Sir WarCry III
Well-known member
Jawadde Zarathustra.
Heel veel sterkte gewenst!
Heel veel sterkte gewenst!Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heel veel sterkte gewenst!Allez jong. Wat een vreemd verhaal. Heel veel sterkte!Ze is letterlijk naar een appartement gaan kijken terwijl ik dit schrijf. Ik heb hier bijna tot op het zielige af zitten zeggen dat ik alles wil doen om het nog een kans te geven maar het is van 'ik voel mij niet gelukkig, ik heb tijd en ruimte nodig misschien kan ik u in een beter licht zien als we (even) niet samen leven'. En nu is ze vooral kwaad dat ik het niet zag aankomen wat dan waarschijnlijk de wortel van het probleem is.
Soit ik ga de veranderingen die ik haar heb zitten beloven sowieso doen want ik kan wel zien dat die mij te goede zullen komen. En dan zien we wel.

Ik ben hier precies een kleine flashback van afgelopen zomer aan het lezen. (gelukkig voor mij zonder kinderen)Ze is letterlijk naar een appartement gaan kijken terwijl ik dit schrijf. Ik heb hier bijna tot op het zielige af zitten zeggen dat ik alles wil doen om het nog een kans te geven maar het is van 'ik voel mij niet gelukkig, ik heb tijd en ruimte nodig misschien kan ik u in een beter licht zien als we (even) niet samen leven'. En nu is ze vooral kwaad dat ik het niet zag aankomen wat dan waarschijnlijk de wortel van het probleem is.
Als je die voor jezelf kan doen zeker doen dan. Veranderen voor een ander brengt toch niet op.Soit ik ga de veranderingen die ik haar heb zitten beloven sowieso doen want ik kan wel zien dat die mij te goede zullen komen. En dan zien we wel.
Soit ik ga de veranderingen die ik haar heb zitten beloven sowieso doen want ik kan wel zien dat die mij te goede zullen komen. En dan zien we wel.
Zolang je uzelf daarmee niet kwijtspeelt idd. Uzelf wringen in allerlei bochten werkt niet: Been there, done that, het werkt niet en het is schadelijk voor uzelf.Als je die voor jezelf kan doen zeker doen dan. Veranderen voor een ander brengt toch niet op.
En nu is ze vooral kwaad dat ik het niet zag aankomen wat dan waarschijnlijk de wortel van het probleem is.
Misschien ook nog aanvullen, met de opmerking dat ik de situatie niet ken dus niet kan oordelen of dat hier het geval is: Als de tolerantie van uw partner voor uw "tekortkomingen" veel kleiner wordt is dat niet omdat jij fout bent maar omdat de liefde over is. Niemand past perfect bij elkaar en zolang er genoeg liefde is tolereer je elkaars tekortkomingen. Er zijn altijd wel dingen waaraan je kan werken en die de relatie kunnen verbeteren, maar als het er langzaamaan in sluipt dat er "niks" nog goed is dan zit het grondig fout.Veranderingen kunnen goed zijn maar zoals @MisterV zegt, zien dat je jezelf niet verliest.
Dat was ook mijn eerste bedenking. In mijn directe omgeving en eigen ondervinding met mijn ex, als mensen halsoverkop vertrekken zonder dat je het zelf zag aankomen is er vaak iemand anders in het spel. Zij zien een uitweg en grijpen die.Er komen ook wel herinneringen naar boven .. ook direct achter een appartement op zoek en twee weken later was ze al vertrokken. Bleek dat ze toen al maanden iemand anders had. Ook totaal niet zien aankomen.
.Dat was ook mijn eerste bedenking. In mijn directe omgeving en eigen ondervinding met mijn ex, als mensen halsoverkop vertrekken zonder dat je het zelf zag aankomen is er vaak iemand anders in het spel. Zij zien een uitweg en grijpen die.

Dus... Hoewel Zara niets in die richting heeft gezegd, is het een gaslighting slet die hem een schuldgevoel wil aanpraten?Wou het ook zeggen... Er zit al lang sleur in, maar 't is nu niet dat het echt "slecht" gaat. Dan komt daar plots een andere in het spel die de vlinders doet fladderen en dan kan het niet snel genoeg gaan.
Spijtig genoeg gaan zulke partners dan wel eens gaslighten. Het is jouw fout, dat je het niet zag aankomen is net een symptoom van het probleem etc. Dat doen ze uiteraard om hun eigen gebrek aan moraliteit goed te praten. Laat je de schuld niet aanpraten, Zara! De waarheid komt wel nog boven.

Dit zat ik eigenlijk ook te denken. Dat klinkt als een communicatieprobleem en communicatie doe je met twee.Als de boodschap niet aankomt, ligt dat dan aan de zender of aan de ontvanger? Ik heb me dat vroeger ook laten wijsmaken, maar dan had zij maar duidelijker moeten communiceren. Laat u dus niet te veel in de slachtoffer rol duwen. Als jij het niet zag aankomen, heeft zij zeker (ook) fouten gemaakt.
Beetje zwart-wit inderdaad.Dus... Hoewel Zara niets in die richting heeft gezegd, is het een gaslighting slet die hem een schuldgevoel wil aanpraten?![]()
Meestal is een ander hebben ook een symptoom dat er iets mis zit in de relatie en niet de oorzaak dat het mis zit.Mijn ex heeft me niet (fysiek) bedrogen maar wel laten zitten voor een ander. Uiteindelijk was hij gewoon de druppel, het laatste zetje dat ze nodig had om er een eind aan te maken.
Meestal is een ander hebben ook een symptoom dat er iets mis zit in de relatie en niet de oorzaak dat het mis zit.
Klopt.Meestal is een ander hebben ook een symptoom dat er iets mis zit in de relatie en niet de oorzaak dat het mis zit.
Het gaat niet altijd zo hé, uw ex was waarschijnlijk één van die uitzonderingen waar Sond over spreekt?Mijn ex wou ook "plots" ineens weg en zelfs achteraf nu kan ik geen enkel noemenswaardig signaal zien dat er iets mis was of waar duidelijk is aangegeven dat er een probleem was.
Ik denk dat het percentage aan overspel puur en alleen omdat iemand gewoon een wildpoeper zonder respect is betrekkelijk laag is.