Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik denk dat er hier ook veel mensen zitten met veel slechte ervaringen en dat reflecteert misschien ook op de insinuaties :D
Tmag ook eens meezitten, good luck!
Ongetwijfeld inderdaad :p

Maar ik merk dat je vaak wel snel genoeg aanvoelt in een gesprek of er effectief interesse is, dus ik hoop dat dit effectief de start is van een mooi verhaal :)

Ik ben net terug van ons eerste weekendje samen, het was echt fantastisch!
Nu 4,5 maand sinds die eerste date in December, wat een wereld van verschil :)

En weer single 💔
Best verschillende levensstijlen, maar achteraf gezien leek het me niet onoverkomelijk. 'k Ben te onzeker geweest doordat ik het gevoel had niet genoeg prioriteit te krijgen. Onbewust druk gelegd. Precies of ik mezelf saboteer.

Ben er best wel weer van aangedaan :( zo een krijg ik nooit meer vast. Haar niet contacteren kost me zoveel moeite, maar 'k zou ze alleen maar verder duwen (nuja ze is toch al weg dus big deal).

Nog maar eens de dating apps opengezwierd al is het maar ter afleiding, maar niets dat mij aanspreekt.

En weer single 💔
Best verschillende levensstijlen, maar achteraf gezien leek het me niet onoverkomelijk. 'k Ben te onzeker geweest doordat ik het gevoel had niet genoeg prioriteit te krijgen. Onbewust druk gelegd. Precies of ik mezelf saboteer.

Ben er best wel weer van aangedaan :( zo een krijg ik nooit meer vast. Haar niet contacteren kost me zoveel moeite, maar 'k zou ze alleen maar verder duwen (nuja ze is toch al weg dus big deal).

Nog maar eens de dating apps opengezwierd al is het maar ter afleiding, maar niets dat mij aanspreekt.

Bummer, je laatste post klonk nog zo enthousiast.

Bummer, je laatste post klonk nog zo enthousiast.
idd, het is heel snel gekeerd :(
Ze zit geblokkeerd in haar gevoel, ze moet op haar eentje aan haarzelf werken, de klassieke dingen hé.. ze wilt wel vrienden blijven maar da's ook maar pijnlijk.
'k weet nu niet goed of ik haar volledig moet vermijden om haar ruimte te gunnen (wat ik al van voor 't weekend doe) en haar de kans te gunnen om mij te missen (kweet ook wel dat dat niet gaat gebeuren maar ja, je hoopt toch hé..). Maar het knaagt enorm om haar te contacteren :/

Of ervoor te "vechten" maar als zij niet meer wilt, wat nu wel de situatie is, is dat ook maar zielig en totaal het omgekeerde effect.

Ook wel een klassieker: "Ik ben niet klaar voor een relatie" om dan twee weken later doodleuk te vertellen dat ze iemand anders heeft.

Het moet uiteindelijk van twee kanten komen en als ene kant niet meer mee wil, dan moet je dat echter accepteren.

ik heb de situatie al 100x binnenstebuiten gekeerd en weet wel waar het ligt. Beetje elkaars patronen triggeren onbewust en daarin versterken.
Voor mijn gevoel niet onoverkomelijk omdat de "kern" wel goed zat maar je moet met 2 zijn die er nog aan willen werken. Dat maakt het moeilijk want ik kan het rationeel allemaal wel uitleggen maar het levert niets op.

Kleine opsteker: ze vond onze seks haar beste seks ooit :unsure:

maar ben er vet mee :headshake:

ik heb de situatie al 100x binnenstebuiten gekeerd en weet wel waar het ligt. Beetje elkaars patronen triggeren onbewust en daarin versterken.
Voor mijn gevoel niet onoverkomelijk omdat de "kern" wel goed zat maar je moet met 2 zijn die er nog aan willen werken. Dat maakt het moeilijk want ik kan het rationeel allemaal wel uitleggen maar het levert niets op.

Je hebt het dan toch maar gehad. Kleine troost, maar het is wel zo.

een leugentje om bestwil :s

En weer single 💔

Door direct die apps weer open te zwieren en te denken dat ge nooit meer zo ene gaat vinden komt ge wel wat over alsof ge de leegte zsm wilt opvullen. Was het ook nog niet zo lang geleden dat ge aan het twijfelen waart om iemand anders terug te sturen die het contact had verbroken? Weet het fijne daar niet meer van. In ieder geval, ge handelt precies echt vanuit angst om alleen te vallen. Geef het misschien efkes tijd voor ge ineens beslist dat ge het verpest hebt of dat ge direct iets nieuws moet vinden.

