Polle32
Well-known member
Mijn kinderen liggen daar niet wakker van hoor, bovendien is dit een Vlaamse aangelegenheid (om maar te zeggen dat die 12miljoen op niets slaat).Toch straf... 12miljoen mensen die niet weten waar ze aan toe zijn
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn kinderen liggen daar niet wakker van hoor, bovendien is dit een Vlaamse aangelegenheid (om maar te zeggen dat die 12miljoen op niets slaat).Toch straf... 12miljoen mensen die niet weten waar ze aan toe zijn
Bij mij zijn begin dit jaar beide tellers (dag/nacht) gestart op 99x.xxx en is enkel het verbruik vanaf de 0 aangerekend op mijn aanrekening in april.Vooral straf dat er hier nog niemand is die het uit ervaring kan uitleggen. Dat kan toch bijna niet?
Nettarieven ook achterwege gelaten? Zou perfect zijn.Bij mij zijn begin dit jaar beide tellers (dag/nacht) gestart op 99x.xxx en is enkel het verbruik vanaf de 0 aangerekend op mijn aanrekening in april.
Inderdaad. Hier waren de tellerstanden die ze uiteindelijk doorgegeven hebben aan de leverancier voor de eindafrekening anders dan de werkelijke meterstanden op de weggehaalde teller. De extra kWh waren afgetrokken. Op de digitale dan op 0 begonnen.Normaal gezien zouden ze die extra KWh er moeten aftrekken, of u vergoeden voor de overgeproduceerde stroom. Dat zei die technieker mij toch.
i stand corrected.Nettarieven ook achterwege gelaten? Zou perfect zijn.
Hier toch ook niet.Uw teller start ‘negatief’ op bv 996.500. Verbruik is dus vanaf 0.
idd hier ook, net gecheckt. start op 0...Hier toch ook niet.
Ik vroeg aan de installateur wat er nu met mijn overschot gebruikte. Het deskundig antwoord van de man in kwestie "jah manneke, maar dat weet ik niet ze, ik moet hier gewoon die meter komen installeren en een fotoke trekken van uw ouden teller".
Teller startte mooi op nul en nu is het wachten op een volgende factuur of eindfactuur om te zien hoe ze dit aanpakken.
Hier toch ook niet.
Ik vroeg aan de installateur wat er nu met mijn overschot gebruikte. Het deskundig antwoord van de man in kwestie "jah manneke, maar dat weet ik niet ze, ik moet hier gewoon die meter komen installeren en een fotoke trekken van uw ouden teller".
Teller startte mooi op nul en nu is het wachten op een volgende factuur of eindfactuur om te zien hoe ze dit aanpakken.
De teller start altijd op nul op het scherm, maar wordt administratief aangepast op de factuur. Niet mee inzitten dus.idd hier ook, net gecheckt. start op 0...
dus mij lijkt het nu, afgaande wat iemand daarnet hier postte, dat ik tot mijn eind afrekening op 1 december, nog een hoop elektriek mag opgebruiken.
mja zal toch maar "normaal" doen , want een zekerheid lijkt dit ook weer niet. en opgebruiken om op te gebruiken, is ook maar extravagant lijkt me.
we zien wel.
Hier staat hij sinds een uurtje op mijn.fluvius.be, paar uur voor de uwe geïnstalleerd dacht ik. Premie aangevraagd, P1 opengezet en al eens gaan kijken in verbruiksgegevens. Momenteel een piek van 1.600w, ben benieuwd wat dat gaat zeggen na een volledige week normaal gebruik.hoe kan ik nu effectief zien op mijn digitale nu reeds geregistreerd is bij fluvius, en dus de premie kan aanvragen?
Amai, kben content dat het hier iemand was die alles triple checkte voor hij er weer stroom op stak. Natuurlijk kan die ook nog een fout maken, maar 't zou al minder zuur aanvoelen dan bij iemand die raprap doet.Net installatie achter de rug. Aangezien de installateur erin geslaagd is om mijn elektriciteit naar de kloten te helpen, heb ik fluvius aan de lijn gehad. Ze bevestigden het verhaal dat de elektriciteit die je over had, mag opgebruikt worden zonder kosten. Dus 1000kwh in de min bij installatie is 1000 kwh verbruiken zonder kosten.
Nu nog ervoor zorgen dat alles hier terug werkt en dan klacht indienen en compensatie eisen. Schandalige manier van werken.
Ik ken er zelf niet zo veel van helaas. Die installateur ging dat in een kwartiertje fixen, heeft een uur bezig geweest, 10 man gebeld en heeft het dan opgegeven. Was maar best dat die uit mijn zicht ging, want kreeg het lastig om me nog iet of wat beleefd te gedragen. Hij is hier buiten gewandeld met de mededeling dat ik een elektricien moest zoeken en dat de combinatie zekeringen van binnenverlichting en zonnepanelen, kortsluiting gaf. Daarnaast is mijn warmtepomp in error gegaan. Het eerste gedeelte heb ik intussen zelf kunnen oplossen met hulp van een handige mens. Warmtepomp wordt een zaak voor installateur. Dus voorlopig geen warm water of verwarming.Amai, kben content dat het hier iemand was die alles triple checkte voor hij er weer stroom op stak. Natuurlijk kan die ook nog een fout maken, maar 't zou al minder zuur aanvoelen dan bij iemand die raprap doet.
