Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Dat snap ik (ook als vrouw :p), maar in deze situatie kunnen daar mijns insziens afspraken over gemaakt worden. Want ze wil misschien wel intimiteit, als ze weet dat er geen seks komt. Ik vind het wel heel mooi hoe je schrijft dat de relatie je heel veel waard is, dat gaat ze zeker heel graag horen.

Maar ik vind het wel al goed om uit te klaren of ze geen zin heeft of gewoon niet wilt door de pijn. Als het enkel oraal/vingerwerk zou zijn wetende dat erna geen penetratie volgt, zou ze dat leuk vinden of ook geen zin in?

Ik voel mij nu precies zo'n asshole dat ik dit durf bespreekbaar te maken... Ze doet nu ook redelijk droog tegen mij... Mss moet ik ze even laten doen ofzo.
Dat is normaal. Zal wel even schrikken zijn voor haar, en waarschijnlijk heeft ze nu even het gevoel dat ze 'niet voldoet'.

Maar het is goed dat je dat gezegd hebt. Je moet daar niet mee blijven zitten. Het opkroppen maakt de situatie ook niet beter, want dan volgen er enkel frustraties. Dus voel je je er ook niet te schuldig over. Er is niets mis mee om het ook vanuit je eigen standpunt te bekijken, dat is niet egoïstisch.

Ik vond dat destijds ook moeilijk om aan te brengen, maar stapje per stapje leer je daar als koppel beter over praten en je gevoel of gemis beter te verwoorden. Dus dat heeft wat tijd nodig om daar allebei in te groeien en allebei duidelijk aan te geven wat het gemis is, wat de behoeften zijn, wat eventuele angsten zijn, ...

Het klopt wel wat hier eerder gezegd is over de intenties (of de interpretatie) van uitgebreide massages, samen in bad, uitgebreide knuffelbeurten, ... dus ik zou vooral zeggen: vergeet de kleine zaken niet. Even knuffelen bij het wakker worden, even kort een aanraking als je elkaar kruist in de badkamer of keuken, complimentje, vluchtige kus, ... gewoon de kleine dingen die geen directe bijbedoelingen hebben.

Dat klinkt ... deprimerend?
Misschien fout verwoord.
Eerder geen zin in lange seks met alles erop en eraan en een vluggertje lukt vaak minder aangezien ze soms last heeft van haar spiraaltje en hormonen.
Dus dan is het oraal, met haar goesting (doet ze toch uitschijnen) en geregeld beide richtingen.
Dan is er nog tijd over voor de huiselijke rompslomp.

Vandaag een gesprek gehad met die van ons over ons seksleven. Ik merk dat ik vaak op mijn honger blijf zitten... Ik bedoel daar mee dat ik vaak meer zin heb en zij totaal niet. Ik leg daar natuurlijk geen druk onder en ga dan gewoon slapen. Tot het wel een dingetje werd in mijn hoofd en ik vaststelde dat het me toch begon te storen.

Ik heb dus vandaag de koe bij de horens gevat en het ter sprake gebracht... Kwam natuurlijk niet goed binnen en haar uitleg was dat ze gewoon weinig zin heeft (volgens haar door de pil).

Hebben jullie in jullie relatie al eens zo'n gesprek moeten doen en hoe gingen jullie daar mee om?

Ik verwacht zeker niet elke dag seks ofzo... Maar 1x om de 2 weken is voor mij toch iets te weinig...
Bij ons was van de pil overstappen naar condooms de oplossing, haar libido was echt volledig getankt (door de hormonen in de pil?) en sindsdien helemaal het tegenovergestelde!

EDIT: had beter eerst al de rest van de comments gelezen.
Bloeden gebeurde hier nooit tijdens/na seks dus dat is wel wat verontrustend. Toen ze lange tijd op de pil was had ze wel een stuk meer voorspel nodig. Wat een beetje een vervelende tegenstelling gaf. Ze had door de pil geen goesting in seks en zeker niet in langdurige, maar dat was wel het enige "mogelijke". Er is ook niets mis met glijmiddel gebruiken uiteraard, maar dat betekent niet dat er geen voorspel meer nodig is (voor "ontspaning"). Sinds stoppen met de pil en overstappen op condoom is er wel echt een gigantisch verschil zowel qua libido/goesting als "fysiek".
Dit zal ongetwijfeld niet voor alle vrouwen op gaan uiteraard.

Proberen er een gesprek over aan te gaan en vragen wat haar mening is over seks, wat goede seks is, wat zij leuk vindt / wilt proberen is natuurlijk onontbeerlijk. Als zij er helemaal niets aan wilt veranderen en er niet over wilt spreken dan denk ik dat jullie misschien niet goed samen passen op dat vlak.

Laatst bewerkt:
Bij ons was van de pil overstappen naar condooms de oplossing, haar libido was echt volledig getankt (door de hormonen in de pil?) en sindsdien helemaal het tegenovergestelde!

