Maar zo ondertussen toch weer 4-6 maanden getrokken. Of het de kosten waard is, is een ander verhaal natuurlijk
En als de rechter meegaat in het verhaal van de aangeklaagde is het hek helemaal van de dam.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar zo ondertussen toch weer 4-6 maanden getrokken. Of het de kosten waard is, is een ander verhaal natuurlijk
Ik zie eigenlijk wel niet in hoe die dat kan. Aangezien je wettelijk gehouden bent om fluvius ten allen tijden toegang te laten verschaffen tot uw teller. Doe je dat niet, dan hebben ze het absolute recht om u af te sluiten. En daar moeten ze niet voor aan uw woning zijn om dat te doen, dat kunnen ze van aan de straat of de kast doen.En als de rechter meegaat in het verhaal van de aangeklaagde is het hek helemaal van de dam.
Het issue is dat sommige onderaannemers (van Fluvius) u amper enkele dagen op voorhand verwittigen van de aankomende installatie.Ik zie eigenlijk wel niet in hoe die dat kan. Aangezien je wettelijk gehouden bent om fluvius ten allen tijden toegang te laten verschaffen tot uw teller. Doe je dat niet, dan hebben ze het absolute recht om u af te sluiten. En daar moeten ze niet voor aan uw woning zijn om dat te doen, dat kunnen ze van aan de straat of de kast doen.
Dus ik zie echt niet het nut om dwars te liggen tot aan die procedure. Dat je het niet doet vanaf de eerste keer, ok. Dat zie ik nog zitten, aangezien ze gemeld hebben dat ze u eerst gaan proberen te overtuigen. Dus je kan het dan wat rekken. Maar verder... meh. Dat is in mijn ogen allemaal verspilde moeite.
Maar als je bewust een installatie weigert zonder geldige reden dan mogen ze u voor mijn part inderdaad gewoon afsluiten.
Ik veronderstel dat je al een 'dossier' lopende hebt bij de rechtbank?+1,5 jaar na installatie nog steeds geen communicatie naar leverancier "dankzij" de problemen met hun dataplatform, dus ook al 2 jaar geen afrekening, geen injectievoorstel, geen visibiliteit op piekbelasting en de impact ervan, geen settelement van voorheen geïnjecteerde energie en ook geen mogelijkheid om welke switch dan ook aan contracten door te voeren.
Na 1 jaar "nog wat geduld aub", zijn ze nu al zover dat ze toegeven dat "even" nu wel al heel lang voorbij is, maar dat weerhoudt hen er nog steeds niet van om nog steeds geen commitment te maken over oplossingen (maar verwijs niet naar advocaten, want ze kunnen er niets aan doen).
Zelfs platte incompetentie is een grote overschatting van wat ze daar kunnen.

Waarom zijn die meters niet voorzien van een RJ45 poort voor netwerkaansluiting? Was dat te simpel?
Dat is enerzijds dan gewoon fraude, en anderzijds zijn er heus wel encryptiemethodes die dat perfect kunnen verhinderen.Omdat het anders te eenvoudig is om die meetgegevens te onderscheppen, aan te passen en foutieve waarden door te sturen.
Dat is idd fraude maar de titel fraude zal mensen niet tegenhouden. Encryptie bestaat maar een digitale meter is geen PC met heel zware CPU die zware encryptie algoritmes kent.Dat is enerzijds dan gewoon fraude, en anderzijds zijn er heus wel encryptiemethodes die dat perfect kunnen verhinderen.
Als je het nu echt zo wil doen zal dat ook wel kunnen, heb je alleen een 4G antenne nodig. Waar heb ik dat spul gelaten? Ahja, iedere GSM heeft zoiets...
Ik veronderstel dat je al een 'dossier' lopende hebt bij de rechtbank?
(Niet dat je hier veel van mag verwachten - maar uit principe zou ik persoonlijk als ik jou was daar gewoon verder mee gaan)
Ik vind het raar dat dit niet werkt bij u, maar al die zaken gewoon in orde zijn bij mij.
En erger, bij mijn buren en ook andere mensen op dit forum.
En het probleem bevindt zich niet in de ontvangst van de digitale meter ? Noch hebben uw buren dat probleem?
).Encryptie bestaat maar een digitale meter is geen PC met heel zware CPU die zware encryptie algoritmes kent.
De enige logische keuze is om een eigen platform te voorzien voor de overdracht van data. Zo zit alle verantwoordelijkheid bij Fluvius en zijn er geen discussies mogelijk over andere netwerkproblemen.
Niet iedereen heeft ook een vaste internetsluiting.
Als ik even na ga hoe lastig mensen kunnen doen gewoon ‘omdat het kan’ zag ik mensen nog klagen en zagen dat ze geld van Fluvius willen omdat die hun internetabonnement mee gebruikt.
De gasmeter heeft een accu. De digitale watermeter gaat ook met een accu werken. Dat wordt dus binnen een jaar of 15 weer onderaannemers op pad sturen om batterijen te vervangen.Mensen overdrijven ook een bulk natuurlijk. Die dataverbinding verbruikt nagenoeg niets. Anders ging ze niet over NB-IOT...
Wat ik me afvraag, de gasmeter. Is die powered met een accu of door de flow van gas? In principe kan je zo een accu opladen...
Mijn plan is om tegen 2032 (wanneer de accijns shift van elektriciteit naar gas achter de rug is) te switchen naar een warmtepomp. Dan is de CV ketel ook 12 jaar en het beste er toch vanaf.
Dit dus. De internetverbinding van de klant zou veel teveel gedoe opleveren en geen enkel besparing betekenen. Dit is een hele mooie en nette oplossing door gebruik te maken van NB-IoT (een soort 4G-verbinding). Encryptie of ermee tamperen heeft er niets mee te maken.De enige logische keuze is om een eigen platform te voorzien voor de overdracht van data. Zo zit alle verantwoordelijkheid bij Fluvius en zijn er geen discussies mogelijk over andere netwerkproblemen.
Niet iedereen heeft ook een vaste internetsluiting.
Als ik even na ga hoe lastig mensen kunnen doen gewoon ‘omdat het kan’ zag ik mensen nog klagen en zagen dat ze geld van Fluvius willen omdat die hun internetabonnement mee gebruikt.
Het zou voor mij een extra kost uitsparen.Dit dus. De internetverbinding van de klant zou veel teveel gedoe opleveren en geen enkel besparing betekenen. Dit is een hele mooie en nette oplossing door gebruik te maken van NB-IoT (een soort 4G-verbinding). Encryptie of ermee tamperen heeft er niets mee te maken.
De hoeveelheid gegevens die verstuurd moeten worden is trouwens miniem.