Vierkant
Well-known member
Bijwerkingen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bijwerkingen?
Niks (en ik neem het al ettelijke maanden )Bijwerkingen?
Let wel: je begint nooit met 5mg. Een dokter zal je in de praktijk dikwijls met 0.5 laten beginnen en zo opbouwen naar 1 of 2 in veel gevallen. 5 Mg is al aan de 'hoge kant' (toen het vroeger op de markt was als bloeddrukverlager, dan lagen de dosissen soms hoger. De maximale dagdosering ligt sowieso al veel hoger). De optitratie is net om te zien wat dit met je bloeddruk doet.
5mg kan je verdelen over 3 maal per week ipv elke dag.
Als ik me niet vergis heeft de huidige 5mg die men voorschrijft minder bijwerkingen.Mijn dokter heeft me hier meteen 5mg/dagelijks voorgeschreven, niks te opbouwen...
Dus misschien best niet iedere dag nemen?
Dan is dat toch serieus verschillend per dokter...Nee hoor: in de praktijk zie ik toch vooral dat dokters minoxidil voorschrijven aan startdosissen vanaf 0.25-0.5 mg en zo optitreren naar 1 of 2 mg over enkele maanden.
5 Mg kan in theorie als maximale dosis, maar nog nooit gezien. De meeste dokters zijn voorzichtig voor de effecten op het vasomotorisch systeem.
Ok is wel straf, volgens de richtlijnen die ik gehad heb (IPSA-die toch wel deftige bronnen checken) gaat minoxidil tegen haaruitval <5mg. Wat de dokters daar dan mee doen, is hun ding. Zo'n zaken kunnen wel van streek tot streek verschillen, maar is toch opmerkelijk.Dan is dat toch serieus verschillend per dokter...
Ik heb het aan paar vrienden gevraagd en ik ken hier niemand die minder dan 5mg/dag neemt van Minoxidil, allemaal de 'minimum' dosis voorgeschreven door hun dokter (niet dezelfde dokter)
Mensen met ervaringen/aanraders voor Turkije? Ik begin nu toch wat warmer te worden voor het idee. Collega heeft in Turkije ook transplantatie laten doen en ben eigenlijk wel onder de indruk hiervan na een jaar.

Ik zie op bv Tik tok en andere social media toch veel goede resultaten. Ook al is gezocht achter mindere maar vind ik niet veel over. Sja, voor mijn vrouw moet het allemaal niet. Ik was gewoon benieuwd geworden. Ben beginnen kalen toen ik 17 was. Jaren medicatie voor genomen tot die eigenlijk niet meer hielp en het niet tegen te houden was en alles af gedaan en nooit meer aan gedacht eigenlijk. Is voor mij ook geen must eerlijk gezegd.
De apotheker dacht ook eerst dat het 0.25mg was ipv 2.5mg. Gelukkig dat hij het zei zodat ik hem kon verbeteren, want zo'n lage dosis wil ik niet. Dan kan ik even goed niets doen, het moet wel effect hebben als je dan toch pillen neemt.Nee hoor: in de praktijk zie ik toch vooral dat dokters minoxidil voorschrijven aan startdosissen vanaf 0.25-0.5 mg en zo optitreren naar 1 of 2 mg over enkele maanden.
5 Mg kan in theorie als maximale dosis, maar nog nooit gezien. De meeste dokters zijn voorzichtig voor de effecten op het vasomotorisch systeem.
Wat zijn de pilkosten dan per jaar ?