaal carrière te maken, maar van Snelders mag je toch iets meer ruggengraat verwachten.. niet dus :cry:
(Zou me trouwens niet verwonderen als na dit WK Ruben bij de bond of entourage van bobby een postje te pakken krijgt, zit Van Loock nog lang in het zadel?)

Van de ganse selectie is een Tielemans toch de enigste die een beetje in de buurt komt van De Bruyne qua snelheid van uitvoering en spelinzicht. Als Yoeri de instructie krijgt om zo snel mogelijk in te spelen op een Kevin, indien de laatste niet onder druk staat, moet dat toch loslopen met zijn loopvermogen lijkt me ?

Laatst bewerkt:
Uhm :unsure:

Na de match tegen Canada vroegen velen zich af of een speler als Onana geen basisplaats verdiende, maar Martinez lijkt niet van plan om veel te wijzigen aan zijn basiself.
"De groep heeft zich goed hersteld na een veeleisende wedstrijd. Voor mij is er dus geen nood om spelers te vervangen, al heb ik al vaak gezegd dat het voor elke speler belangrijk is om klaar te zijn om in te vallen en een impact te maken."

Zouden we morgen tegen Marokko echt opnieuw beginnen met Witsel-Tielemans op dat middenveld? En Carrasco als linkse wingback? :unsure:

edit: nochtans, als je luistert naar wat hij echt zegt (i.p.v. wat sporza ervan maakt en schrijft), zegt hij dat niemand 'rust' nodig heeft, maar dat er ook nog niks vast ligt qua opstelling. En hij stamelt er ook nog wat bij, dus ons tactisch meesterbrein wil gewoon zand in de ogen van de tegenstander strooien :unsure:

Ivm Lukaku. Marokko is een team dat alles dichttimmert achteraan (normaal gezien toch), en dat ligt Lukaku sowieso iets minder, technisch is hij niet de beste, dus of hij nu klaar is of niet, dat hij niet speelt was al op voorhand zo bepaald. Batshuayi is voor Marokko, wel de beter optie naar mijn mening.

Maar inderdaad vooral het middenveld .. meh ... ik hoop echt dat hij niet weer start met Witsel en Tielemans, maar ik vrees er een beetje voor. Zeker Witsel .. dat is een dweil.

Ik denk dat je maar 2 van Marokko moet mandekken en dat zijn Ziyech en Hakimi. Als Bobby slim is zet hij niet Hazard tegenover Hakimi maar Carrasco of Castagne. Op Ziyech kan je Leander of Amadou zetten.

Ik denk dat je maar 2 van Marokko moet mandekken en dat zijn Ziyech en Hakimi. Als Bobby slim is zet hij niet Hazard tegenover Hakimi maar Carrasco of Castagne. Op Ziyech kan je Leander of Amadou zetten.
De kans is klein dat Hakimi erbij gaat zijn. Ook Mazraoui is onzeker. Zouden toch 2 spelers zijn die ze hard gaan missen.

Even slightly off-topic, maar ik erger mij tijdens de grote toernooien altijd aan alle mensen die doorgaans nooit een voetbalmatch kijken, maar dan plots zelfverklaarde voetbalexperts zijn.

Nu is onlangs op Sporza of HLN eens gezegd geweest dat Trossard moet spelen in plaats van Hazard. En plots zegt werkelijk iedereen dit, mijn schoonvader en mijn zus inclusief. En dat zijn personen wiens voetbalpronostieken ik toch niet al te serieus zou nemen.

Als je eens goed wil lachen, moet je die mensen eens de volgende eenvoudige vraag stellen: bij welke ploeg speelt Trossard? Ik heb het al aan 6 experts gevraagd, en voorlopig heeft nog geen enkele het juiste antwoord kunnen geven :unsure: Eén ervan dacht dat hij bij Anderlecht speelde. Maar toch vinden ze het allemaal ongelofelijk dat Martinez hem niet laat starten.

Toen ik op het EK van vorig jaar zei dat ik vond dat Trossard een kans verdiende en dat ik Martinez een onwaarschijnlijk incompetente snul vind, reageerden diezelfde mensen vol ongeloof. Fascinerend hoe mensen zo makkelijk volgen wat ze in de media horen. Nu is het intussen ook al cool geworden om Martinez uit te lachen.

Vanavond komt mijn schoonfamilie op bezoek. Wordt een lange avond.

Laatst bewerkt:
Even slightly off-topic, maar ik erger mij tijdens de grote toernooien altijd aan alle mensen die doorgaans nooit een voetbalmatch kijken, maar dan plots zelfverklaarde voetbalexperts zijn.

Nu is onlangs op Sporza of HLN eens gezegd geweest dat Trossard moet spelen in plaats van Hazard. En plots zegt werkelijk iedereen dit, mijn schoonvader en mijn zus inclusief. En dat zijn personen wiens voetbalpronostieken ik toch niet al te serieus zou nemen.

Als je eens goed wil lachen, moet je die mensen eens de volgende eenvoudige vraag stellen: bij welke ploeg speelt Trossard? Ik heb het al aan 6 experts gevraagd, en voorlopig heeft nog geen enkele het juiste antwoord kunnen geven :unsure: Maar toch vinden ze het ongelofelijk dat Martinez hem niet laat starten.

Toen ik op het EK van vorig jaar zei dat ik vond dat Trossard een kans verdiende en dat ik Martinez een onwaarschijnlijk incompetente snul vind, reageerden diezelfde mensen vol ongeloof. Fascinerend hoe mensen zo makkelijk volgen wat ze in de media horen. Nu is het intussen ook al cool geworden om Martinez uit te lachen.

Vanavond komt mijn schoonfamilie op bezoek. Wordt een lange avond.
Het WK is altijd hoogtij voor shit takes van voetbal-troglodieten.

“Die krijgen zoveel geld, waarom spele die ni wa beter????”

Eh Janine, hou uw meningen over voetbal thuis, samen met uw oninteressante verhalen over uw gemiddelde kinderen.

Laatst bewerkt:
Ivm Lukaku. Marokko is een team dat alles dichttimmert achteraan (normaal gezien toch), en dat ligt Lukaku sowieso iets minder, technisch is hij niet de beste, dus of hij nu klaar is of niet, dat hij niet speelt was al op voorhand zo bepaald. Batshuayi is voor Marokko, wel de beter optie naar mijn mening.

Maar inderdaad vooral het middenveld .. meh ... ik hoop echt dat hij niet weer start met Witsel en Tielemans, maar ik vrees er een beetje voor. Zeker Witsel .. dat is een dweil.
Hoeveel matchen van Marokko heb jij al gezien?

Want Gert Verheyen zegt dat ze eerder veel aanvallender spelen dan in hun 1e match

Weten ook nog niet hoe ze het "deftige" nieuws en meningen moeten filteren in het media landschap zoals zo'n voetbalkrant, gewoon omdat ze op andere momenten totaal geen interesse in voetbal tonen.

Hakim zou toch spelen had ik gisteren gelezen.
Nog steeds vraagtekens bij Mazraoui, Hakimi en Saïss
Zowat 24 uur voor de aftrap staan er bij de Marokkanen nog steeds vraagtekens achter de namen van sterspelers Noussair Mazraoui en Achraf Hakimi, en aanvoerder Romain Saïss. Bondscoach Walid Regragui is echter bereid om risico's te nemen. Na het scoreloos gelijkspel tegen Kroatië hebben de Marokkanen immers punten nodig om te overleven.

Zijn linkerflankverdediger Mazraoui (Bayern) sukkelt met een kwetsuur aan de heup en moest daarvoor tegen Kroatië ook vervangen worden. Hakimi (PSG) en Saïss (Besiktas) zitten met spierkwaaltjes. "De wedstrijd tegen Kroatië heeft zijn sporen nagelaten, maar Mazraoui is zeker nog niet out voor het volgende duel", vertelt de bondscoach. "We hebben nog één dag en ik denk dat hij erbij kan zijn. Het is een WK en dan moet er gespeeld worden. Ik ben dus bereid om op dat vlak wat risico's te nemen."

Bericht van vandaag

Interview met KDB, wel de moeite om eens te lezen.

Hij zegt wel eerlijk dat hij niet gelooft dat België het WK kan winnen. Alhoewel ik hem gelijk geef, is dat toch niet de mentaliteit die je wil hebben op zo'n WK :unsure: Allez ik bedoel, Van Gaal zegt meermaals in interviews "wij zijn hier om wereldkampioen te worden".

+ KDB heeft ambities om te gaan coachen na zijn carrière als speler

Interview met KDB, wel de moeite om eens te lezen.

Hij zegt wel eerlijk dat hij niet gelooft dat België het WK kan winnen. Alhoewel ik hem gelijk geef, is dat toch niet de mentaliteit die je wil hebben op zo'n WK :unsure: Allez ik bedoel, Van Gaal zegt meermaals in interviews "wij zijn hier om wereldkampioen te worden".

+ KDB heeft ambities om te gaan coachen na zijn carrière als speler

Ik zeg al jaren dat KDB het charisma heeft van een keukenhanddoek. Heb hier tijdens het EK vorig jaar ook een hele discussie erover gehad. Geweldige speler, maar ook het type speler die wanneer het moeilijk gaat de boel nog verder de dieperik gaat insleuren. Was al tegen Canada zo. Het is niet dat hij dan individueel de boel gaat opentrekken, integendeel. Hij begint te mekkeren als een klein kind. "We zijn maar België hé. Ik was toch geblesseerd, dus het maakte mij niet veel meer uit."

Ik zei destijds ook al, stel je voor dat Arjen Robben zoiets zegt op een WK. Nee, ik ben absoluut geen fan van De Bruyne. Ze hebben 6 jaar gehad om te protesteren tegen het genie van Martinez. Wanneer trekt hij zijn bek open? Als het WK al gestart is. Net als Courtois met Wilmots na de uitschakeling tegen Wales. Achja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan