Waar kan je deze best aanschaffen? Ziet er best een leuk toestel uit!
Voor nieuwe games is er eigelijk maar één handheld en dat is de Switch natuurlijk. Persoonlijk vind ik hem een tikkeltje te duur voor wat ik er maar mee zou doen maar tenzij je naar "handheld pc's" gaat kijken is er niet echt iets denk ik.
Die retro handhelds zijn idd de moeite waard. (prijs/performance)
Maar je moet er wel eentje pakken met goeie hardware aangepast aan de systemen dat je wilt emuleren.
Die toestellen van Anbernic hebben redelijk belabberde performance omdat die verouderde Chinese Rockchips gebruiken. Maar qua bouwkwaliteit, prijs en gebruiksgemak kan je natuurlijk niet klagen. Zit meestal al direct een mini-sd kaart bij van 64 GB. Meer dan genoeg plek om veel roms op te zetten.
Dat betekent alles tot en met PS1 is full speed. N64 en Dreamcast performance is meer miss than hit.
Maar SM64/Fzero/MK64 bijvoorbeeld draaien wel vlotjes.
Voor ~80 € kan je natuurlijk niet klagen. Wat gameboy spelletjes spelen (classic/color/GBA) of wat playstation spelletjes, SUPER nintendo etc blijft altijd leuk zo eens tussendoor op je verlof. Bij mij ligt dat ding op 't wc
Maar uiteindelijk zit er wel een hele community achter die er dan custom firmware/os voor maken waar alle emulators al automatisch ingesteld staan op de beste settings voor dat toestel. Het enigste wat je er nog op moet doen is je roms erop knallen. Deze toestellen zijn dus ideaal voor iedereen zelfs als je niets van emulators kent. Het standaard OS is "ok" Je kan direct beginnen gamen zodra je het aankrijgt. maar het is wel aangeraden om er een custom os zoals 351Elec op te zetten (super easy)
351p/351m heeft de grootste community erachter qua toestellen met deze chipset.
Als je vanuit Spanje selecteert, is dat toestel meestal binnen een dikke week al bij jou geleverd.
Momenteel ben ik op deze aan't wachten: Odin handheld voor ~200 €
Android Snapdragon chipset voor Android gaming met performance klasse upto Gamecube/Wii voor emulators.
Kan je ook eventueel Windows ARM opzetten en zelfs pc games zoals Tomb Raider 2013 was daar redelijk speelbaar op.