Men zegt soms dat een bedrijfswagen je ontzorgt. Ik vind net dat de overhead en rompslomp van een bedrijfswagen hallucinante proporties aanneemt. Ik heb nu op korte termijn enkele zaken gehad aan mijn auto:
Vier kleine zaken, moeten dus blijkbaar op vier verschillende locaties (!) aangepakt worden, met een veelvoud aan contactpersonen, mailtjes en telefoontjes.

Als dit een particuliere auto was geweest, zoals 30 jaar geleden de norm was, dan smeet ik die gewoon binnen in de garage waar ik hem gekocht had achter de hoek. Klaar. 1 telefoontje, maximum. Vervangauto ging al klaarstaan. (Een deftige, geen Seat Ibiza zoals de vorige keer waar ik mijn gezin niet inkrijg.) Dàt is ontzorging. Maar wat een shitshow is dat eigenlijk met die fucking bedrijfswagens zeg?
Maar dit zal men steevast "vooruitgang" noemen.
Ook: Bullshitjobs alert. En ik had nog de chance dat het geen verlofperiode was. Want vanaf dat één van al die tussenstationnetjes in verlof was zou het nog een paar weken langer geduurd hebben waarschijnlijk. Bah.
Nóg een reden om al die extralegale "voordelen" af te schaffen. Nóg een reden om zelfstandig te worden. Wacht hoor, nog even mijn IT Cyber Security training afronden, nog een poll invullen voor de volgende teambuilding, mijn onkosten verklaren en indienen, mijn timesheets invullen en mijn werkdag zit er al weer bijna op. Gotta love corporate bullshit. Maar hey, volgens de laatste pitch van de CEO zijn we vooral bezig met "impact creëren!". Volgens mij kun je er niet verder vanaf staan.
- Sterretje in mijn voorruit: daarvoor moet ik blijkbaar naar een Carglass-centrum in de buurt. Plaats X, 5 km verderop.
- Er kwam onlangs een melding op mijn auto dat ik binnen moest voor een onderhoud. Dat gebeurt dan blijkbaar weer via My LeasePlan, eigen platformpje met eigen inlogggevens, aanvraag indienen, informatie opzoeken en meegeven, adres ingeven, zij gaan dan zelf op zoek naar een garage in hun netwerk en wijzen u dat toe. Dat is dan plaats Y, 15 km in een andere richting.
- Een elektronisch defectje, wat blijkbaar onder garantie zou vallen. Dat moet dan blijkbaar weer naar de officiële verdeler van de auto aan de andere kant van het land. Besproken met mijn fleetmanager, doorverwezen naar de officiële verdeler. Locatie Z, 150 km.
- Een schadegevalletje van iemand die vermoedelijk tegen mijn auto heeft gereden zonder briefje achter te laten. Besproken met mijn fleetmanager, ik werd doorgestuurd naar de verzekeringsmaatschapij van mijn werkgever, dan weer doorgestuurd naar hun dossierbeheerder: "Ah, op basis van de foto's kunnen we niet oordelen. Maar geen paniek, wij werken altijd samen met carrosserie blabla hier in de buurt, kun je daar eens offerte laten maken?". Wéér een andere garage, weer een andere locatie, weer andere contactpersonen. De 4de locatie dus. 160 km.
Vier kleine zaken, moeten dus blijkbaar op vier verschillende locaties (!) aangepakt worden, met een veelvoud aan contactpersonen, mailtjes en telefoontjes.

Als dit een particuliere auto was geweest, zoals 30 jaar geleden de norm was, dan smeet ik die gewoon binnen in de garage waar ik hem gekocht had achter de hoek. Klaar. 1 telefoontje, maximum. Vervangauto ging al klaarstaan. (Een deftige, geen Seat Ibiza zoals de vorige keer waar ik mijn gezin niet inkrijg.) Dàt is ontzorging. Maar wat een shitshow is dat eigenlijk met die fucking bedrijfswagens zeg?
Maar dit zal men steevast "vooruitgang" noemen.
Ook: Bullshitjobs alert. En ik had nog de chance dat het geen verlofperiode was. Want vanaf dat één van al die tussenstationnetjes in verlof was zou het nog een paar weken langer geduurd hebben waarschijnlijk. Bah.
Nóg een reden om al die extralegale "voordelen" af te schaffen. Nóg een reden om zelfstandig te worden. Wacht hoor, nog even mijn IT Cyber Security training afronden, nog een poll invullen voor de volgende teambuilding, mijn onkosten verklaren en indienen, mijn timesheets invullen en mijn werkdag zit er al weer bijna op. Gotta love corporate bullshit. Maar hey, volgens de laatste pitch van de CEO zijn we vooral bezig met "impact creëren!". Volgens mij kun je er niet verder vanaf staan.
Laatst bewerkt: