Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zeg al jaren dat KDB het charisma heeft van een keukenhanddoek. Heb hier tijdens het EK vorig jaar ook een hele discussie erover gehad. Geweldige speler, maar ook het type speler die wanneer het moeilijk gaat de boel nog verder de dieperik gaat insleuren. Was al tegen Canada zo. Het is niet dat hij dan individueel de boel gaat opentrekken, integendeel. Hij begint te mekkeren als een klein kind. "We zijn maar België hé. Ik was toch geblesseerd, dus het maakte mij niet veel meer uit."

Ik zei destijds ook al, stel je voor dat Arjen Robben zoiets zegt op een WK. Nee, ik ben absoluut geen fan van De Bruyne. Ze hebben 6 jaar gehad om te protesteren tegen het genie van Martinez. Wanneer trekt hij zijn bek open? Als het WK al gestart is. Net als Courtois met Wilmots na de uitschakeling tegen Wales. Achja.

In dat opzicht is Eden alvast een beetje anders. Hij begint al over zichzelf in de 3e persoon te praten zelfs :unsure:

Is dit de laatste kans op WK-winst?

‘Vier jaar geleden was het team beter, maar we hebben nog steeds de kwaliteiten om competitief te zijn. We hebben ervaring, de beste doelman van de wereld, een van de beste middenvelders van de wereld en goeie spitsen. We zijn een compleet team. Het klopt dat we wat ouder zijn, maar de mentaliteit en de wil om te winnen zal op dit WK het verschil maken.’
Dat is alvast een betere instelling, toch? Wat ga je anders doen op dat WK, als je er totaal niet in gelooft?
Eens je in de knock-out fase zit, kan er echt vanalles gebeuren. Je kan wedstrijden winnen waarbij je vooraf dacht: no way... Dat is gewoon voetbal, daar zit altijd een deel 'chance' bij.
Bv. nu al die eerste match tegen Canada: zelfs achteraf denk je 'hoe heeft België daar in godsnaam gewonnen'.

Ik zeg al jaren dat KDB het charisma heeft van een keukenhanddoek. Heb hier tijdens het EK vorig jaar ook een hele discussie erover gehad. Geweldige speler, maar ook het type speler die wanneer het moeilijk gaat de boel nog verder de dieperik gaat insleuren. Was al tegen Canada zo. Het is niet dat hij dan individueel de boel gaat opentrekken, integendeel. Hij begint te mekkeren als een klein kind. "We zijn maar België hé. Ik was toch geblesseerd, dus het maakte mij niet veel meer uit."

Ik zei destijds ook al, stel je voor dat Arjen Robben zoiets zegt op een WK. Nee, ik ben absoluut geen fan van De Bruyne. Ze hebben 6 jaar gehad om te protesteren tegen het genie van Martinez. Wanneer trekt hij zijn bek open? Als het WK al gestart is. Net als Courtois met Wilmots na de uitschakeling tegen Wales. Achja.
En van wie zijt ge dan wel fan?

En van wie zijt ge dan wel fan?
Mijn excuses, KDB is een inspiratie voor ons allen.

De Bruyne, Courtois en Lukaku vind ik alledrie verschrikkelijk irritante mensen. Dan heb ik, qua persoonlijkheid, tien keer liever iemand als Hazard. Voor spelers die ik écht graag bezig zie, moet je niet in België zijn.

Mijn excuses, KDB is een inspiratie voor ons allen.

De Bruyne, Courtois en Lukaku vind ik alledrie verschrikkelijk irritante mensen. Dan heb ik, qua persoonlijkheid, tien keer liever iemand als Hazard. Voor spelers die ik écht graag bezig zie, moet je niet in België zijn.
Wel ironisch dat ge dan wel liever Hazard hebt :unsure: . Maar was oprecht benieuwd naar een speler waar ge wel fan van waart, maar blijkbaar is er geen enkele in België te vinden.

