Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Dat gaat niet enkel om momenten in de cyclus, dat is over het algemeen, constant. Ale, ik heb er effectief al effect van ondervonden en veel van mijn vriendinnen ook. Ik ben geen wetenschapper maar het is ook niet zo ondenkbaar dat een pil met hormonen uw libido beïnvloedt. Ook genoeg vrouwen die alternatieven zoeken omdat ze zoveel last hebben van de pil. Also er zijn letterlijk studies die dit bewijzen. Omdat dit bij u misschien het geval niet is wilt niet zeggen dat vrouwen hun partner zomaar blaasjes wijsmaken of het zien als makkelijk excuus omdat ze een beetje geen zin hebben. Voor veel vrouwen vormt dit echt een probleem die niet zomaar op te lossen valt met efkes "opwinding creëren". Zo gaat ge mannen ook het idee geven dat zolang ze maar genoeg geil doen/flirten/u proberen opwinden ge wel zin zult krijgen. Alstublieft zeg. Ooit al eens proberen eten als ge echt niet (meer) kunt? Dat gade ook niet oplossen door wat lekkere maaltijden voor uw neus te zetten, integendeel.

Amai, ik ben oprecht verschoten van uw kortzichtigheid.

;)
Meeste vrouwen hebben net meer kwalen zonder pil ;). Ik heb de eerste maand na de pil weken boven de pot gehangen, was kotsmisselijk. Ook continu verschrikkelijke rugpijn van mijn cyclus.
Meermaals mee naar de huisarts geweest/aan gynaecoloog gemeld ‘tjah daarom nemen net zoveel vrouwen te pil, om de kwaaltjes van progesteron uit te schakelen’.
Een natuurlijk vrij spel van hormonen is ook lang niet alles.
Wordt na baby 2 of 3 kijken wat te doen, die maandelijkse pms-klachten wil ik niet, maar na zo’n zware ontwenning van de pil zijn de overeengekomen dat we geen pil meer gaan gebruiken.

Maar again, een man zal vaak spontaan meer goesting hebben, testosteron piekt doorheen de maand bij een man veel meer dan bij een vrouw. Het is voor iedereen werken en een oplossing vinden waarin beide personen zich gelukkig voelen.

Meeste vrouwen hebben net meer kwalen zonder pil ;). Ik heb de eerste maand na de pil weken boven de pot gehangen, was kotsmisselijk. Ook continu verschrikkelijke rugpijn van mijn cyclus.
Meermaals mee naar de huisarts geweest/aan gynaecoloog gemeld ‘tjah daarom nemen net zoveel vrouwen te pil, om de kwaaltjes van progesteron uit te schakelen’.
Een natuurlijk vrij spel van hormonen is ook lang niet alles.
Wordt na baby 2 of 3 kijken wat te doen, die maandelijkse pms-klachten wil ik niet, maar na zo’n zware ontwenning van de pil zijn de overeengekomen dat we geen pil meer gaan gebruiken.

Maar again, een man zal vaak spontaan meer goesting hebben, testosteron piekt doorheen de maand bij een man veel meer dan bij een vrouw. Het is voor iedereen werken en een oplossing vinden waarin beide personen zich gelukkig voelen.
Ja, kwaaltjes, maar dat wil niet zeggen dat een lager libido door de pil maar een fabeltje is. Als ik mijn regels heb en ik neem de pil niet heb ik een volle week felle pijn van mijn rug tot in mijn knieën en stroomt het er nog feller uit dan de kraan op volle sjette. Daar heb ik serieus last van, maar dat staat los van mijn libido de rest van de maand.

Dat er zo'n zware ontwenning is na de pil toont toch net aan hoe hard het alles kan omroeren daarbinnen, dan kan het perfect zijn dat dat iemands libido ook keihard om zeep helpt. Als dat het geval is zal er verder moeten gekeken worden dan opwinding creëren.

Laatst bewerkt:
Maar zonder de pil heb je die momenten in de cyclus evenzeer ;). Kwestie van voldoende opwinding te creëeren.
De pil simuleert eigenlijk de toestand van een zwangerschap: geen nieuwe ovulatie nodig (maar ook dat is niet helemaal te vergelijken). Dus kzou niet gaan beweren dat wat de pil doet ook in een natuurlijke cyclus voorkomt. Als het er al op trekt zal het misschien op een 5-tal dagen overeenkomen. Het is wel duidelijke dat weken aan een stuk een bepaalde (constante) toestand een ander effect heeft dan 5 dagen (en dan 25 dagen andere combinaties van hormonen die veel grotere pieken en dalen hebben).

En als ge malchance hebt dan kan de combi van hormonen absoluut zo'n fysiek obstakel zijn dat seks gewoon geen optie is. Alle moeite, voorbereiding en romantische aandacht ten spijt.

Bedankt voor de reacties allemaal. Het is uiteraard een delicaat onderwerp om aan te kaarten en als man kan ik enkel maar begrip hebben voor haar gevoelens daarrond. Ik heb het aangekaart en wss niet even ideaal of meelevend dan ik zou wensen dat het overkwam maar ik ben wel blij dat ik het vermeld heb. Ik vind communicatie heel belangrijk.

Maar de seks is niet het enige.. Ze blokt elke vorm van affectie af omdat zij dan denkt dat er automatisch meer moet volgen altijd... Ik heb gwn soms ook nood aan een knuffel of lieve woorden. Gewoon om het gevoel te hebben dat ik graag gezien wordt.

De pil simuleert eigenlijk de toestand van een zwangerschap: geen nieuwe ovulatie nodig (maar ook dat is niet helemaal te vergelijken). Dus kzou niet gaan beweren dat wat de pil doet ook in een natuurlijke cyclus voorkomt. Als het er al op trekt zal het misschien op een 5-tal dagen overeenkomen. Het is wel duidelijke dat weken aan een stuk een bepaalde (constante) toestand een ander effect heeft dan 5 dagen (en dan 25 dagen andere combinaties van hormonen die veel grotere pieken en dalen hebben).

En als ge malchance hebt dan kan de combi van hormonen absoluut zo'n fysiek obstakel zijn dat seks gewoon geen optie is. Alle moeite, voorbereiding en romantische aandacht ten spijt.
Dat is ook wat ik bedoelde ;). Het is niet omdat je de pil niet neemt dat uw libido continu piekt, tussen eisprong en menstruatie zit je (weliswaar natuurlijk) in vergelijkbare situatie. In die periode ga je eveneens minder tot geen ‘honger’ hebben en ga je ook oplossingen moeten zoeken. Bij een man speelt die cyclus niet en die zal doorheen de maand waarschijnlijk vaker goesting hebben dan de vrouw.

Om maar te zeggen dat geen pil meer slikken de enige oplossing is ( want zo interpreteren mannen dat dan :sarcastic: ). Het is niet omdat uw vriendin stopt met de pil dat ze plots continu geil staat om het plastisch uit te drukken :p.
Het is altijd werken, communiceren en uitzoeken waar men zich als koppel goed bij voelt.

Dat is ook wat ik bedoelde ;). Het is niet omdat je de pil niet neemt dat uw libido continu piekt, tussen eisprong en menstruatie zit je (weliswaar natuurlijk) in vergelijkbare situatie. In die periode ga je eveneens minder tot geen ‘honger’ hebben en ga je ook oplossingen moeten zoeken. Bij een man speelt die cyclus niet en die zal doorheen de maand waarschijnlijk vaker goesting hebben dan de vrouw.

Om maar te zeggen dat geen pil meer slikken de enige oplossing is ( want zo interpreteren mannen dat dan :sarcastic: ). Het is niet omdat uw vriendin stopt met de pil dat ze plots continu geil staat om het plastisch uit te drukken :p.
Het is altijd werken, communiceren en uitzoeken waar men zich als koppel goed bij voelt.
I lol'ed

Ik hoop idd dat een stevig aantal mannen een gezonde emotionele maturiteit hebben en communicatie prefereren boven dat soort "wijsheden".

Bij de geboorte van nummer 3 (de derde ook via keizersnede) heeft m'n vriendin zich ineens laten steriliseren. Dus ook geen pil meer vanaf dan.
Daar voor nooit te klagen gehad maar sindsdien is "het niveau" toch serieus gestegen. En dan bedoel ik niet alleen de kwantiteit maar ook de kwaliteit. Alles gaat wat makkelijker dan voordien.

Ze heeft wel meer last van haar regels en haar cyclus is minder regelmatig maar ze vindt nog altijd dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen.

Mijn vriendin haar libido was ook volledig weggevallen door de pil. Uiteindelijk besloten om daarmee te stoppen, dat was gelukkig geen permanente vermindering.

Had bovendien ook enorm veel pijn bij seks tegen het einde, maakte niet uit wat of hoe.

De pil wordt veel te snel voorgeschreven voor andere zaken te bestrijden zoals acne enzovoort, zonder dat dokters nog te veel nadenken over alle andere bijwerkingen.

De vriendin heeft mijn ouders pas gezien en ondertussen al een paar keer.

En wat een verschil met mijn vorige relatie.
De relatie met m'n moeder was verschrikkelijk in het begin tussen m'n ex en mijn ma.
Heeft maanden geduurd voor ik ze toen mocht meepakken en tijdje zelfs geen contact met mijn moeder gehad door heel de situatie. Ze had het toen ook moeilijk nog met de breuk met mijn vorige vriendin na 14 jaar en had een negatief beeld van mijn toenmalige vriendin.
Nu stelde mijn ma zelf net voor om mijn huidige vriendin toe te voegen in de gezinsgroep voor WhatsApp . 😅
Enorme opluchting wel.

