Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Zo dat is een jaar geweest om snel te vergeten

Begin dit jaar heb ik hier enkele keren gepost over mijn relatie van 10j die geëindigd was.
De eerste helft van het jaar heb ik het hier enorm lastig mee gehad, maar uiteindelijk rond juni mij herpakt en beginnen sporten en werken aan mezelf en op enkele dates gegaan (die tegen vielen, maar kom ik was toch eens buiten :)).
In deze periode mijn ex bijna niet gehoord, zij was samen met iemand nieuw.

Dan in Juli heb ik mij laten vangen.
Het was gedaan met haar nieuwe vriend en ze zocht terug contact met mij omdat ze dingen wou uitpraten. Ze gaf duidelijk aan dat ze alleen wil zijn, maar dat ze mij ook niet uit haar leven wou.
We zijn dan gradueel terug beginnen dingen samen doen, zelfs op weekendje enz. gegaan. Ze heeft wel altijd duidelijk aan gegeven dat ze niet direct terug een relatie wou, maar dat we eerst met behulp van professionele hulp enkele issues uit het verleden moesten uitpraten.
Maar ik merkte dat ze ieder moment dat ze kon contact zocht met mij en wou afspreken. In November gaf ze ook aan dat ze echt blij was terug dingen te doen met mij en was er na een date zelfs een kus.
Ik was heel tevreden met dit tempo, ik kon me focussen op mezelf, maar ik was heel blij dat we terug aan iets aan het werken waren.
Juli - half december was top.

Dan opeens start er een nieuwe collega op haar werk. De eerste twee weken hoor ik die naam regelmatig vallen maar gewoon casual. Maar opeens zie ik dat hij eens stuurde privé en andere sociale media contacten die opvallend zijn. Nu opeens sinds 2 weken hoor ik haar nauwelijks meer en moet IK alle moeite van de wereld doen om af te spreken.

Fuck echt ik ben kwaad op mezelf. Ik heb alles gedaan om het nog een kans te geven en daar heb ik niet echt spijt van. Maar ik ben gewoon weer zo kwaad dat ik me zo heb laten doen. Weer 5 maanden extra verspild aan haar.
Weer die ontgoocheling.
Weer opnieuw verwerken.

Man man man miserie, miserie.
Heb je verteld dat je gemerkt hebt dat het plots weer moeilijk loopt?
Dat je hebt gemerkt dat dit samenvalt met de nieuwe collega die ze heeft leren kennen?
Wat was haar reactie hierop?
Wat was haar reactie?

Heb je verteld dat je gemerkt hebt dat het plots weer moeilijk loopt?
Dat je hebt gemerkt dat dit samenvalt met de nieuwe collega die ze heeft leren kennen?
Wat was haar reactie hierop?
Wat was haar reactie?

Dan kom je toch echt over als een onderdanige sloef. Ik zou er echt geen energie meer insteken.

Ja idd ik volg jullie wel, heb het er nu echt wel mee gehad.
Emotioneel sta ik nu gewoon op hetzelfde punt als een jaar geleden, dat suckt wel.

Het grote verschil is dat ik nu gelukkig geen gedoe heb over het huis en dergelijke, alles staat al 8 maand op mij naam en de leningen zijn overgezet. Het is hard werken, maar het is wel van mij alleen.

Fuck echt ik ben kwaad op mezelf. Ik heb alles gedaan om het nog een kans te geven en daar heb ik niet echt spijt van. Maar ik ben gewoon weer zo kwaad dat ik me zo heb laten doen. Weer 5 maanden extra verspild aan haar.
Weer die ontgoocheling.
Weer opnieuw verwerken.
Niet te zuur zijn op jezelf. Dat is gewoon een les voor de volgende keer.

Mijn ex is begin vorig jaar ook vertrokken, dan terug contact terwijl ik goed genoeg wist dat ze weer weg ging bij het minste, deed ze dan ook. Sindsdien nog 2 keer het patroon opnieuw gedaan.

Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, een verliefde man wel. Part of life.

Ja idd ik volg jullie wel, heb het er nu echt wel mee gehad.
Emotioneel sta ik nu gewoon op hetzelfde punt als een jaar geleden, dat suckt wel.

Het grote verschil is dat ik nu gelukkig geen gedoe heb over het huis en dergelijke, alles staat al 8 maand op mij naam en de leningen zijn overgezet. Het is hard werken, maar het is wel van mij alleen.
Ik zou aan zelfbescherming doen en de banden verbreken. Het leven is te kort om aan het lijntje gehouden te worden en finaal toch opnieuw teleurgesteld te worden.

Op mijn werk al een tijdje gemerkt dat er een meisje is die met de vlinders zit tov mij. In mijn bureau binnenkomen, waarbij ik van 4m ver het gefonkel in haar ogen zie en ik moet vragen "kan ik ergens mee helpen?" omdat ze niet direct iets zei behalve "hey...". Bij het naar huis gaan op kerstavond passeerde ze speciaal langs mijn bureau om "geniet van de feestdagen!" te zeggen met een smile tot aan de oren en een vuurrood gezicht :). Enzovoort.

Echt lang geleden bij mij dat er een wederzijdse interesse is, maar via via vernomen dat ze een relatie heeft, onlangs nog op reis geweest dus ik vermoed dat haar relatie wel goed zit.

In het begin vond ik het leuk/spannend maar nu voel ik eerder frustratie als ik haar zie. Best gewoon laten passeren zeker? Iemand ervaring hiermee?

