Herfst 2021 & winter 2021/2022

Cap Griz Nes 161 km/u.

Zou zojuist 174 km/u gemeten zijn daar.

Hier wel wat wind, maar niets zwaar.
In het westen zie ik zelf wat blauwe lucht. :unsure:
Ik woon in Schoten, (noordoostelijk van Antwerpen)

In de Kempen idd niets te merken.

Allemaal een hoax die storm!!! De MSM zaait paniek!! denk voor jezelf

In Mol valt het ook mee. Zonet even naar Lichtaart geweest en onderweg wel zéér felle regenval met wat aardige windstoten.
Volgens mij is dat dezelfde buienlijn die hier passeerde rond 12u. Het is eigenlijk pas daarachter dat het geleidelijk aan begint, maar natuurlijk hebben de kustregio's fellere windstoten door de nabijheid van de zee.

Veurne nu ook 153.7 km/u.

Zuid-Limburg hier.
Koudefront is hier zonet doorgekomen, veel slagregen en harde wind.

Nu is de wind precies wat gaan liggen. Komt er nog iets @Lakigigar ? (nie dat het moet hoor)

Regio Roeselare - Staden (Diksmuidesteenweg):
273873859_1947221312145772_3835111944124451015_n.jpg

Niet mijn foto :)

Ik woon in een appartementsgebouw (Oostkamp, zuiden van Brugge) en bij momenten voel ik het gebouw schudden van de wind. :unsure:

Volgens mij is het een heel verraderlijke storm. Goed dat men goed gewaarschuwd heeft, want dit lijk je echt te onderschatten. Dat zie je aan de schadebeelden ook al. Opklaringen, periodes dat het iets minder is, en toch die waarnemingen (en bvb. meldingen van schade, waaronder foto van hierboven).

Cap Gris Nez zou stationsrecord hebben met 174 km/u, maar ondertussen is daar al 176 km/u windstoot waargenomen (tot 2 keer toe).

Ja, maar het is eigenlijk wat vreemd omdat de wind minder constant is, maar echt meer met rukken.

FL4eDNyXwAcuV0t
Thnx! Allé voor de uitleg, nie voor het vooruitzicht :)

Ik was nu aan het kijken op windy.com
Welk model is het meest "betrouwbare" eigenlijk ? want tussen 105 en 85 zit toch n wereld van verschil

Terug
Bovenaan