Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De wind zat toen anders, ons dak is dan beginnen bewegen. De wind begon draaien en wat afnemen in sterkte en ik dacht dat het voorbij was, maar plots kreeg ik bericht van de buurvrouw dat onze 22m hoge den op haar schuurtje lag. Ik dacht eerst dat dat niet kon, maar toen ik achter de hoek kwam zag ik hetgeen ik nooit had durven geloven.Misschien had hij deze middag al genoeg tegen zijn tanden gekregen om nu gewoon te bezwijken onder een windstoot.

Regio?6 van de 10 Matexi-woningen met afgewaaide dakpannen in de wijk.
De rest van de woningen geen schade. Kan toeval zijn natuurlijk.
@Tomski hoe is het met uwe bijbouw?
Yes, is opgelost!Zou al opgelost zijn ?

GentRegio?
Inderdaad. Schade bij de buren is verzekerd en zij vinden het zelf ook niet erg (ligt niet op woongedeelte). Die boom die hier al langer staat dan gelijk wie er nu nog in leven is, die plots verdwijnt, dat is gewoon triest. Je zag die in de verte al staan op weg naar huis. Dat is weg. Zal vreemd zijn maandagavond.@Remake: oprecht jammer.
nee, serieus jammer. Maar zo‘n den pakt ook veel meer wind dan een loofboom die nog kaal staat natuurlijk.
Dit ja, en dan moeten ze niet afkomen met 130 km/u. Je ziet toch aan de schadebeelden dat het op sommige plaatsen meer moet geweest zijn.Ik zou verwachten dat een amateurweerstation doorgaans zelfs lagere windsnelheden zou meten, omdat dat niet altijd reglementair staat opgesteld (men moet op 10 meter hoogte meten onder andere, en ver genoeg van bomen en gebouwen, de precieze criteria weer ik niet, maar het is niet altijd even evident) dus ik denk wel dat die 150+km/u op die plekken representatief is, vooral ook omdat het op meerdere plaatsen gemeten is.
In Nederland heb je ook rare metingen. Een weerstation aan de kust met nog steeds maar 114 km/u. Maar veel dieper in het binnenland in het oosten 132 km/u. Het weerstation met de sterkste windstoot ligt in centraal Nederland. Hoeveel stormen ken je waar de zwaarste windstoot optrad in het binnenland (of met dit soort settings), alsof er een sterk lokaal-convectief of omgevingseffect optreedt.Ik zou verwachten dat een amateurweerstation doorgaans zelfs lagere windsnelheden zou meten, omdat dat niet altijd reglementair staat opgesteld (men moet op 10 meter hoogte meten onder andere, en ver genoeg van bomen en gebouwen, de precieze criteria weer ik niet, maar het is niet altijd even evident) dus ik denk wel dat die 150+km/u op die plekken representatief is, vooral ook omdat het op meerdere plaatsen gemeten is.