Het grote BG in-de-context-taalfouten-topic

Vertel het niet verder, maar het echte klassement in dit topic is wie er het meeste taalfouten post.

Na 1 jaar maken we een rangschikking op van wie hier het meeste berichten gezet heeft, en die wint de trofee van grootste zuurpruim.

En dus niet wie de zuurste pruim heeft, voor alle duidelijkheid.
I’ll take that award now…

“Uninstallt”
Wat kan de wet van Muphry keihard zijn :(
De dubbele medeklinker op het einde van Engelse werkwoorden valt weg, tenzij die een andere (ongewenste) uitspraak zou oproepen. Bij "hij baseballt" of "hij passt", bijvoorbeeld. Hier niet, dus is het 'je uninstalt'.

En 'de-installeren', want bij klinkerbotsingen gebruiken we een liggend streepje, tenzij het gaat om ongelede woorden (hygiëne) of verbogen/vervoegde vormen (geïnd).

Laatst bewerkt door een moderator:
De dubbele medeklinker op het einde van Engelse werkwoorden valt weg, tenzij die een andere (ongewenste) uitspraak zou oproepen. Bij "hij baseballt" of "hij passt", bijvoorbeeld. Hier niet, dus is het 'je uninstalt'.

En 'de-installeren', want bij klinkerbotsingen gebruiken we een liggend streepje, tenzij het gaat om ongelede woorden of verbogen/vervoegde vormen (geïnd).
Wie is Muphry?

En 'de-installeren', want bij klinkerbotsingen gebruiken we een liggend streepje, tenzij het gaat om ongelede woorden (hygiëne) of verbogen/vervoegde vormen (geïnd).
Doeeensnietzovervelend :(
Maar die van de dubbele medeklinker is nieuw voor me. Thanks!

Je wil niet weten wat sommige huurders achterlaten.
Slechtste huurders aan de kust doen het weer

Maar je moet het al bewust héél bond maken als huurder, wil je als verhuurder mogelijks 4800€ schadevergoeding verkrijgen. (en dit als verhuurder ook nog kunnen bewijzen)

Extreme gevallen bestaan altijd. Maar dit is bij Greny absoluut niet het geval.
8d3af98b01cba343ab5ed4179d3ce2a3.gif

En heb je die typo nu met opzet gemaakt om ons op ons plaats te zetten of was dit gewoon goed geluk? En nee we gaan u toch nie geloven :laugh:
O, honey.
https://www.beyondgaming.be/threads/het-grote-slowchat-topic.6609/post-288134

Ik doe niks op goed geluk.

O, honey.
https://www.beyondgaming.be/threads/het-grote-slowchat-topic.6609/post-288134

Ik doe niks op goed geluk.
Die wet geldt volgens mij ook bij mensen die beweren dat ze een vlotte pen hebben, foutloos kunnen schrijven, oog hebben voor detail, enzovoort. Van zodra iemand dat schrijft in een sollicitatiebrief, vind ik gegarandeerd binnen de twee regels een fout :lol:

Die wet geldt volgens mij ook bij mensen die beweren dat ze een vlotte pen hebben, foutloos kunnen schrijven, oog hebben voor detail, enzovoort. Van zodra iemand dat schrijft in een sollicitatiebrief, vind ik gegarandeerd binnen de twee regels een fout :laugh:
Zoals die ene die bij ons kwam solliciteren en het een goed idee vond om fouten op te sommen die hij in ons werk had gevonden, met als insteek dat hij dus een aanwinst zou zijn. Maar wel 'onmiddelijk' schreef in diezelfde sollicitatiebrief...

Zoals die ene die bij ons kwam solliciteren en het een goed idee vond om fouten op te sommen die hij in ons werk had gevonden, met als insteek dat hij dus een aanwinst zou zijn. Maar wel 'onmiddelijk' schreef in diezelfde sollicitatiebrief...
Uiteraard! :rofl:Ik werf meermaals per jaar stagiairs aan voor redactie- en correctiewerk, hoeveel brieven ik al meteen verticaal kan klasseren na het spotten van een spelfout ... en dus niet zelden nadat ze net geschreven hadden foutloos te kunnen schrijven. :crazy:

Hoe goed je de taal ook beheerst, een foutje kan er altijd insluipen. Taalfouten spotten is (een deel van) mijn beroep, maar ik ben me er maar al te goed van bewust dat ik zelf ook fouten maak.

Terug
Bovenaan