Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zelfs met buienradar (van KMI) toch goed nat geworden door de motregen...
Het hatelijke is dat dat een radar in het verleden is... Ik wil de motregen zien voor het komende uur (en indien mogelijk nog wat langer), maar niet die van het voorbije uur.Buienradar is niet zo accuraat voor motregen
Je kan wel hier kijken: https://www.buienradar.be/home/motregen
Beetje laat antwoord, maar aan de kust gisteren opgeklaard tussen 14u en iets na 17u ongeveer, daarna heel snel dichtgetrokken en 's avonds motregen. Toch 9kw injectie wat niet slecht is voor half oktober.Hoeveel heeft de zon bij jullie geschenen vandaag?
Ik was vandaag in noord Limburg, rond de middag een paar opklaringen maar alles daarvoor en daarna potdicht.
Maar als de zon er dan doorkomt, instant gelukkig gevoel na de voorbije week die wel heel somber was qua zonlicht. En het ziet er niet direct beter uit volgende week.
Dat hebben we eerder ook al gehad deze herfst. Voor mij is de vraag altijd eerder: is het opnieuw een kort intermezzo waarna we weer naar een wat langere periode met hogedruk gaan, of is dit toch nog het (wat vertraagde) begin van maandenlange westcirculatie en liters regen?we vanaf maandag onder invloed van depressies komen met meer regen.
Idd. ik zag het ook dat hogedruk het daarna weer "zou" overnemen maar >10 dagen is in feite nog te ver weg om iets zinnigs over te zeggen. Eerst maar eens afwachten of die regen er effectief komt want is de voorbije weken al vaker achteruit geschoven en uiteindelijk verpieterd tot bijna niets.FWIW, momenteel lijkt het scenario van "kort intermezzo" het meest aanhang te hebben, maar dat zijn en blijven langetermijnvoorspellingen met weinig vertrouwen.

Kan hier iemand misschien uitleggen hoe het kan dat we de voorbije dagen steevast beginnen met 's ochtends wat opklaringen, daarna trekt alles dicht, en dan 's avonds opnieuw opklaringen?
Best frustrerend want zo krijgen we de zon niet te zien...