EDIT: had beter eerst al de rest van de comments gelezen.
Bloeden gebeurde hier nooit tijdens/na seks dus dat is wel wat verontrustend. Toen ze lange tijd op de pil was had ze wel een stuk meer voorspel nodig. Wat een beetje een vervelende tegenstelling gaf. Ze had door de pil geen goesting in seks en zeker niet in langdurige, maar dat was wel het enige "mogelijke". Er is ook niets mis met glijmiddel gebruiken uiteraard, maar dat betekent niet dat er geen voorspel meer nodig is (voor "ontspaning"). Sinds stoppen met de pil en overstappen op condoom is er wel echt een gigantisch verschil zowel qua libido/goesting als "fysiek".
Dit zal ongetwijfeld niet voor alle vrouwen op gaan uiteraard.

Proberen er een gesprek over aan te gaan en vragen wat haar mening is over seks, wat goede seks is, wat zij leuk vindt / wilt proberen is natuurlijk onontbeerlijk. Als zij er helemaal niets aan wilt veranderen en er niet over wilt spreken dan denk ik dat jullie misschien niet goed samen passen op dat vlak.
Niet elke man staat te springen voor een rubberke eh :p. Ik ben gestopt met de pil omwille van kinderwens, we hadden afgesproken om mijn lichaam de tijd te geven te ontpillen en paar maand condoom te gebruiken. Na 3 weken was mijn vriend het kotsbeu, hij haat het gevoel van een condoom. 3 maand later was ik zwanger :tongue:. Beste vriendin ging ook ontpillen en even condoom gebruiken, zeker tot na hun wereldreis, ze is zwanger op wereldreis vertrokken, dien kleine gaat op verschillende continenten een echo als aandenken hebben :p.

Niet elke man staat te springen voor een rubberke eh :p. Ik ben gestopt met de pil omwille van kinderwens, we hadden afgesproken om mijn lichaam de tijd te geven te ontpillen en paar maand condoom te gebruiken. Na 3 weken was mijn vriend het kotsbeu, hij haat het gevoel van een condoom. 3 maand later was ik zwanger :tongue:. Beste vriendin ging ook ontpillen en even condoom gebruiken, zeker tot na hun wereldreis, ze is zwanger op wereldreis vertrokken, dien kleine gaat op verschillende continenten een echo als aandenken hebben :p.
Ontpillen, is dat echt een ding? Hier na 18 jaar pil ofzo gewoon binnen de twee weken in de roos.

Ontpillen, is dat echt een ding? Hier na 18 jaar pil ofzo gewoon binnen de twee weken in de roos.
Ik heb dat ook al gehoord, maar dan eerder als misschien wat minder vruchtbaar vlak na stoppen.

Een periode andere anticonceptiva gebruiken om te "ontpillen" lijkt me ook wel vreemd, maar goed, als een gynaecoloog het aanraadt.

Maar als het raak is, is het toch raak? Waarom dan bewust met condoom gaan vrijen? Of is dat voor de mentale kwestie?

Uiteraard, maar springen of niet, het alternatief is toch nog een stuk minder plezant.
Ik heb zo een 8 tal types en merken condooms uitgeprobeerd voor ik degene vond die voor mij het comfortabelst waren.
Jullie situatie was duidelijk anders dus wat ik nu zeg gaat niet voor u op maar ik vind dat sommige mannen echt iets te anti condoom zijn puur omdat ze het gemak van met iemand die de pil neemt vrijen gewoon zijn.

maar ik vind dat sommige mannen echt iets te anti condoom zijn puur omdat ze het gemak van met iemand die de pil neemt vrijen gewoon zijn.
Ja echt ongelofelijk, vind ik ook absurd.

Hier ook omgeschakeld van spiraal terug naar condoom. Wie ben ik dan om te zeggen "nope, niet leuk. Ga maar terug naar spiraal/pil"

Het kan ook omgekeerd. Ik moet zeggen dat mijn vrouw hier eigenlijk altijd harder tegen condooms is geweest dan ik. We hebben ze in periodes wel gebruikt, daar niet van.

Begrijpelijk wel dat het niet het favoriete middel is in een vaste relatie, neemt ook een stuk spontaniteit weg (tenzij je ze écht altijd en overal op zak hebt). Het wordt gewoon dringend tijd dat er ook een pil, staafje, ... voor de man op de markt komt ;)

Hier zitten we al voorbij kinderen, dus een 'knipje' zit er normaal binnenkort wel aan te komen.

Begrijpelijk wel dat het niet het favoriete middel is in een vaste relatie, neemt ook een stuk spontaniteit weg (tenzij je ze écht altijd en overal op zak hebt). Het wordt gewoon dringend tijd dat er ook een pil, staafje, ... voor de man op de markt komt ;)
Ze noemen dat de knip. Het zou wel erg moeilijk zijn om dat bij mannen te regelen met een pilletje, maar ooit zal big farma wel zoiets maken. Een goudmijn zal het zijn.

Uiteraard, maar springen of niet, het alternatief is toch nog een stuk minder plezant.
Ik heb zo een 8 tal types en merken condooms uitgeprobeerd voor ik degene vond die voor mij het comfortabelst waren.
Jullie situatie was duidelijk anders dus wat ik nu zeg gaat niet voor u op maar ik vind dat sommige mannen echt iets te anti condoom zijn puur omdat ze het gemak van met iemand die de pil neemt vrijen gewoon zijn.
Tis inderdaad vaak een kwestie van proberen. Bij Durex voel ik bv ook niet al te veel maar ik ben heel tevreden van Skyn. Dat kan ik wel aanraden voor mensen die nog eens condooms willen proberen.

Hier overgeschakeld van pil/nuvaring naar koperspiraal en echt een enórm verschil qua libido. Soms vraagt mijn vriend of ik niet weer de pil zou nemen (hij heeft mij alijd gekend met koperspiraaltje) omdat hij het af en tot ambetant vind als ik mijn regels heb, en met de pil kan je die wat meer euh regelen. Maar 'k denk dat hij rap weer terug voor koperspiraal zou kiezen, haha.

Vandaag een gesprek gehad met die van ons over ons seksleven. Ik merk dat ik vaak op mijn honger blijf zitten... Ik bedoel daar mee dat ik vaak meer zin heb en zij totaal niet. Ik leg daar natuurlijk geen druk onder en ga dan gewoon slapen. Tot het wel een dingetje werd in mijn hoofd en ik vaststelde dat het me toch begon te storen.

Ik heb dus vandaag de koe bij de horens gevat en het ter sprake gebracht... Kwam natuurlijk niet goed binnen en haar uitleg was dat ze gewoon weinig zin heeft (volgens haar door de pil).

Hebben jullie in jullie relatie al eens zo'n gesprek moeten doen en hoe gingen jullie daar mee om?

Ik verwacht zeker niet elke dag seks ofzo... Maar 1x om de 2 weken is voor mij toch iets te weinig...
Ik vind dat ook een moeilijke. Ik heb in het verleden ook al in die situatie gezeten maar langs de andere kant. De pil heeft bij mij zeker ook een invloed maar is desondanks in mijn geval de beste keuze. Ik ben heel gevoelig aan stress en kan moeilijk mijn gedachten ordenen, als er veel (belangrijke) dingen nog moeten gedaan worden blijft dat altijd de overhand nemen van mijn gedachten en heb ik permanent een inwendig paniekske, en op zo'n moment is het heel moeilijk om in the mood te geraken, ook al zou ik het zelf ook heel graag willen.

Ik begrijp 100% dat dat een punt is in de relatie dat besproken moet worden maar t moet wel goed aangepakt worden. Niet gewoon "jij hebt te weinig zin en ik wil meer" dat komt bij mij zo'n beetje binnen als "je hebt niet genoeg honger, ik zou willen dat je meer honger hebt." Het is geen knopje dat ge zomaar kunt verdraaien ( :oi22: ). Het is iets dat ge samen moet uitpluizen om te zien waar het probleem zit en wat eraan kan gedaan worden (samen). Ik denk in veel gevallen dat de vrouw zelf ook graag meer zin zou hebben hoor, ik weet van mezelf dat ik mij constant schuldig voelde elke dag dat we geen seks hadden gehad maar het tegen uw goesting doen is ook geen oplossing imho.

Edit: zeker als ze pijn heeft tijdens de seks kan ik het begrijpen dat dat heel moeilijk is voor haar. Dan hangt er op voorhand al zo'n negatieve gedachte aan vast en dat is ook niet aangenaam, de pijn zelf nog buiten beschouwing gelaten. Ik zou het zelf ook heel moeilijk vinden om seks te hebben wetende dat mijn partner pijn heeft en doorzet voor mijn plezier...

Laatst bewerkt:
Maar zonder de pil heb je die momenten in de cyclus evenzeer ;). Kwestie van voldoende opwinding te creëeren.
Dat gaat niet enkel om momenten in de cyclus, dat is over het algemeen, constant. Ale, ik heb er effectief al effect van ondervonden en veel van mijn vriendinnen ook. Ik ben geen wetenschapper maar het is ook niet zo ondenkbaar dat een pil met hormonen uw libido beïnvloedt. Ook genoeg vrouwen die alternatieven zoeken omdat ze zoveel last hebben van de pil. Also er zijn letterlijk studies die dit bewijzen. Omdat dit bij u misschien het geval niet is wilt niet zeggen dat vrouwen hun partner zomaar blaasjes wijsmaken of het zien als makkelijk excuus omdat ze een beetje geen zin hebben. Voor veel vrouwen vormt dit echt een probleem die niet zomaar op te lossen valt met efkes "opwinding creëren". Zo gaat ge mannen ook het idee geven dat zolang ze maar genoeg geil doen/flirten/u proberen opwinden ge wel zin zult krijgen. Alstublieft zeg. Ooit al eens proberen eten als ge echt niet (meer) kunt? Dat gade ook niet oplossen door wat lekkere maaltijden voor uw neus te zetten, integendeel.

Amai, ik ben oprecht verschoten van uw kortzichtigheid.

Edit: mij een beetje teveel laten triggeren, maar mijn boodschap still stands. Opwinding en romantische momenten creëren is zeker een goeie optie maar geen eenvoudige garantie op succes.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan