Herfst 2021 & winter 2021/2022

Nu al zo'n 100-tal pannen af :cry:

En enige dat ik kan doen is wachten. Suckt echt. Aangezien het onderdak nog perfect is en we dus geen water moeten vrezen, en onze enige buur hoogstens een pan op zijn stapel brandhout kan krijgen, wil ik ook de hulpdiensten niet ambeteren, maar als het erger wordt, ga ik toch ook niet anders kunnen. :(

Als ik oude nieuwsberichten mag geloven waren er tijdens de pukkelpopstorm in 2011 windsnelheden tot 170 kilometer per uur. Maar omdat daar geen officieel meetpunt is telt dat niet mee voor de statistieken of zo?
Dat was een lokaal fenomeen van een onweersbui. Dat kan zeker het geval zijn, dat was een zeer zware downburst (valwind). Maar telt niet voor statistieken want niet officieel waargenomen.

FL4iCskWYAUHT2i

Voor Frankrijk. Lille 123 km/u heeft bijvoorbeeld een idee van wat een beetje te verwachten.

Jabbeke heeft 138.2 km/u waargenomen.

Hier in Hasselt valt het eigenlijk nog heel goed mee moet ik zeggen.
Winderig wel maar sinds 13u redelijk onveranderd, af en toe es een windstoot.

Duboccage loopt echt serieus achter hoor nu. Als ze een extra nieuws organiseren, mogen ze wel de laatste informatie geven. En ik heb niet volledig gehoord wat hij zei over die windstoot van 200 km/u maar ik dacht opgevangen te hebben dat hij doelde op Londen en dat alles eromheen minder was? Isle of Wight ligt niet in Londen hé, en ten zuiden kan je de wind al niet waarnemen want dat is de oceaan... Maar ik heb het niet volledig verstaan, misschien had hij het op Southampton/Portsmouth?

Heb niet echt veel zin om naar huis te rijden in dat weer.. Hopelijk binnen een uur al wat minder want ziet er toch echt gevaarlijk uit.

Hier in Hasselt valt het eigenlijk nog heel goed mee moet ik zeggen.
Winderig wel maar sinds 13u redelijk onveranderd, af en toe es een windstoot.
Bij ons rond half 3 wel wat pittiger geworden met veel regen, maar op dit moment ook rustig eigenlijk.
Gelijk ge zegt, af en toe n windstoot

Maar het ergste zou dan nu nog moeten komen eigenlijk ?

Some people :unsure:
Gelijk dat volk dat nu gaat 'uitwaaien' aan zee. Wedden dat er lopen?

Op zich vind ik dat de weermannen een goede taak hebben gedaan. Dat er 1 zinnetje misschien achteraf niet zal kloppen, gaat niemand een ander kwalijk nemen. Was het maar windstoten tot 120 km/u dan zou het KMI (en elke nieuwssite die dit overneemt met 150 km/u) bekritiseerd worden. Enigen die in de fout zijn gegaan is de NMBS. Jill Peeters heeft duidelijk gezegd gisteren waar het op stond, het mechanisme uitgelegd zoals het is, en eigenlijk is haar terugkeer een kwaliteitsinjectie voor VTM.
Goh "rukwinden tot 130km/u" voorspellen en als het uiteindelijk bijna 160 is, dat is er toch wel serieus neffe zitten hé
Edit: Bijna 170km/u

Bijna zoals zeggen dat het hard gaat regenen en code oranje afkondigen om dan te zien dat half uw land overstroomt

Laatst bewerkt:
Het is vreemd! In Mol hier eigenlijk niet veel aan de hand vind ik. En toch kom ik thuis van de kids te gaan halen en mijn brievenbus ligt plat.
Dus blijkbaar toch stevige stoten.
Maar ook zonnig enzo.

Terug
Bovenaan