Weet je wat ze precies fout gedaan hebben?
Ondertussen 7.924w. Wordt nog even wennen.Momenteel een piek van 1.600w, ben benieuwd wat dat gaat zeggen na een volledige week normaal gebruik.

Amai, een oude niet-gekeurde installatie ofzo?Ik ken er zelf niet zo veel van helaas. Die installateur ging dat in een kwartiertje fixen, heeft een uur bezig geweest, 10 man gebeld en heeft het dan opgegeven. Was maar best dat die uit mijn zicht ging, want kreeg het lastig om me nog iet of wat beleefd te gedragen. Hij is hier buiten gewandeld met de mededeling dat ik een elektricien moest zoeken en dat de combinatie zekeringen van binnenverlichting en zonnepanelen, kortsluiting gaf. Daarnaast is mijn warmtepomp in error gegaan. Het eerste gedeelte heb ik intussen zelf kunnen oplossen met hulp van een handige mens. Warmtepomp wordt een zaak voor installateur. Dus voorlopig geen warm water of verwarming.
Zou ik betwijfelen gezien je een warmtepomp hebt. Dat die in fout gaat na een stroomonderbreking kan gebeuren en kan misschien vlot opgelost worden met een herstart.
HA en van bepaalde toestellen het vermogen verminderen of automatisch aan/uitzetten.Ondertussen 7.924w. Wordt nog even wennen.![]()
Elektrische doorstromer voor SWW, kan je ergens tussen de 21 en 27KW regelen dacht ik, maar als ik naar meter keek terwijl vriendin douchte, kwam hij niet boven de 15. Ga sowieso toch nog kijken hoelang het zou duren eer een deftige boiler terugbetaald is.HA en van bepaalde toestellen het vermogen verminderen of automatisch aan/uitzetten.
Hier na ongeveer 2 weken 2.7, maar wel met "zeer goed opletten". Niet dat ik dat zal blijven doen, maar nu gewoon om beter te kunnen aanvoelen waarmee ik moet opletten. De kleine piek werd veroorzaakt tijdens het koken: 2 inductievuren relatief hoog + microgolf aan.Ondertussen 7.924w. Wordt nog even wennen.![]()
Installatie was nieuw sinds 2019. Herkeurd geweest vorig jaar na plaatsing laadpaal. Nog nooit problemen mee gehad.Amai, een oude niet-gekeurde installatie ofzo?Zou ik betwijfelen gezien je een warmtepomp hebt. Dat die in fout gaat na een stroomonderbreking kan gebeuren en kan misschien vlot opgelost worden met een herstart.
Net als bv. het klokje van m'n oven die moet gereset worden
Kan me toch moeilijk inbeelden dat het zo moeilijk is om een teller te vervangen tenzij het nog van die hele oude zijn en de bekabeling te kort is.
Maar dan nog zijn het maar 2 draden, tenzij 4 op 3x400V+N.
Op welk net zit je? De fasen verkeerd aansluiten kan ik nog begrijpen als fout, maar dat meet je toch gewoon en sluit je dan weer correct aan... Maar dat verklaart dan nog niet die 'kortsluiting' op zich.
Dat er echt kortsluiting is zal wellicht een bestaand probleem zijn die niet te wijten is aan die nieuwe teller of het werk van die technieker.
Als uw draden aan uw zekeringen in uw zekeringskast bv. niet meer goed aangespannen en losgekomen zijn, en elkaar raken, kan dat natuurlijk ook kortsluiting verklaren. Het is niet de taak van die technieker om heel uw elektriciteitskast te gaan herbekijken op mogelijke fouten.
Wie weet is uw installatie achter de teller effectief niet in orde, of is er in tussentijd (sinds indienststelling) aan geprutst, dan is het echt niet de fout van die technieker...
Heb toch al enkele oudere installaties gezien die eens een 'onderhoud' nodig hadden... 't Kan gebeuren...
HA en van bepaalde toestellen het vermogen verminderen of automatisch aan/uitzetten.
Ik heb hier nu al van 2017 een elektrische Neotherme boiler van 150L, heel tevreden van. Trekt 1,7 kW om +/- 5u op te warmen. Warmt op maandag, woensdag, vrijdag en zondag middag op. Wat voorlopig voldoende is, nu ja dat schema draai ik sinds deze zomer pas, de winter zal uitwijzen of het al dan niet sneller afkoelt en dus vaker moet opgewarmd worden.Elektrische doorstromer voor SWW, kan je ergens tussen de 21 en 27KW regelen dacht ik, maar als ik naar meter keek terwijl vriendin douchte, kwam hij niet boven de 15. Ga sowieso toch nog kijken hoelang het zou duren eer een deftige boiler terugbetaald is.
Inductiekookplaten verbruiken toch niet continu? Dat zijn telkens pieken van enkele seconden, naargelang het ingestelde nr. Als je er meerdere tegelijk gebruikt zal het inderdaad wel een piek geven.Hier na ongeveer 2 weken 2.7, maar wel met "zeer goed opletten". Niet dat ik dat zal blijven doen, maar nu gewoon om beter te kunnen aanvoelen waarmee ik moet opletten. De kleine piek werd veroorzaakt tijdens het koken: 2 inductievuren relatief hoog + microgolf aan.