KDB is gewoon verwend geweest . Elk weekend in een geoliede machine spelen en nu in krakend team ( letterlijk) tja daar word je niet vrolijk van .
Alleen mag het zo niet expliciet laten zien vind ik

Hoe ge het ook draait of keert, Witsel is ne stofzuiger die bijna geen ballen verliest en altijd goed gepositioneerd is, we hebben dat nodig in een middenveld met amper 2 man. Ik had er ook wel bijgezet dat ik eventueel Vanaken in de plaats zou zetten.
Een stofzuiger loopt en gaat in duels

Eerlijk is eerlijk, Kevin de Bruyne heeft bij de nationale ploeg toch vaak de mentaliteit en weerbaarheid die je eerder ziet bij spelers als Neymar. Gemakkelijk zeuren of niveau niet halen als het niet meezit, mond niet opentrekken op de gepaste momenten, zwakke motivatie vaak (zie maar recent naar de Nations League wedstrijden waarbij hij aangaf weinig zin te hebben). Zet die kerel bij Polen en hij gaat elke keer naar huis met een depressie.
Ik ben fan van zijn kunsten, maar ik heb toch ook vaak ergernissen bij zijn motivatie en mentaliteit.

KDB is ne winnaar en hij zou zijn irritatie beter voor zich houden. Maar het is wel onze beste speler en hij is ook bijna elke match effectief de beste speler. Dus dan moet ge dat erbij pakken . Kijk naar Ibrahimovic.. Ronaldo(in zijne goeien tijd) Cantona...

We moeten het er inderdaad bij pakken. Ik stel me dan wel vragen bij zijn mogelijke ambitie om ooit coach te worden, want daar moet je toch net anderen kunnen motiveren :unsure:

City traint elke dag samen en smijt er miljarden tegenaan om een ploeg te kopen.

Pep houdt vast aan zijn systeem (miljarden kost) en toch kon hem enkel met Messi winnen
En wat doet dat af aan het feit dat die ploeg wel degelijk op elkaar is afgestemd?

City traint elke dag samen en smijt er miljarden tegenaan om een ploeg te kopen.

Pep houdt vast aan zijn systeem (miljarden kost) en toch kon hem enkel met Messi winnen

City spendeert zowat hetzelfde als alle andere topclubs dat doen. (Bayern is misschien de enige uitzondering? :unsure: )

En Pep vasthouden aan zijn systeem? Bedoel je echt tactisch hetzelfde blijven doen? Want dan is die uitspraak nog het meest onwaar van al. Waar kom jij nu met af?

Edit: om toch wat on-topic te blijven:

Waarom geen Onana/Tielemans combo voor mij?

Witsel is zeker mijn vertrouwen kwijt maar Onana vetrouw ik ook nog niet genoeg om samen met de wisselvallige Tielemans de controle te behouden. Ik ben daar gewoon niet gerust in.
Akkoord dat het goed klinkt tegen ploegen die ons laten komen, maar gaan die er nog zijn na wat we gezien hebben tegen Canada? Ik weet het niet.

Dendoncker/Onana combinatie heeft mijn voorkeur omdat we zo wat op safe spelen, een energiek middenveld hebben, de defensieve taken in die zone niet quasi volledig op Onana zijn schouders rusten en Onana daardoor hopelijk ook vaker kan infiltreren.

Met 5 wissels begin ik liever aan de wedstrijd met meer defensieve stabiliteit om later eventueel meer aanvallend geweld te brengen dan andersom en het risico te lopen dat we terug liggen te verzuipen.

Laatst bewerkt:
We verwachten met z'n allen ook nog iets teveel van Onana denk ik :unsure:

Weinig verwachtingen voor morgen eerlijk gezegd... gewoon hopelijk niet even slecht als woensdag

Vandehoute die zegt dat Martinez consequent is. Om te lachen.

Die is allesbehalve consequent.

Medelijden met de Anderlecht-fans. Rij uw ploeg verder in de vernieling.

Vandehoute die zegt dat Martinez consequent is. Om te lachen.

Die is allesbehalve consequent.

Medelijden met de Anderlecht-fans. Rij uw ploeg verder in de vernieling.
Ik zag wie ze hadden uitgenodigd en Winkelmans met zijn truitje van de KV. Moed zonk in de schoenen..
Blijkbaar niets gemist. Als mijn vrouw mij een koppige steenezel vindt, zal ik zeggen dat ik consequent ben.

Als ik online nieuws mag geloven staat Witsel terug in de basis. Hij zou de nodige rust brengt in het middenveld.
Maak u dus al maar klaar voor een nieuwe match met gesloffel van Witsel -die beter zelf op rust zou gaan- en de nodige terugspeelballen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan