Herfst en winter 2022-2023

Met die 6 graden die tegen morgenvroeg voorspeld wordt zou het dan moeten meevallen. Maar nu de baan opgaan is zelfmoord
Ze voorspellen 6 graden, maar dat moet het dan ook nog worden.
En de vraag is ook nog hie diep de vorst de grond in gedrongen is tijdens de afgelopen week. Het zou wel een kunnen dat het morgen vroeg op verschillende plaatsen nog steeds gevaarlijk zal zijn.

Ik denk dat het zal gevaarlijker zijn in het oosten van het land, de zachte lucht heeft meer tijd nodig om tot daar te geraken
en het is daar ook serieus kouder geweest natuurlijk.

edit: redelijk zot hier in west vlaanderen:

Het KMI mocht eigenlijk met code rood afkomen, volgens mij is hier wel aan voldaan. Het gaat hier niet meer om plaatselijke gladheid maar echt ijzel op grote schaal.

Zware ijzel ook hier geweest. Veel miserie blijkbaar. Ik ben niet buitengegaan alleszins, wk finale gekeken en binnen blijven. Als het niet nodig is binnen blijven. Deze nacht wordt het gelukkig zachter.

Mijn nonkel was hier geweest en juist ook laten weten dat hij net thuis was maar ook een keer was geschoven met de auto en gedraaid stond. Gelukkig geen schade. Spekglad is het.

Nu we weer in een zachtere periode komen, zullen we deze mooie wintertaferelen weer even moeten missen.
xWX3Uai.jpg

7OwKXDd.jpg

SuKgub4.jpg

Gisteren vlug om frieten gelopen en bij de eerste stap op de stoep los de grond binnen. Spekglad was het hier.
(on)Gelukkig genoeg hadden ze gestrooid dus kon ik over de weg verder. Voor één keer kon ik het hebben dat er gestrooid werd.

Spijtig dat we nu weer zo'n hoge temperaturen tegemoet gaan. Hopelijk blijven de dieren wat in winterslaap.

Ai, al mogelijk een tweede dode door de ijzel.

Nu warm buiten. Wat minder stoken, maar de fraaie winterbeelden ga ik wel missen.

Spijtig inderdaad, een weekje langer kou en dan kon er op grote schaal geschaatst worden.
Nu lijkt het er wel op dat er net na kerst een hogedrukgebied voor rustiger weer zou kunnen zorgen, minder koud dan vorige week maar misschien wel nachtvorst en positieve temperaturen overdag.

Hier was er helemaal niets aan de hand. Toen het begon te regenen 's avonds ging de temperatuur snel boven het vriespunt en is er nooit iets glad geweest.

Terug
Bovenaan