Green Mamba
Well-known member
En wat gade nu precies doen?Tegen al de haters hier, we gaan iets gaan en ik ga dat betalen - zonder bijbedoelingen of verwachtingen![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En wat gade nu precies doen?Tegen al de haters hier, we gaan iets gaan en ik ga dat betalen - zonder bijbedoelingen of verwachtingen![]()
oei, edit; etenEn wat gade nu precies doen?
Er zitten toch heel wat mogelijkheden tussen een paar uur gaan eten vs. 15 minuten babbelen? Terrasje, wandeling, ergens iets gaan bezoeken, ... Mogelijkheden genoeg om kennis te maken met iemand zonder verplicht een paar uur face to face aan een tafel te moeten zitten, wat heel lang kan zijn als het tegenvalt.
Ik zei dat het te kort was om iets te besluiten, want:Iets gaan drinken duurt toch veel langer dan 15 minuten?
En nu is het 30 min:Klopt, gaan eten lijkt me vreselijk als eerste date
Ga gewoon kort iets drinken, kan zelfs een koffie zijn in het weekend.
Na een kwartier weet je meestal wel al of je een tweede date ziet zitten!
Vandaar dat ik zeg dat ik dat te kort vind, en dat ik nog nooit heb voorgehad dat ik het niet kon uithouden ofzo. Een keer was het misschien wat awkward maar ook dat was niet "ik moet hier nu weg". Dus, vermits ik niet zie waarom je moet kunnen weglopen zie ik ook het probleem niet met te gaan eten?Als je korte en luchtige eerste ontmoeting voorstelt ga je ook (imo) veel minder potentiële partners afschrikken. Als het direct gaan eten is dan heb je toch veel grotere drempel om over te moeten.
Weinig mensen gaan neen zeggen tegen een snelle drink of koffie, de andere weet dan ook dat er geen verwachtingen zijn en je na een half uurke het al kan afbollen moest er echt geen vonk zijn.
Ik heb het over de andere kant, de drempel is toch veel lager als je op voorhand weet dat je na 1 drankje weg kan … in tegenstelling tot gaan eten.Ik zei dat het te kort was om iets te besluiten, want:
En nu is het 30 min:
Vandaar dat ik zeg dat ik dat te kort vind, en dat ik nog nooit heb voorgehad dat ik het niet kon uithouden ofzo. Een keer was het misschien wat awkward maar ook dat was niet "ik moet hier nu weg". Dus, vermits ik niet zie waarom je moet kunnen weglopen zie ik ook het probleem niet met te gaan eten?
Mijn eerste date met mijn huidige vrouw was gaan eten en een Disney film thuis zien (ontstaan uit random weirdness om het ijs te breken, heeft geleid tot de keuze van ons trouwdans nummer).Dit dus 100%.
Een korte eerste ontmoeting, koffie/wandeling/glaasje, filtert echt al heel veel.
Als het leuk is en klikt loopt die vanzelf wat uit.
Ik wou geen discussie opstarten, maar vanuit mijn eigen ervaringen vind ik die redenering dat samen wat gaan eten niet ok is omdat je niet kan "vluchten" gewoon vreemd. Dat is gewoon nooit in mij opgekomen omdat ik altijd toch wel wat gesprekken had gevoerd.Ik heb het over de andere kant, de drempel is toch veel lager als je op voorhand weet dat je na 1 drankje weg kan … in tegenstelling tot gaan eten.
Edit: weinig zin eigenlijk om over zoiets onnozel te discussiëren op een forum, iedereen moet doen waar hij of zich zich goed bij voelt!

Iedereen praat natuurlijk vooral vanuit zijn eigen ervaringen. En mijn ervaring is dat direct iets gaan eten wel vaak een drempel kan zijn voor een eerste ontmoeting. Dat is zeker geen gouden regel he, gewoon ondervinding!Ik wou geen discussie opstarten, maar vanuit mijn eigen ervaringen vind ik die redenering dat samen wat gaan eten niet ok is omdat je niet kan "vluchten" gewoon vreemd. Dat is gewoon nooit in mij opgekomen omdat ik altijd toch wel wat gesprekken had gevoerd.
Uiteraard moet iedereen daar zijn gevoel in volgen. Maar ik vind het dan anderzijds wel vreemd dat er bij dit soort zaken, of bv. "trakteren of niet" men dat altijd in strakke regels wil gieten. Ik heb ook meestal getrakteerd trouwens![]()

Ik heb eigenlijk altijd actieve dates ingepland vanuit het idee dat, stel dat het niet klikt met mijn date, dan heb ik tenminste wel een leuke activiteit gedaan en heb ik sowieso iets gedaan dat ik wou doen. Dan is het nooit verloren tijd.Een actievere eerste date heeft dezelfde "unable to exit" problemen als gaan eten. Je kan je date niet aan de klimmuur laten hangen en gewoon vertrekken natuurlijk. Of tijdens je loopsessie ineens afdraaien en "doei" zeggen.
Ik heb een abonnement. Dat zou wel meevallen dan. Maar ik snap het punt wel en volg daar wel in. Er moet een uitweg zijn waar ik het zeflf ook nog leuk heb.Laatste keer zoo was een hele dag weg.
Als die date dan niet meevalt zit je daar de ganse dag mee opgescheept
Want als je dan vroeger zou doorgaan ben je wel wat geld kwijt
Ook hier eindelijk is wat vooruitgang.
Vorige week donderdag naar het Luxemburgplein in Brussel geweest. Voor degenen die dat niet kennen: waar alle Eurocraten op donderdag iets gaan drinken. Daar met iemand beginnen babbelen en ging vrij vlot: gemakkelijk onze onderwerpen gevonden, geen stiltes, mijn humor viel goed. Ze was daar met een paar vrienden toen ze zei een hongertje te hebben en achter een pita te gaan. Ik dus mee toen ik onderweg nog vroeg of we ter plaatsen gingen eten was het van “misschien mijn vrienden niet laten wachten” tegen dat we aan de kassa waren was ze al van gedacht veranderd.
Ik had voor mezelf besloten pas te vertrekken toen zij dat ook deed en tegen dan was het ook al half één. Dan haar nummer gevraagd en gekregen.
Uiteindelijk dan berichtje gestuurd. Haar antwoord was dat ze momenteel heel druk is met haar nieuwe job en haar thesis maar dat ze daarna gerust wil afspreken. Tussendoor stuurt ze af en toe een berichtje dat ook wel aangeeft dat ze er naar uitkijkt en dat ze echt wel wil dus ik laat haar geduldig haar thesis afwerken en dan vinden we wel een moment.
Iets vroeger normaal, ergens deze maandDus dan is het wachten tot Juli?
Bwa ze was heel open over alles begon al direct naar vrij persoonlijke dingen te vragen (familie, ambities,…) en ook de toon van de berichten + dat ze wel altijd deftig antwoord doen mij toch eerder denken dat het de positieve kant uitgaatIk hoop voor jou dat het lukt, maar bij zo'n uitleg heb ik toch vaak het gevoel dat ze gewoon niet durft af te wijzen en het dan maar op de lange baan schuift.
Ik hoop het voor jou.Bwa ze was heel open over alles begon al direct naar vrij persoonlijke dingen te vragen (familie, ambities,…) en ook de toon van de berichten + dat ze wel altijd deftig antwoord doen mij toch eerder denken dat het de positieve kant uitgaat
Maar 1 keer gezegd dat gisteren mijn verjaardag was en toch uitgebreid berichtje gekregen. Morgen deftig antwoorden, nu iets te beschonken. Maar niet het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt.Ik hoop het voor jou.