Herfst 2021 & winter 2021/2022

Dat zou ook nog tussen 23 en 1u zijn morgen.
Vind ik nog erger dan door heen de dag
Vooral omdat je geen zicht hebt op iets, das nog het moeilijkste.
Wij slapen technische gezien op zolder, recht onder het dak. Vandaar gaan we morgen gewoon beneden slapen just in case.
Zeker met ons zoontje van 18 maand, neem ik liever geen risico en verhuis ik zijn bedje naar benden.

Dat zou ook nog tussen 23 en 1u zijn morgen.
Vind ik nog erger dan door heen de dag
Dat heb ik ook. In combinatie met wat KBE ook heeft. Buiten is er niks te zien en het maakt kabaal alsof uw dak er elk moment vanaf kan scheuren. Wij slapel ook in een kamer die vlak onder het dak ligt (alle, die is open tot in de nok). Denk ik ofwel vroeg ga slapen, ofwel pas ga slapen na 1u.

Ik dacht hetzelfde. Toch absurd dat mensen het met dit weer in hun hoofd krijgen om in zo'n attractie te kruipen. Je zou bijna gaan zeggen dat ze het verdienen voor hun domheid.
whut???? Ik denk dat we er toch van mogen uitgaan dat een dergelijke attractie énkel open gaat als het veilig is en dat de "weercomponent" bij die beoordeling meespeelt.

om hier eventjes diegene die zich op een open attractie wagen af te schilderen als "dom", dat is redelijk ridicuul.

whut???? Ik denk dat we er toch van mogen uitgaan dat een dergelijke attractie énkel open gaat als het veilig is en dat de "weercomponent" bij die beoordeling meespeelt.

om hier eventjes diegene die zich op een open attractie wagen af te schilderen als "dom", dat is redelijk ridicuul.
Als je op een attractie gaat zitten die 30 meter hoog is wanneer het stormt en regent dan kun je moeilijk zeggen dat je het scherpste mes uit het schof bent.

Maar eigenlijk moet het pretpark zelf zulke mensen beschermen tegen zichzelf.

Wat ik me het meest aan erger is dat de brandweer al genoeg werk heeft zonder zich te moeten bezig houden met dingen die niet moesten gebeuren.

Als je op een attractie gaat zitten die 30 meter hoog is wanneer het stormt en regent dan kun je moeilijk zeggen dat je het scherpste mes uit het schof bent.

Maar eigenlijk moet het pretpark zelf zulke mensen beschermen tegen zichzelf.

Wat ik me het meest aan erger is dat de brandweer al genoeg werk heeft zonder zich te moeten bezig houden met dingen die niet moesten gebeuren.
Vooral die laatste zin, je kan wel zeggen dat plopsaland de kosten zal dragen voor die redding maar dan nog heb je wel een halve dag mensen en materieel vast gezet dat gewoon op andere plaatsen kon gebruikt worden en die ook broodnodig waren op dit moment.

goed beschonken dat kan ook natuurlijk. Natuurlijk weten we nog niet wat de oorzaak van de panne is, het kan niets met het weer te maken te hebben (of misschien schade door de vorige storm)

Hier zijn een aantal dakpannen die verspreid liggen over de tuin. Niet al te veel schade maar gezien wij een hoog dak hebben zie ik het niet zitten om die er terug op te leggen. Sommige zijn ook gebruiken. Hoe werkt dat met de verzekering? Wij hebben AG Insurance TOP Woning. Moeten we dan eerst een dossier indienen en kan nadien de dakwerker komen? Wordt dan nadien de factuur terugbetaald door de verzekering?

Hier zijn een aantal dakpannen die verspreid liggen over de tuin. Niet al te veel schade maar gezien wij een hoog dak hebben zie ik het niet zitten om die er terug op te leggen. Sommige zijn ook gebruiken. Hoe werkt dat met de verzekering? Wij hebben AG Insurance TOP Woning. Moeten we dan eerst een dossier indienen en kan nadien de dakwerker komen? Wordt dan nadien de factuur terugbetaald door de verzekering?
Eerst dakwerker laten komen, uitgebreide en duidelijke foto's + offerte van dakwerker mailen naar je makelaar. Normaal mag je dan zonder dat er nog een expertise langskomt meteen dichtleggen.
Onze makelaar legde het zo uit vrijdagavond, voor zo'n gevallen sturen ze geen controle zelfs, omdat er gewoon veel te veel zijn en er geen tijd voor is.

Bij de overburen van mijn grootmoeder ook ferme schade aan het dak.
Rijke mensen, nieuwbouw van vorig jaar. Grote villa met daarnaast een apart gebouw met op gelijkvloers een indoor zwembad met daarboven soort van mancave. Zotte dinges. Beide daken van die gebouwen zijn voor de helft gaan vliegen.
Die mensen zijn het intussen zelf al aan't oplossen gezien ze grotendeels zelf alles gebouwd hebben (aannemersfamilie). Tot de volgende keer dat er nog eens een storm komt zeker. Mss vanavond al :p

Ondertussen bij mijn grootmoeder zelf in haar huizeke nul schade. Oud kot dat door mijn grootvader zelf gebouwd is vlak na WOII

Bij de overburen van mijn grootmoeder ook ferme schade aan het dak.
Rijke mensen, nieuwbouw van vorig jaar. Grote villa met daarnaast een apart gebouw met op gelijkvloers een indoor zwembad met daarboven soort van mancave. Zotte dinges. Beide daken van die gebouwen zijn voor de helft gaan vliegen.
Die mensen zijn het intussen zelf al aan't oplossen gezien ze grotendeels zelf alles gebouwd hebben (aannemersfamilie). Tot de volgende keer dat er nog eens een storm komt zeker. Mss vanavond al :p

Ondertussen bij mijn grootmoeder zelf in haar huizeke nul schade. Oud kot dat door mijn grootvader zelf gebouwd is vlak na WOII
Niet onlogisch dat er schade is bij nieuwbouw. Alles is daar nieuw gelegd, het huis heeft nog niks mee gemaakt. Dus elke klein ding dat wind kan vangen, vangt die nu voor de eerste keer met de gevolgen van dien.