Mijn ma weet dat ik wat traditioneler ben geworden (wilde ook nooit trouwen tot recent) en met m'n ex had ik kinderen eigenlijk aan de kant gezet omdat ze dat niet wilde (en ik ook niet echt). Maar ben over een aantal zaken wel anders gaan denken en ik sta er wel voor open (tis ook een beetje de laatste kans) en mijn vriendin wil er ook ooit echt. Al is het geen must voor mij.
Misschien dat dat ook een rol speelt want mn ma wil wel graag oma worden en van m'n zus zal het niet komen. Plus mijn vriendin nu is ook wel wat minder extrovert dan m'n ex en fijn in omgang (m'n ex ook) dus dat speelt ook wel mee.
Maar whatever de reden, fijn dat dat dus ook wel goed loopt.

Amai da's allemaal aan een stevig tempootje dat alles daar gaat!
Maar ergens ook logisch als jullie maar een scheet van elkaar af wonen en geen kinderen etc hebben. :support:

Amai da's allemaal aan een stevig tempootje dat alles daar gaat!
Maar ergens ook logisch als jullie maar een scheet van elkaar af wonen en geen kinderen etc hebben. :support:

Ja, tis idd gewoon meer dan goed tussen ons en we zijn elke dag samen.
Makkelijk om af te spreken dus ja dan ziet ge mekaar constant als ge mekaar graag ziet.
Vanavond de eerste keer in weken da we nog es apart slapen 😅

De pil wordt veel te snel voorgeschreven voor andere zaken te bestrijden zoals acne enzovoort, zonder dat dokters nog te veel nadenken over alle andere bijwerkingen.
Big Pharma zit hier dan niet achter ? Wat is de filosofie van die dokters ? Partner heel de relatie zonder pil gekend, volgens mij is dat ook één van de redenen dat die zo upbeat goed in haar vel zit.

De vriendin heeft mijn ouders pas gezien en ondertussen al een paar keer.

En wat een verschil met mijn vorige relatie.
De relatie met m'n moeder was verschrikkelijk in het begin tussen m'n ex en mijn ma.
Heeft maanden geduurd voor ik ze toen mocht meepakken en tijdje zelfs geen contact met mijn moeder gehad door heel de situatie. Ze had het toen ook moeilijk nog met de breuk met mijn vorige vriendin na 14 jaar en had een negatief beeld van mijn toenmalige vriendin.
Nu stelde mijn ma zelf net voor om mijn huidige vriendin toe te voegen in de gezinsgroep voor WhatsApp . 😅
Enorme opluchting wel.

Mijn ma weet dat ik wat traditioneler ben geworden (wilde ook nooit trouwen tot recent) en met m'n ex had ik kinderen eigenlijk aan de kant gezet omdat ze dat niet wilde (en ik ook niet echt). Maar ben over een aantal zaken wel anders gaan denken en ik sta er wel voor open (tis ook een beetje de laatste kans) en mijn vriendin wil er ook ooit echt. Al is het geen must voor mij.
Misschien dat dat ook een rol speelt want mn ma wil wel graag oma worden en van m'n zus zal het niet komen. Plus mijn vriendin nu is ook wel wat minder extrovert dan m'n ex en fijn in omgang (m'n ex ook) dus dat speelt ook wel mee.
Maar whatever de reden, fijn dat dat dus ook wel goed loopt.
Waarom zie je dit als je laatste kans voor kinderen? Stel, deze relatie loopt spaak na 2 jaar en er zijn dan geen kinderen.

Waarom zie je dit als je laatste kans voor kinderen? Stel, deze relatie loopt spaak na 2 jaar en er zijn dan geen kinderen.

Ja dat zal nog limiet zijn.
Dan ben ik 39, als ik dan opnieuw een relatie ben ik er 41-42 voor ik er aan begin. Dat zou ik toch wel echt net op of over de limiet vinden, enfin zoals ik het nu zie he. Ik zie mezelf na mn pensioen toch liever niet met kinderen in huis.

Al kan dat veranderen hé. 1.5-2 jaar geleden dacht ik nog niet eens aan trouwen. Maar omdat het zo goed leek te gaan is dat veranderd. Dus ja, time will tell.

Het ding met kinderen is vooral dat ze blijven, ook wanneer een partner een ex is geworden. 😬

Als je er wil: geen probleem, dan ga je als alleenstaande ouder ook je stinkende best doen voor hen!
Maar als je niet zeker weet of je er wil of niet... Dan ga je nog vaak met negatieve gevolgen geconfronteerd worden mocht het alsnog fout lopen.

Terug
Bovenaan