Op mijn werk al een tijdje gemerkt dat er een meisje is die met de vlinders zit tov mij. In mijn bureau binnenkomen, waarbij ik van 4m ver het gefonkel in haar ogen zie en ik moet vragen "kan ik ergens mee helpen?" omdat ze niet direct iets zei behalve "hey...". Bij het naar huis gaan op kerstavond passeerde ze speciaal langs mijn bureau om "geniet van de feestdagen!" te zeggen met een smile tot aan de oren en een vuurrood gezicht :). Enzovoort.

Echt lang geleden bij mij dat er een wederzijdse interesse is, maar via via vernomen dat ze een relatie heeft, onlangs nog op reis geweest dus ik vermoed dat haar relatie wel goed zit.

In het begin vond ik het leuk/spannend maar nu voel ik eerder frustratie als ik haar zie. Best gewoon laten passeren zeker? Iemand ervaring hiermee?
Mijn morele regel is om mensen in een relatie met rust te laten. However, als je kan vernemen dat het scheef loopt kan je soms de push zijn om dingen te verbreken/even te vergeten.

Allemaal niet netjes ofc, hoe zeer kan je haar vertrouwen moest ze haar vriend dumpen voor u bijvoorbeeld. Dan zit ge daar met een vlam op uw werk. Samenwerken gaat nog, tot er een haar in de boter zit of ge uiteen gaat.

Op mijn eerste job hadden wij bij drukke periodes altijd een personeelsfeest en daar gebeurde wel wat. Bijna iedere arbeider (ong 12 man) had wel een geheime vlam rondlopen van accounting. Niet gek ofc als je dag en nacht in contact moet staan met elkaar.

Iets beginnen met een collega is delicaat. Als het verkeerd loopt is dat niet evident dat beiden blijven werken voor dezelfde werkgever.

Ze kan ook gewoon social awkard zijn en daarom dat haar gezicht rood ziet, of gewoon van nature heel vriendelijk op het flirterige af. Niet meteen op de beer schieten omdat de beer niet naar u gromt eh.

Hier zit ook een stagiaire die precies flirt als ze met u babbelt, maar dat is gewoon haar manier van doen. Is niks mis mee.

Tenzij je een héél duidelijk signaal krijgt niet eens aan denken. Ge zou de eerste niet zijn die een bureau een rotplek maakt voor iemand omdat je wat verkeerd begrijpt.

Inderdaad ik vind dat totaal geen duidelijke signalen lijkt mij eerder een verlegen meisje vandaar het blozen en niets verder dan hey zeggen.

Hier omgekeerd. Single collega versus mij (nt single)
Iemand die ik amper ken. Werkt als externe bij ons. Probeert elk moment aan te grijpen om random iets via Teams te sturen. En met het Kerstdiner ineens "seg Gumball. We zouden die dag samen kunnen rijden? Ik kan u komen halen en brengen na het diner"..ge rook van mijlenver dat ze meer wou
Toen heb ik een excuus uit mn duim gezogen om het niet te moeten doen.
Op het Kerstdiner zelf, staarde ze mij heel regelmatig met fonkelende oogjes aan. Helaas..voor haar ha

Hier omgekeerd. Single collega versus mij (nt single)
Iemand die ik amper ken. Werkt als externe bij ons. Probeert elk moment aan te grijpen om random iets via Teams te sturen. En met het Kerstdiner ineens "seg Gumball. We zouden die dag samen kunnen rijden? Ik kan u komen halen en brengen na het diner"..ge rook van mijlenver dat ze meer wou
Toen heb ik een excuus uit mn duim gezogen om het niet te moeten doen.
Op het Kerstdiner zelf, staarde ze mij heel regelmatig met fonkelende oogjes aan. Helaas..voor haar ha
Je hebt wel marktwaarde, dus dat is een compliment. :p

Ik wil naar niemand een steen gooien, maar ik heb de indruk dat jullie nogal snel denken dat een collega verzot is op jullie.
Is dat niet typisch wanneer je iemand zelf ziet zitten, dat je opeens allerlei signalen en lichaamstaal meent te zien, die er eigenlijk niet is?
Als ze onmiddellijk in zwijm valt, dan is er mogelijks terechte interesse (of het menu in het bedrijfsrestaurant was weeral eens tegengevallen die middag).

Laatst bewerkt:
Die van mij had in het weekend alleszins door dat er twee vrouwen mij aan het beloeren waren tijdens het uitgaan. Mij valt dat blijkbaar maar zelden op.
Toen ze zag dat die vrouwen mijn instagram op hunne gsm open hadden staan zei ze dat ze er genoeg van had en is ze erop afgestapt.
Joke was on her want ze waren super vriendelijk tegen haar en toen zei één van die twee dat ze haar bewonderde omdat ze sportief en superlenig was.
Die van mij is zo stijf al hun hark dus ze dachten dat zij mijn ex was die ze maar een lelijk ding vindt.

Dat zal ze leren te denken dat ze Harley Quinn is na ene tequila.

Iets beginnen met een collega is delicaat. Als het verkeerd loopt is dat niet evident dat beiden blijven werken voor dezelfde werkgever.
Ik denk dat dat dan toch enorm awkward moet zijn als je mekaar dan nadien alle dagen moet zien.
Dan zou ik het toch al heel zeker moeten weten eer ik met één van 't werk zou beginnen.
Als je ergens tijdelijk werkt of ze zit ergens in een andere afdeling nen eind van uw bureau is't nog iets anders.

Terug
Bovenaan