Een oud huis heeft alles al mee gemaakt en daar is ondertussen bewezen in praktijk dat alles vast genoeg ligt zonder hoekskes en kantjes die de wind vangen.

Afhankelijk van het aantal dakpannen zou ik de verzekering al dan niet inschakelen.

Bij ons waren het bijv een 10tal dakpannen die scheef lagen en eentje lag in de dakgoot.
Dakwerker laten komen zaterdag, die mens wat in zijn pollen gestopt voor zijn 5 minuten werk en het was meteen opgelost.
We hebben hier wel een twintigtal pannen liggen op overschot...

Heb je doorgaans ook geen franchise bij een verzekering?

Niet onlogisch dat er schade is bij nieuwbouw. Alles is daar nieuw gelegd, het huis heeft nog niks mee gemaakt. Dus elke klein ding dat wind kan vangen, vangt die nu voor de eerste keer met de gevolgen van dien.

Een oud huis heeft alles al mee gemaakt en daar is ondertussen bewezen in praktijk dat alles vast genoeg ligt zonder hoekskes en kantjes die de wind vangen.
Waarschijnlijk veel prefab toestanden ook in die nieuwe huizen. Dan zijt ge met een ambachtelijk gemetst huis denk ik toch beter.
Dikwijls hebben die nieuwe materialen zich nog niet bewezen , of is het goedkope brol.

Wat mij ook opvalt is dat huizen met een plat dak dikwijls nog de grootste schade hebben. Kan je daar geen dak van beton op leggen dan? Beton gaat toch niet wegwaaien door een storm lijkt me. Tenzij door een F4-F5 tornado dan.

Laatst bewerkt:
Ik houd mijn hart al vast voor vanavond/vannacht.. gezien de bovenste rij dakpannen weg is vrees ik dat de andere nog makkelijker kunnen gaan vliegen

Onze lichtkoepel is trouwens afgewaaid omdat deze nooit werd vastgemaakt door onze aannemer... Die had dit er gewoon opgelegd.. efkes een stuk van +-80kg niet vastgemaakt. Mij vriendin zat er onder met onze dochter van 3 maand, voor hetzelfde geld kwam dit op hun neer.

Meteen aangeklaagd

Waarschijnlijk veel prefab toestanden ook in die nieuwe huizen. Dan zijt ge met een ambachtelijk gemetst huis denk ik toch beter.
Dikwijls hebben die nieuwe materialen zich nog niet bewezen , of is het goedkope brol.

Wat mij ook opvalt is dat huizen met een plat dak dikwijls nog de grootste schade hebben. Kan je daar geen dak van beton op leggen dan? Beton gaat toch niet wegwaaien door een storm lijkt me. Tenzij door een F4-F5 tornado dan.
Ons plat dak is gewoon beton hoor (betonnen welfsels). Maar daarop ligt uw isolatie, epdm en ballast en hier is nergens schade.

Vanavond zal het weer van dat zijn zeker?
Ja ik vrees ervoor. Enig lichtpuntje is dat het ergste niet lang zal duren, maar voor schade moet het ook niet lang duren... en ik denk met een drassige bodem en de vorige storm die alles al wat losser heeft gemaakt er minder nodig is voor bvb. een boom te ontwortelen.

Koufront ligt nu in de uk.

Ook rekening houden dat er overstromingen kunnen voorkomen, natuurbranden en aardbevingen. En ook de rus kan natuurlijk mogelijks binnen vallen :unsure:
Die atoomkelder die daar te koop stond in Roeselare.
Mij lijkt het vooral een combo van goedkope(re) materialen en slecht vakmanschap. Die pur platen gewoon met wat schuim en hop de epdm er op en naar de volgende. Ook nog in nieuwbouwwoningen gewerkt. Grote schuiframen. Maar 4 van de 12 ijzertjes een plug er in. Volgens mij kan da in extrema gewoon er uit waaien.
De meeste zijn uit beton hoor... Het ligt eerder aan de dakdichting zelf.

Bij gewone stenen huizen is dat meestal wel het geval, betonnen weefsels met daar de rest van de plat dak opbouw op.
Maar je hebt tegenwoordig ook heel wat houtskeletbouw woningen (of zelfs nog andere types) die dan een houten constructie voor het dak krijgen.
Ook word er bij een achteraf bijgeplaatst aanbouw vaak afgewerkt met een houten dakconstructie. Ook zo bij garages of tuinbergingen.

Ja ik vrees ervoor. Enig lichtpuntje is dat het ergste niet lang zal duren, maar voor schade moet het ook niet lang duren... en ik denk met een drassige bodem en de vorige storm die alles al wat losser heeft gemaakt er minder nodig is voor bvb. een boom te ontwortelen.

Koufront ligt nu in de uk.
Vrijdag nacht was er ook iemand die zei "het ergste zal wel achter de rug zijn, wat nu niet gaan vliegen is zal het zondag ook wel uithouden, want dan gaat het toch niet meer zo erg zijn."
Mijn antwoord was dat er net nog meer problemen zouden kunnen opduiken omdat zaken die al wat los zitten nog de laatste genadeslag kunnen krijgen.

Blijkbaar zijn er nu al heel wat bomen neer gegaan, nog voor de piek van deze storm.

Terug
Bovenaan