HDMI capture device (Windows)

ViperHD

Well-known member
Iemand ervaring met HDMI capturen onder Windows ?
Mijn zoon wil wat videos/streams maken van zijn Nintendo Switch gameplay en zou daarom een HDMI capture toestelletje willen. Als ik recommendations opzoek, kom ik de duurdere dingen van Elgato e.d. tegen. Zelf had hij deze gevonden op Amazon: https://www.amazon.com.be/-/nl/vide...dmi+to+usb+3+capture+card,aps,74&sr=8-19&th=1

Werken die goedkopere dingen even goed of zijn er toch zaken waar hij op moet letten ?

Ik heb een Elgato Cam Link 4k en die werkt zonder issues op een camera, ook via OBS. Geen ervaring met goedkopere dingen.

Werken die goedkopere dingen even goed of zijn er toch zaken waar hij op moet letten ?
Games opnemen zal geen probleem zijn maar van zodra er HDCP-encryptie op zit (streamingdiensten bvb.) zal je geen beeld meer hebben dus daarvoor kan je het niet gebruiken.

Ik was eens wat reviews aan het lezen, en zag daar wel een belangrijke opmerking staan. Namelijk: de vraag is waar hij de gameplay wil zien. Om Switch output te hebben over HDMI, moet je hem AFAIK in een docking station steken. Dat betekent dat je de gameplay beelden dus via HDMI moet bekijken. Maar als je dat op je PC doet, die via zo een capture device, ga je gewoon serieus wat latency hebben die nefast is voor je gaming.
Dus idealiter moet je eigenlijk een capture device hebben dat zelf ook een pass-through heeft naar een HDMI scherm, zodat je op dat scherm ahw 'live' de beelden kunt zien. En dat scherm is dan idealiter dus eigenlijk verschillend van je PC monitor, want op deze laatste wil je dan eigenlijk je OBS layout kunnen zien.
Zal het dus met hem nog eens moeten bespreken :).

Terug
Bovenaan