Door direct die apps weer open te zwieren en te denken dat ge nooit meer zo ene gaat vinden komt ge wel wat over alsof ge de leegte zsm wilt opvullen. Was het ook nog niet zo lang geleden dat ge aan het twijfelen waart om iemand anders terug te sturen die het contact had verbroken? Weet het fijne daar niet meer van. In ieder geval, ge handelt precies echt vanuit angst om alleen te vallen. Geef het misschien efkes tijd voor ge ineens beslist dat ge het verpest hebt of dat ge direct iets nieuws moet vinden.

Dit is ook wss waarom

'k Ben te onzeker geweest doordat ik het gevoel had niet genoeg prioriteit te krijgen. Onbewust druk gelegd. Precies of ik mezelf saboteer.

Ik heb het hier al vaak gezegd maar zolang mensen doen alsof de eerste match de vrouw/man van hun leven moet zijn zal het mislopen. Nu is het juist de tijd om tijd voor jezelf te nemen en niet weer op de apps te gaan om alles weer opnieuw te beginnen. Ma je hebt mensen die gewoon niet alleen kunnen zijn.

Woensdag date time!!!

Vlotte match, duidelijk gezegd dat ik liever gewoon direct afspreek ipv zo 2 weken heen en weer te sturen.
Uiteindelijk de date pas 2 weken vooruit kunnen inplannen omdat de agenda goed gevuld zat, en in tussentijd belachelijk veel naar mekaar blijven sturen. Dit is de eerste keer dat zo een chat vanzelf loopt, dat ik het interessant vind ipv een opgave,... lijkt veelbelovend.
Hopelijk bevestigt dat ook in het echt.

Tegen al de haters hier, we gaan iets gaan eten en ik ga dat betalen - zonder bijbedoelingen of verwachtingen :shy:

Toch even een update voor alle strijders hier.

Wat ik tijdens het chatten al aanvoelde, werd op de eerste date eigenlijk niet bevestigd — vooral omdat we allebei doodnerveus waren. Het was zeker niet de leukste eerste date die ik ooit heb gehad. Na afloop dacht zij dat ik het niet zo leuk vond, en ik dacht precies hetzelfde van haar.

We hebben achteraf samen gelachen om alle domme dingen die we door de zenuwen hadden gedaan en een 2e date vastgelegd: Samen pizza’s maken bij mij thuis en wat tv kijken. Daar was de druk er duidelijk wat af en sindsdien is het verrassend vlot beginnen lopen en zien we elkaar intussen zo’n drie keer per week.

Ik heb lang gedatet, ontelbaar veel eerste en tweede dates gehad, en na al die jaren begon ik te denken dat ik misschien te streng filterde of te hoge verwachtingen had. Maar door met haar af te spreken, wordt eigenlijk vooral bevestigd dat ik gewoon nog nooit de juiste was tegengekomen.

Waar ik normaal de eeuwige twijfelaar ben en begin te panikeren zodra het te serieus wordt, voel ik dat hier totaal niet. Misschien komt er bij een volgende ‘serieuze’ stap nog wel een paniekmomentje — maar dat zien we dan wel. Alles is bespreekbaar met haar, dus zelfs als dat momentje komt zie ik dat wel goed komen.

Er is vrij snel uitgesproken dat we exclusief met elkaar daten, we zien nu wel hoe het verder verloopt :shy:

Het werd even stiller, een half uur na het indienen van de thesis (om half 1 snachts) heeft ze mij laten weten dat ze echt nog nachtjes door heeft moeten doen om er te geraken. Date is voor volgende week woensdag.
Hier ging het ook wel vlot, kort maar krachtig. Vooral goed gebabbeld, paar keer haar goed doen lachen, complimentje hier en daar. Ze had wel maar een uur want morgen en overmorgen heeft ze examens voor EU job in Polen. En dat is het enige negatieve misschien: wat als Polen lukt? Maar goed dat zien we dan wel.

Na mijn trip naar Berlijn plannen we nog eens iets in

Ik heb eigenlijk altijd actieve dates ingepland vanuit het idee dat, stel dat het niet klikt met mijn date, dan heb ik tenminste wel een leuke activiteit gedaan en heb ik sowieso iets gedaan dat ik wou doen. Dan is het nooit verloren tijd.

Met mijn vriendin bv, onze eerste date was samen naar de zoo. Opnieuw vanuit het idee dat, stel dat het niet klikt, dan heb ik tenminste wel es de beestjes gezien. Ben ook zo es naar musea geweest etc.
Goede idee eigenlijk en in t slechts geval dan heb je beestjes en de draak ook gezien 😃

Sorry als het te lang is 🫂😒

@Topperman ik herken veel in mijn situatie, ook over de goede seks.

Man van 48 jaar. Met relaties na online daten. 16 jaar samen geweest, 2 kinderen. Mijn relatie van 3,5 jaar is ongeveer 5 weken geleden geëindigd. We hadden allebei kinderen uit een vorige relatie, haar kinderen al groter, ik nog tieners. We zagen elkaar vooral in weekends en vrije momenten, een beetje een LAT-relatie, wat ze eigenlijk van in het begin al moeilijk vond. Na 25 jaar huwelijk en 2 jaar single wou ze mij zoveel mogelijk bij haar hebben. En ik was net alleen gaan wonen, vond het tof: eigen droom-mancave, comfortzone en veel me-time door co-ouderschap 20/80.

Wat mij moeilijk valt, is dat ik het gevoel heb dat ik nog volop geloofde in onze toekomst, terwijl zij misschien al langer aan het loslaten was. We maakten nog plannen, hadden nog fijne weekends samen en ik voelde nog veel liefde van haar kant. Ik had mijn prioriteiten na een paar keer uit elkaar te gaan meer op haar gezet. Ik was ook in het begin niet zo hard verliefd op haar als zij op mij, maar van mijn kant was dit de laatste tijd juist veel sterker geworden. Daarom kwam de beslissing voor mij als een schok.

Tijdens de breuk zei ze onder andere dat de kinderen nog klein zijn waardoor ik niet veel verlof heb, dat ik niet kan of wil meer bij haar zijn in de week en dat ze de dagelijkse nabijheid hard miste, dat ze meer wil reizen en dat ze geen toekomst meer zag voor ons. Twee jaar geleden zijn we samen twee weken in Italië geweest, te laat misschien, maar de kinderen worden groter en volgend jaar zou ik meer verlof hebben.

Na de breuk en de no-contactzone heb ik toch nog via mail contact gehad. Ik heb daarin veel verantwoordelijkheid genomen voor mijn eigen fouten: soms te weinig initiatief, als ik nu denk misschien te veel red flags van mijn kant, te veel in mijn comfortzone, onvoldoende beseft hoe belangrijk avontuur, spontaniteit en samen dingen beleven voor haar waren. Ik zag achteraf ook oplossingen die volgens mij mogelijk waren geweest.

Ze zei dat het een leuke periode was in haar leven, maar dat het nu voorbij was. Ga daten, ga trainen, plezier maken. Het was zo pijnlijk om te horen dat het deze keer precies definitief gedaan is. En haar nu op datingapps tegenkomen is echt een mes door het hart.

De eerste weken had ik het heel zwaar en zat ik echt diep. Nu soms nog. YouTube-video's over loslaten, ChatGPT en vrienden helpen gelukkig wel. ChatGPT is soms beter in relativeren en luisteren dan sommige vrienden 😃

Nu ben ik zelf op verschillende datingapps actief, maar eerlijk gezegd valt dat mij enorm tegen. Ik zie veel profielen, maar voel weinig echte interesse of verbinding. Misschien omdat ik nog niet volledig los ben van mijn ex. Misschien omdat daten op 48 gewoon anders is dan vroeger. Eerlijk gezegd zie ik er veel jonger uit dan 48, ben sportief, en als ik vrouwen rond mijn leeftijd zie is dat niet altijd hetzelfde. Mijn ex had ook een zeer sportief lichaam. Dat maakt het soms moeilijk omdat de lat hoog ligt.

Zijn hier mensen die na een breuk nog maanden of jaren geloofden dat het ooit terug goed zou komen? En is dat uiteindelijk gebeurd of wilden jullie achteraf zelf niet meer terug?

Zijn er hier mensen die na een lange en goede relatie opnieuw moesten beginnen daten? Hoe hebben jullie dat ervaren? Werd dat gevoel van vergelijken en niemand echt interessant vinden uiteindelijk beter?

Terug
Bovenaan