Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Verschilt per persoon. Soms is dat de oorzaak iets heel doms zoals iets opheffen en er schiet iets in uwe rug om het zo te noemen. Ikzelf heb daar altijd heel goed opgelet om juist te tillen en toch heb ik nu al een heel parcours afgelegd. Tegen mij is er verteld dat het degeneratie vd rug is. Brute pech. Er is mij al door zoveel kennissen, vrienden, collega's, kinesist en dokters naar gevraagd en ik kan niet een moment opnoemen dat ik zeg van: "dat heb ik ooit is gehad" want ik heb nooit iets eerder aan de rug gehad of gemerkt.Wat is de ‘oorzaak’ van zo’n slechte rug? Is dat puur pech/genetica?
Jep, ik heb een leuke collectie films en die heb ik er quasi allemaal door gejaagd dit jaar, na men 2de operatie heb ik zelfs nog Prime genomen naast Netflix en Disney+ en nu overweeg ik tijdelijk Apple te nemen na mijn 3de operatie vermits ik het meeste nu al wel heb gezien. #lachtgroenPro-tip voor zij die zich ooit laten opereren, zorg ervoor dat je uw slaapkamer klaarmaakt voor het volledige multimedia aanbod aan tv en games
Hier was het een combinatie van enkele zaken. Altijd fysiek zwaar werk gedaan, enkele verkeersongevallen die vooral impact hebben gehad op de nek. En dan bleek achteraf dat mijn moeder en grootmoeder ook al heel hun leven sukkelen met tussenwervelproblemen, maar dat gewoon nooit verteld hadden.Damn, niet leuk om te lezen dit. Ooit ook rugprobleem gehad (eerder schouderprobleem eigenlijk) en jaren mee gesukkeld. Maar vergeleken met wat ik hier lees, was dat van mij maar koud bier.
Wat is de ‘oorzaak’ van zo’n slechte rug? Is dat puur pech/genetica?
Ik zit sinds een half jaar ook met 2 hernia's in m'n rug. Eerst dacht ik dat ik iets verrokken had in m'n been omdat ik vooral pijn had in m'n been, maar toen het na maanden nog niet over was toch eens naar de HA gegaan. Die vertelde me dan het slechte nieuws dat dit duidelijk een hernia in de onderrug was. Uiteindelijk paar weken geleden een MRI laten nemen en nu blijkt dat ik 2 hernia's heb, waarvan 1 actieve.
Ik heb 27 beurten bij de kine gehad ondertussen waarbij aan pijnverlichting en aan de opbouw van spieren gewerkt wordt (masseren, dryneedling, retractie, kraken, elektrodingen, oefeningen voor thuis). Volgende week mag ik naar de neurochirurg om te kijken wat de next steps zijn. Ik heb dagen dat ik totaal geen pijn heb, en andere dagen (meestal na verkeerde houdingen of lang zitten) dat ik niet kan zonder pijnstillers. Piroxicam helpt bij mij voldoende tegen de pijn wanneer ik pijn ervaar. Dat is nog niet de zwaarste pijnstiller denk ik.
Ik vermoed dat de neurochirurg infiltraties gaat voorstellen om te kijken of die helpen. Maar ik zie dat eigenlijk niet zitten, aangezien ik het niet heb voor spuiten en zo'n epidurale niet zomaar een spuitje is. Wat zijn jullie ervaringen qua pijn bij zo'n infiltraties? Ik hoor ook vaak dat ze totaal niet helpen.

Bedankt om je ervaring te delen. Als ik het briefje van m'n neurochirurg hier zo lees, is het hier ook L4 & L5 en gaat er bij L5 geïnfiltreerd worden. Het feit dat je nog steeds last hebt voor een week na verkeerde houdingen zelfs na die infiltraties geeft me geen goede vooruitzichten. Ben iemand die alles graag zelf doet in huis, tuin, auto, ... dus dat gaat me toch fameus beperken in m'n leven.Heb al een goeie 10 jaar last van Hernias op L4-L5 vooral. Bij zware inspanningen en langdurig voorover gebukt zitten geeft vaak een week aan een stuk serieus wat pijn.
Vorig jaar augustus heb ik 4 infiltraties laten uitvoeren. 2x links en 2x rechts.
Normaal heb je maar recht op 3 per jaar beginnend vanaf de dag dat je de eerste spuit hebt gekregen. Maar de arts had gezien dat 3 niet direct ging helpen. Wat ook effectief zo was. Pas vanaf de 4de was de pijn aan het minderen, na een goeie week was de pijn praktisch weg. Daarna een 3-4-tal weken rustig aan moeten doen, maar ben wel kunnen gaan werken met aangepast werk, wat vaak niet lukt met mijn job.
Die infiltraties zijn geen lachertje, zelfs met verdoving doet dat wel wat pijn, maar de opluchting is er wel als de pijn wat wegtrekt.
Eerlijk gezegd als ze die infiltraties zouden aanraden zou ik die gewoon aannemen en laten uitvoeren door de tussenkomst van de ziekenkas betaal je er amper iets voor.
Heb ook een goeie 10 sessies gehad bij de kinésist en dat begon uiteindelijk ook wel te helpen zodat alles los gemasseerd kon worden.
Afgelopen jaar ook hier en daar een paar keer naar de kiné moeten gaan.
Alle geluk zijn mijn hernias niet ernstig genoeg om te laten opereren, wat ik vooral probeer te vermijden.
Titanium. Omdat dat zeer sterk is en het lichaam dat niet afstoot.@Remake Weet jij uit welk materiaal die bouten en moeren voor de A/PLIF zijn gemaakt? Vroeg mij dat gisteren plots af want ik begin toch weer meer last te krijgen van mijn linker arm sinds een aantal dagen. Ik ga mijn arts maar is mailen en zou er niet van verschieten als ik weer een MRI moet laten nemen uiteindelijk daarvoor. Ik blijf me erover verbazen dat ik plots zoveel last tegelijk heb. Het eene is nog niet opgelost of de volgende hernia is al vervelend aan het doen.
L5-S1 hier. Als je er rekening mee houdt zal je weinig beperkingen hebben, rugschool kan er bij helpen.Bedankt om je ervaring te delen. Als ik het briefje van m'n neurochirurg hier zo lees, is het hier ook L4 & L5 en gaat er bij L5 geïnfiltreerd worden. Het feit dat je nog steeds last hebt voor een week na verkeerde houdingen zelfs na die infiltraties geeft me geen goede vooruitzichten. Ben iemand die alles graag zelf doet in huis, tuin, auto, ... dus dat gaat me toch fameus beperken in m'n leven.
Heb je na die infiltraties aangepast werk moeten doen door je hernia of net door die infiltraties? Die infiltraties zijn hier om kwart voor 8 's morgens gepland met 2 weken tussen en ik zou anderhalf uur later weer buiten staan volgens hen, maar ik zou die dag in principe gewoon moeten gaan werken want heb geen verlof gepland.
Weet jij toevallig:
- of er een supplement gerekend wordt omdat die infiltraties zo vroeg op de dag gebeuren? Er is me niets gemeld van supplementen, maar ik vond het raar dat ze meteen zo vroeg voorstelden.
- of ik voor die dag een ziektebriefje krijg
- of infiltraties als een ziekenhuisopname tellen voor een gewone hospitalitatie verzekering via het werk
Die infiltraties zijn zo standaard voor die mannen volgens mij dat ze er zelfs amper extra uitleg bijgeven. Heb al moeten terugbellen om te vragen hoelang m'n chauffeur op me zou moeten wachten daar, want ze hadden initieel zelfs niet gezegd hoelang de ingreep zou duren.

Bedankt om je ervaring te delen. Als ik het briefje van m'n neurochirurg hier zo lees, is het hier ook L4 & L5 en gaat er bij L5 geïnfiltreerd worden. Het feit dat je nog steeds last hebt voor een week na verkeerde houdingen zelfs na die infiltraties geeft me geen goede vooruitzichten. Ben iemand die alles graag zelf doet in huis, tuin, auto, ... dus dat gaat me toch fameus beperken in m'n leven.
Heb je na die infiltraties aangepast werk moeten doen door je hernia of net door die infiltraties? Die infiltraties zijn hier om kwart voor 8 's morgens gepland met 2 weken tussen en ik zou anderhalf uur later weer buiten staan volgens hen, maar ik zou die dag in principe gewoon moeten gaan werken want heb geen verlof gepland.
Weet jij toevallig:
- of er een supplement gerekend wordt omdat die infiltraties zo vroeg op de dag gebeuren? Er is me niets gemeld van supplementen, maar ik vond het raar dat ze meteen zo vroeg voorstelden.
- of infiltraties als een ziekenhuisopname tellen voor een gewone hospitalitatie verzekering via het werk
Die infiltraties zijn zo standaard voor die mannen volgens mij dat ze er zelfs amper extra uitleg bijgeven. Heb al moeten terugbellen om te vragen hoelang m'n chauffeur op me zou moeten wachten daar, want ze hadden initieel zelfs niet gezegd hoelang de ingreep zou duren.
Supplementen voor tijdstip is meestal van toepassing bij zaken als een MRI in het weekend of in de nacht.Bedankt om je ervaring te delen. Als ik het briefje van m'n neurochirurg hier zo lees, is het hier ook L4 & L5 en gaat er bij L5 geïnfiltreerd worden. Het feit dat je nog steeds last hebt voor een week na verkeerde houdingen zelfs na die infiltraties geeft me geen goede vooruitzichten. Ben iemand die alles graag zelf doet in huis, tuin, auto, ... dus dat gaat me toch fameus beperken in m'n leven.
Weet jij toevallig:
En voor de dag van de infiltraties vraag ik dan wel een ziektebriefje, want ik wil m'n rug die dag rust geven.Merci voor de info en ervaringen! Ik zal hier terug laten weten hoe de infiltraties verlopen zijn en of ze geholpen hebben. Ik ga alle kosten die ik maak (kiné, rugschool, neurochirurg, infiltraties, ...) tot 2 maanden voor de ingreep gewoon indienen bij de verzekering en ze zullen wel weigeren als het niet voldoet.En voor de dag van de infiltraties vraag ik dan wel een ziektebriefje, want ik wil m'n rug die dag rust geven.
Je krijgt zowiezo een ziektepapier mee en moet een chauffeur voorzien. Normaal moet uw Neurochirurg u dit op voorhand toch allemaal vertellen? Bij inchecken in de pijnkliniek vragen ze u ook nog dit allemaal na normaal gezien qua attesten en of je een chauffeur voorzien hebt. In Hasselt moest ik ook telkens een vragenlijst invullen, die kwam ook steeds in mijn Nexushealth app op voorhand zodat je die thuis kan afdrukken en invullen. Heb je die niet gehad dan kreeg ik die daar om vlug in te vullen.Merci voor de info en ervaringen! Ik zal hier terug laten weten hoe de infiltraties verlopen zijn en of ze geholpen hebben. Ik ga alle kosten die ik maak (kiné, rugschool, neurochirurg, infiltraties, ...) tot 2 maanden voor de ingreep gewoon indienen bij de verzekering en ze zullen wel weigeren als het niet voldoet.En voor de dag van de infiltraties vraag ik dan wel een ziektebriefje, want ik wil m'n rug die dag rust geven.
Dan zal ik me nu maar haasten dat de isolatie en laminaat hier ligt, want dat moet echt gebeuren dus kan me beter nu wat forceren dan in de maanden erna vermoed ik. Nu nog wat afzien en dan hopelijk vanaf volgende maand terug beter worden.Als je geluk hebt kan je vaak een briefje voor een paar dagen krijgen. Waar ik ben geweest is dat maar voor een dag.
Je mag je rug sowieso niet belasten na die infiltraties, want anders doe je alles teniet en kan je volgend jaar terug gaan.
Mijn afspraak bij de neurochirurg was letterlijk een paar minuten. Binnengaan, snel de MRI bespreken, dan een telefoonnummer gekregen om 2 infiltraties in te plannen en terug buiten. Hij zei me dat die infiltraties wat cortisone is dat ze zullen inspuiten nabij de zenuw om de zwelling weg te nemen en de zenuw te kalmeren/verdoven. Meer info heb ik niet gekregen.Je krijgt zowiezo een ziektepapier mee en moet een chauffeur voorzien. Normaal moet uw Neurochirurg u dit op voorhand toch allemaal vertellen? Bij inchecken in de pijnkliniek vragen ze u ook nog dit allemaal na normaal gezien qua attesten en of je een chauffeur voorzien hebt. In Hasselt moest ik ook telkens een vragenlijst invullen, die kwam ook steeds in mijn Nexushealth app op voorhand zodat je die thuis kan afdrukken en invullen. Heb je die niet gehad dan kreeg ik die daar om vlug in te vullen.