Heb je voldoende financiële buffer?

Heb je volgens Nibud voldoende financiële buffer?

• Ja

Stemmen: 160 76,2%
  • Nee

Stemmen: 50 23,8%

• Totaal aantal stemmers
    210
Kunnen dit soort stoeftopics eigenlijk niet verboden worden?

Die link is ook bullshit trouwens, om te beginnen is het Hollands en is een WOZ waarde hier onbestaande. Verzekeringen worden niet meegerekend en je wordt blijkbaar verplicht van exact dezelfde auto te kopen indien de huidige stuk is.
Daarnaast heb ik ook door de jaren heen geleerd dat 6 maanden netto-loon op je spaarboek een goede buffer is, soms werd zelfs 3 maand gezegd. Dus wat is het nut van deze topic? De gekende nekken nog eens laten vertellen hoeveel ze hebben? Een meer realistische topic over dit onderwerp zou zijn: "Heb jij 6mnd netto-loon op je spaarboek?".
Ge zijt niet verplicht het te lezen he :) alle ik snap wat je bedoelt maar ge kunt het uiteraard gewoon negeren :)

Ge zijt niet verplicht het te lezen he :) alle ik snap wat je bedoelt maar ge kunt het uiteraard gewoon negeren :)
Dat kan. Maar je kan je ook de vraag stellen of dit een meerwaarde is voor het forum. De zoveelste circle-jerk onder members die het wat beter hebben en dat vooral willen vertellen. Er is anderzijds genoeg inhoud die geweerd wordt omdat het geen nieuwe members aantrekt. Denk jij dat je nieuw volk aantrekt met de zoveelste stoeftopic?
Moest het nu nog blijven bij de topics zelf, zou het te vermijden zijn, maar zoals ik al als voorbeeld "mobiliteit" aangaf, kan ik het nu opnieuw doen: niemand die daar nog vol trots zijn eerste stalen ros durft te posten door dit soort zever.

Dat klinkt herkenbaar. :wtf:

Maar ik ken ook mensen in mijn directe vriendenkring met een inkomen van €1300 netto, voor wie €200 stijging aan energiekosten betekent nul sparen elke maand, behalve wanneer vakantiegeld of 13e maand binnenkomt. En die laatste 2 dienen vooral om onverwachte kosten mee te betalen, laat staan dat er nog veel gespaard wordt.
herkenbaar. in mijn vorige job had ik wel een iets beter inkomen, maar als alleenstaande: huur betalen, auto afbetalen, energie-kosten, verzekeringen, internet, gsm, etc.....

elke maand ging mijn financiele grafiek gewoon naar beneden, en dan had je pieken met vakantiegeld en eindejaarspremie. alleen ging méér dan die eindejaarspremie naar de afrekening van de belastingen.
1x een accident gehad, 5,5k betaald aan herstellingen: dat heeft enkele jaren gekost voor terug op adem te komen.

Dat kan. Maar je kan je ook de vraag stellen of dit een meerwaarde is voor het forum. De zoveelste circle-jerk onder members die het wat beter hebben en dat vooral willen vertellen. Er is anderzijds genoeg inhoud die geweerd wordt omdat het geen nieuwe members aantrekt. Denk jij dat je nieuw volk aantrekt met de zoveelste stoeftopic?
Moest het nu nog blijven bij de topics zelf, zou het te vermijden zijn, maar zoals ik al als voorbeeld "mobiliteit" aangaf, kan ik het nu opnieuw doen: niemand die daar nog vol trots zijn eerste stalen ros durft te posten door dit soort zever.
Dus als ge ne nieuwe BMW hebt gekocht moogt ge die ook niet tonen want anders durven anderen hun wagen niet meer posten? Alleja leven en laten leven denk ik dan. Mij boeit het eerlijk gezegd geen kloten hoe hoog of laag iemand anders zijn inkomen is en ik stoor mij dan ook niet echt aan het gebluf van pakweg een cege. Als hij zich daar goed bij voelt, be my guest!

Dus als ge ne nieuwe BMW hebt gekocht moogt ge die ook niet tonen want anders durven anderen hun wagen niet meer posten? Alleja leven en laten leven denk ik dan. Mij boeit het eerlijk gezegd geen kloten hoe hoog of laag iemand anders zijn inkomen is en ik stoor mij dan ook niet echt aan het gebluf van pakweg een cege. Als hij zich daar goed bij voelt, be my guest!
Heb je het punt niet door, of ga je in de lijn van mijn punt, het punt met opzet niet zien?

Heb je het punt niet door, of ga je in de lijn van mijn punt, het punt met opzet niet zien?
Pff ik weet het niet, ik vind het gewoon nogal een dubbel geval.

Enerzijds is er de stoeferij en da's zeker een feit, en anderzijds is er het gedacht gegroeid van 'BG zit vol rijke snuiters' en da's bijna een running joke geworden. Ik vind dat geklaag daarover gewoon niet nodig.

Je moet hier toch al lang vertoeven eer dat je een beeld krijgt van het volk dat hier zit. Dus of dat hier nu nieuw volk zal weren betwijfel ik toch. Dan vind ik topics waarbij de anciens onderling schele puberale zever vertellen veel storender tbh.

Buffer voor huisraad / inboedel kan je toch beperken tot de zaken die dringend vervangen moeten worden wanneer ze stuk gaan. Dus wasmachine, frigo, ... Zaken waar je niet echt zonder kan en dus onmiddellijk vervangen moeten worden in geval onherstelbaar effect.

Voor het huis ga ik ervan uit dat defecten aan zaken zoals dak, gevels, ramen, ... gedekt zijn door mijn verzekering.

Naar mijn gevoel is een buffer vooral gemoedsrust... Daardoor zeer individueel, de beste regel. Bouw een buffer op waarbij je je financieel comfortabel voelt. Of dat nu 1000 of 100.000 moet zijn is vooral een individuele en emotionele keuze.
Awel waarbij velen hier een buffer hebben voor materiële zaken, bouw ik precies enkel een buffer op mocht ik ooit zonder werk komen te vallen. Geen idee waarom ik zo denk, maar vaak heb ik de gedachte "alé als ik nu mn werk verlies en 0,0 inkomsten krijg kan ik nog x maanden verder"
Tuurlijk moet ge ook een buffer hebben voor materiale zaken: pannes, vervanging, herstellingen,... Maar dat is bij mij precies geen prioriteit

Terug
Bovenaan